Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:42:40 GMT

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۲ مرداد ماه

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۵۳۱۱

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۲ مرداد ماه

توصیه قالیباف به تعویق زمان کنکور/ انتخاب ناظران پارلمان در هیات ها، مجامع و شوراها و ... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) دوازدهم مرداد ماه ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا جلسه علنی امروز مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و انتخاب نمایندگان ناظر در هیات ها و مجامع و شوارها در دستور کار مجلس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: بنظر می رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد.

محمد باقر قالیباف همچنین با بیان اینکه دورۀ کار و تلاش و پیگیری مشکلات اقتصادی مردم آغاز شده است، افزود: کاملا طبیعی است که در این مسیر اشکالات و ضعف هایی وجود داشته باشد اما بی تردید حرکت کلی که پیش روی ما درجهت قوی کردن مردم و در نتیجه ایجاد ایران قوی خواهد بود و ایران قوی که با قوی شدن تک تک مردم ایران بدست خواهد آمد، باعث پیروزی ما در جنگ اراده ها و شکست خوردن دو جریان تحریف و تحریم خواهد شد.

ناطقین امروز مجلس

پیشنهاد «احمدی بیغش» برای ماه محرم امسال

محمدیاری: نظارت بر دستگاه‌های اجرایی بدون هیچ‌گونه اغماض صورت بگیرد

نماینده میناب: طرح مسکن ملی شعاری بیش نیست

زارع: ۲ سال از فرمان رهبری درباره اصلاح ساختار بودجه می‌گذرد

***

نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی امروز در انتخابات های جداگانه ناظران پارلمان در هیات امنای موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی / شورای نظارت بر عملکرد سازمان صدا و سیما / هیئت نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت / شورای عالی معادن / کمیسیون احزاب شورای صنایع دریایی / شورای اجرایی فناوری اطلاعات / شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری / شورای عالی استاندارد / شورای حقوق و دستمزد / شورای حقوق و دستمزد را تعیین کردند.

اخطار ها و تذکرات امروز نمایندگان مجلس

قالیباف در پاسخ به سلیمی: دولت تا پایان هفته وزیر صمت را معرفی می‌کند

صباغیان: چرا دهن نماینده‌ها را گچ می‌گیرید؟

تذکرات نماینده علی‌آباد کتول به چهار وزیر کابینه

آقاجری: گرانی کمر مردم را شکسته است

قاضی‌زاده‌هاشمی: معذور از پذیرش مراجعات به دفاتر نمایندگان در خانه ملت هستیم

مقصودی: قوه قضاییه به موضوع کوه دماوند رسیدگی کند

انتقاد حبیب‌زاده از وضعیت جاده‌ای در بوکان

شریعتی: منتظر ارائه گزارش رئیس جمهور و وزرا به مجلس هستیم

رفیعی: مجلس صیانت از محیط زیست را در اولویت قرار دهد

انتقاد نماینده اهواز از افزایش بی رویه قیمت وسایل سرمایشی در خوزستان

***

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه لوایح معوق دوره دهم مجلس را اعلام وصول کرد.

در پایان هم یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهمترین اخبار امروز مجلس کنکور 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالفضل ابوترابی، از رایزنی های نامزدهای ریاست مجلس با منتخبان مجلس دوازدهم خبر داد و گفت: محمد باقر قالیباف در حال برگزاری نشست‌هایی به صورت فردی و جمعی با منتخبین مجلس دوازدهم با موضوع و دستور کار ریاست مجلس آینده است.

بنابر گزارش ایرنا، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین مجتبی ذوالنوری، علی نیکزاد و منوچهر متکی نیز دیدارهای فردی و جمعی با منتخبین مجلس دوازدهم برای معرفی خود به عنوان نامزد ریاست مجلس و ارائه برنامه‌هایشان برنامه ریزی کرده‌اند.

وی افزود: ذوالنوری، علی نیکزاد و منوچهر متکی در تماس‌های تلفنی با بنده، آمادگی‌شان برای نامزدی ریاست مجلس آینده را اعلام کرده و عنوان کردند که با توجه به اینکه این توانمندی را برای بر عهده گرفتن ریاست مجلس آینده در خود می‌بینند پا در عرصه گذاشته‌اند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: آقای قالیباف نیز در مذاکرات حضوری که با بنده و نمایندگان داشتند، آمادگی خود برای ریاست مجلس آینده و نامزدی برای این جایگاه را اعلام کردند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کنار گزینه‌های ریاست مجلس، حسین علی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز خود را به عنوان گزینه نائب رئیسی مجلس به منتخبین معرفی کرده است.

وی افزود: همچنین منتخبین مجلس دوازدهم در نشست‌هایی که داشته‌اند تصمیم گرفتند تا فراکسیونی سیاسی در مجلس دوازدهم تشکیل دهند و در واقع سنگ بنای چنین فراکسیونی در این نشست‌ها گذاشته شده است و تا زمانی که اسم نهایی برای این فراکسیون انتخاب شود و مابقی نمایندگان در دور دوم انتخابات مشخص شوند بنا شده نام این فراکسیون همان فراکسیون انقلاب اسلامی باشد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899200

دیگر خبرها

  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است