Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:02:12 GMT

هشدار هواشناسی سمنان درباره باد شدید و رگبار پراکنده

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۵۳۸۴

هشدار هواشناسی سمنان درباره باد شدید و رگبار پراکنده

ایرج مصطفوی در گفت و گو با ایرنا افزود: نوع مخاطره سامانه بارشی کنونی،  بارش‌های پراکنده باران، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و بسیار شدید، مه آلودگی و نوسان دمایی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه اثر این سامانه نیز در غالب نقاط، با شدت بیشتر در نیمه شرقی به صورت وزش باد شدید و بسیار شدید خواهد بود و سرعت وزش باد طی روزهای دوشنبه، تا جمعه وزش باد در جهت باد غالب شمالی تا شرقی افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفوی با بیان اینکه رگبار و رعد و برق دیگر اثر سامانه ناپایدار کنونی است افزود: در برخی نقاط و با شدت بیشتر در ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار دور از انتظار نیست.
وی گفت: شرایط جوی امروز استان سمنان به صورت بارش در ارتفاعات استان و به صورت رگبارهای پراکنده گاهی با رعد و برق و در ساعات بعد از ظهر و شب پیش بینی می شود و فردا و پس‌فردا با تقویت فعالیت سامانه بارشی، بارشها به صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود و شدت بارشها در ارتفاعات افزایش خواهدیافت.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: از چهارشنبه تا جمعه بارشها بیشتر در ارتفاعات و به صورت رگبارهای پراکنده گاهی با رعد و برق و در ساعات بعد از ظهر و شب پیش بینی می شود.

وی گفت: اصلی ترین مخاطره سامانه ناپایدار کنونی احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب به صورت محلی و نقطه ای به علت رگباری بودن بارشها، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی، امکان آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها، امکان سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک و شکستن سرشاخه های درختان و در برخی نقاط کاهش دید افقی است.
وی تاکید کرد: خودداری از تردد و توقف درکنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پرهیز از رفتن به ارتفاعات، محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، پرهیز از تردد و توقف زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت به دلیل احتمال سقوط شاخه ها و مصالح ساختمانی، مهمترین توصیه های هواشناسی است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه زمان پایان فعالیت سامانه اخیر اواخر وقت شنبه خواهد بود، گفت: بیشینه دمای هوای شهر سمنان امروز ۳۸ و کمینه ۲۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود و دمای هوا فردا در بیشتر نقاط استان یک تا ۲ درجه افزایش می یابد.

برچسب‌ها سمنان سازمان هواشناسی كشور سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان سازمان هواشناسی كشور سازمان هواشناسی سمنان سازمان هواشناسی كشور سازمان هواشناسی پیش بینی می شود استان سمنان رعد و برق وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی این استان، گفت: احتمال سرمازدگی باغات وجود دارد. - اخبار استانها -

ایرج مصطفوی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و تشدید بارش‌ها در استان، اظهار داشت: این سامانه تا اوایل وقت روز پنجشنبه ششم اردیبهشت در استان فعال است.

وی گفت: احتمال بارش باران، رگبار و رعدوبرق، تشدید بارش‌ها در غالب نقاط استان با شدت بیشتر در نواحی شمالی، بارش برف و احتمال کولاک در نواحی سردسیر و کوهستانی استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان، گفت: وزش باد شدید در برخی نقاط به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب و کاهش نسبی دما بین 5 تا 8 درجه در استان از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی در استان است.

مصطفوی گفت: احتمال سرمازدگی باغات و احتمال خسارت ناشی از تگرگ و باد شدید وجود دارد و باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی بر ضرورت تأمین سوخت، تنظیم دمای شبانه گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و کنترل سطوح پوششی و دریچه سالن‌ها تأکید کرد و گفت: باید مسیرها و کانال‌های انتقال آب به مزارع و باغات با هدف جلوگیری از آبشویی اراضی پاک‌سازی شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان همچنین از دامداران خواست در روزهای اخیر از چرای دام‌ها در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌های فصلی خودداری کنند و برای دام خود از خوراک پرانرژی استفاده کرده و آن‌ها را به فضای سرپوشیده انتقال دهند.

مصطفوی همچنین از کشاورزان خواست تا از سم‌پاشی و محلول‌پاشی در مزارع و باغات خود خودداری کرده و هرس شاخه‌های شکسته شده بعد از بارندگی و ضدعفونی آن‌ها را در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین کنترل استحکام سازه‌ها و مهار سیستم‌های آبیاری بارانی و استفاده از قیم برای نهال‌های جوان را توصیه کرد و گفت: آماده‌سازی سامانه‌های ضد تگرگ و استفاده از سایبان برای خسارت تگرگ احتمالی ضروری است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: در مناطق شمالی و سردسیری آماده‌سازی و استفاده از روش‌های مقابله با سرمازدگی مانند استفاده از بخاری‌ها مولد مه و چاهک معکوس ضروری است.

انتهای پیام/361/

دیگر خبرها

  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هشدار نارنجی با شدت گرفتن بارش‌های رگبار و صاعقه در اصفهان