Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@07:13:05 GMT

تاکسی‌های یورو ۴ شماره گذاری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۵۳۴۹

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شماره گذاری تاکسی‌های یورو ۴ در روزهای آینده اظهار کرد: به گفته وزارت کشور، شرکت‌های خودروساز و وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سال گذشته تعداد زیادی خودرو تولید شده است که به دلیل مخالفت سازمان محیط زیست با پلاک گذاری آن‌ها، در پارکینگ‌ها  در حال خاک خوردن هستند و بهانه آن‌ها این است که در زمان تولید تاکسی‌ها نتوانستیم قطعات را کنار هم بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون که زمان تحویل دادن این خودروها رسیده است، مجوز برای شماره گذاری می‌خواهند.

تجریشی با بیان اینکه تاکسی‌های تولید سال گذشته گاز سوز هستند، گفت: خودروهای تولیدی هم اکنون استاندارد یورو ۴ دارند، اما با توافقاتی که صورت گرفت مقرر شد تاریخ تولید تاکسی‌ها را سال ۹۸ حک کنند تا بتوانیم مجوز پلاک گذاری را برای آن‌ها صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در استان تهران حدود  ۱۳۰۰ تاکسی تولید شده است، افزود: به گفته وزارت کشور تعداد زیادی تاکسی علاوه بر تهران در شرکت خودروسازی ایران خودرو در مشهد نیز تولید شده است که هم اکنون در پارکینگ‌ها برای شماره‌ گذاری خاک می‌خورند و اسقاط شده‌اند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تاکنون برای شماره‌ گذاری ۵ هزار تاکسی با استاندارد یورو ۴ مقاومت کردیم، تصریح کرد: قرار است که حدود ۴۷۰۰ وانت غیر استاندارد از رده خارج شوند.

وی افزود: سازمان محیط زیست تنها به تاکسی‌هایی که به تعهدات خود عمل کرده‌اند و خودروهایی که اسقاط شده‌اند، اجازه شماره‌ گذاری می‌دهد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: محیط زیست تاکسی ها یورو ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است

رئیس سازمان محیط زیست گفت: امسال در بحث حق آبه و رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه وزارت نیرو همکاری‌های خوبی با سازمان محیط زیست داشته است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت گفت: خوشبختانه دریاچه ارومیه وضعیت مناسبی دارد. جمعه‌ای که گذشت شاهد جشن احیای دریاچه ارومیه‌ در این شهرستان بودیم و امیدواریم با توجه به روند خوب بارش‌ها، وضعیت این دریاچه رو به بهبودی برود. 

وی افزود: امسال در بحث حق آبه و رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه وزارت نیرو همکاری‌های خوبی با سازمان محیط زیست داشته است. 

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟
  • حفظ محیط زیست مهمترین زیر ساخت توسعه و جهش تولید
  • همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران برگزار شد
  • اعطای دبیرخانه دائمی دانش سنتی محیط زیست کشور به چهارمحال و بختیاری
  • بازیافت آجر و مواد نسوز در صنعت فولاد
  • به پلاستیک بگو نه!