Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشاورز با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان در روستاها به دلیل فقدان سند مالکیت از مزایای بخش کشاورزی و تسهیلات بی بهره بودند، گفت: سنددار کردن اراضی بخشی از مشکلات کشاورزان را حل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حمید کشاورز» ظهر امروز(یکشنبه ۱۲ مرداد) در مراسم تفاهم نامه مشترک تعیین تکلیف تصرفات اراضی بنیاد علوی و سند دار کردن املاک ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۱۷ شهر کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت استان گلستان اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وظیفه تثبیت مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول سال های گذشته همت مضاعفی در این راستا داشته تا بتواند مالکیت املاک روستائیان را تثبیت کند.

 

کشاورز یادآور شد: ما از ابتدای ورود به استان بررسی کردیم که چگونه می توانیم برای املاک بافت روستایی و اراضی کشاورزی که در اختیار روستائیان قرار دارد سند صادر کنیم.

 

وی افزود: بررسی های ما به این نتیجه رسید که بسیاری از این عرصه ها اوقافی یا بنیادی است و این مهم مشکلاتی را برای روستائیان در جهت تثبیت ایجاد کرده است.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان متذکر شد: بسیاری از روستائیان به دلیل عدم داشتن سند اراضی برای دریافت تسهیلات با مشکل رو به رو بودند و به ویژه کشاورزان به دلیل آنکه اراضی آنها فاقد سند بود، نمی توانستند از مزایای بخش کشاورزی و تسهیلات بهره مند شوند.

 

کشاورز با بیان اینکه در این راستا با بنیاد مسکن، مدیریت اراضی و جهاد کشاورزی نشست هایی برگزار کردیم و تفاهم نامه هایی نیز منعقد شد، افزود: روستائیان باید نسبت به املاک خود اطمینان خاطر داشته باشند و بدانند املاکی که در اختیار دارند از تصرف و تجاوز مصون است.

 

وی با بیان اینکه استان گلستان ظرفیت های زیادی دارد و باید از این ظرفیت بهره مند شویم، افزود: هر تعدادی که از سوی بنیاد مسکن استان برای صدور سند پروانه تشکیل شود همکاران ما در اداره ثبت اسناد و املاک آماده ارائه سند برای این اراضی هستند.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: سنددار کردن اراضی حسن خسروی بنیاد مسکن ثبت اسناد و املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود.

سید محمد نجفی افزود: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی گفت: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع این منطقه رخ برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده است.

سید محمد نجفی افزود: کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

کلزا یکی از مهمترین منابع تولید روغن در کشور است که دانه‌های آن دارای ۴۶ درصد روغن است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • توزیع ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی در بین روستائیان لرستان
  • مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن