Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:33:18 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۲ مرداد ایسنا

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۵۶۵۳

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۲ مرداد ایسنا

تاکید قالیباف بر ضرورت تعویق زمان کنکور/ لغو شرط سنی برای انتصاب مدیران از سوی دیوان محاسبات/ توافق ایران و کره جنوبی برای تجارت کالاهای بشردوستانه/ برگزاری دادگاه مدیرعامل شرکت صدرا نفت پارسیان با ۱۷۰۰ شاکی و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعویق زمان کنکور ضروری است/ دورۀ پیگیری مشکلات اقتصادی مردم آغاز شده است

به گزارش ایسنا، تاکید محمد باقر قالیباف بر تعویق زمان کنکور در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در صدر اخبار پر مخاطب بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنظر می رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد.

وی همچنین با بیان اینکه دورۀ کار و تلاش و پیگیری مشکلات اقتصادی مردم آغاز شده است، افزود: کاملا طبیعی است که در این مسیر اشکالات و ضعف هایی وجود داشته باشد اما بی تردید حرکت کلی که پیش روی ما درجهت قوی کردن مردم و در نتیجه ایجاد ایران قوی خواهد بود و ایران قوی که با قوی شدن تک تک مردم ایران بدست خواهد آمد، باعث پیروزی ما در جنگ اراده ها و شکست خوردن دو جریان تحریف و تحریم خواهد شد.

گزارش کامل جلسه علنی امروز مجلس را نیز می توانید اینجا بخوانید.

دیوان محاسبات شرط سنی برای انتصاب مدیران را ملغی و غیر قانونی اعلام کرد

دومین خبر پربازدید امروز، مکاتبه دیوان محاسبات با معاون رییس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور بود که بر اساس آن، مصوبه تعیین سقف سنی برای انتصاب مدیران را ملغی و غیر قانونی اعلام کرد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس در این باره گفت: وزارت آموزش و پرورش طی دستورالعملی برای انتصاب مدیران سقف سنی ۴۵ سال را تعیین کرده بود که مخالف قانون مدیریت خدمات کشوری بود.

آمریکا هرگز نمی‌تواند مورد اعتماد ملت ایران باشد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: بیاناتی که اخیرا رهبر معظم انقلاب فرمودند را به نوعی در  سال‌های گذشته نیز شنیده بودیم که  درباره‌ی مذاکره با آمریکا هشدار داده و سران کشور را نصیحت کرده بودند به خصوص این‌که به هیچ عنوان آمریکا نمی‌تواند مورد اعتماد ملت ایران باشد آن هم به دلیل اقدامات صورت گرفته در طول چهار دهه گذشته.

این گفت و گو با فداحسین مالکی هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لنیک های زیر بخوانید.

باید از امیدواری بی ثمر به کشورهای اروپایی دست کشید

یک کارشناس مسائل بین‌الملل: اروپایی‌ها شریک دزد و رفیق قافله‌اند

فعال کردن منابع داخلی و ارتباط با دوستان خارجی راهکار مقابله با آمریکاست

***

توافق ایران و کره جنوبی برای تجارت کالاهای بشردوستانه

ادعایی مبنی بر اینکه ایران و کره جنوبی در زمینه ایجاد یک کارگروه برای تجارت کالاهای بشردوستانه توافق کرده‌اند هم از خبرهای پرمخاطب امروز بود.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد که کره جنوبی و ایران توافق کرده اند که در چارچوب معافیت از تحریم‌های ایران که کره جنوبی از آمریکا دریافت کرده است، یک کارگروه برای توسعه تجارت کالاهای بشردوستانه ایجاد کنند.

دادگاه مدیرعامل شرکت صدرا نفت پارسیان با ۱۷۰۰ شاکی برگزار شد

خبر بعدی، برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات مدیرعامل شرکت صدرا نفت پارسیان به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور با ۱۷۰۰ شاکی بود.

در این جلسه محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان اصفهان، گفت: مدیرعامل شرکت صدار نفت پارسیان در سال ۱۳۹۴ با راه اندازی شرکتی با هدف تولید بنزین و فراورده‌های نفتی در شهرک صنعتی علویجه  به جذب و قبول سرمایه از طریق انتشار آگهی با سودهای کلان و غیرمتعارف اقدام نموده است.

علل مخالفت ترامپ با برگزاری انتخابات به شیوه پستی

تحلیل یک کارشناس مسائل آمریکا در ارتباط با علت نگرانی ترامپ از برگزاری انتخابات به شیوه پستی در این کشور هم از اخبار پرمخاطب بود.

امیر علی ابوالفتح با اشاره به اینکه با  شیوع ویروس کرونا مردم ترجیح می‌دهند که به صورت پستی یا الکترونیکی در انتخابات شرکت کنند اما ترامپ خواهان به تعویق افتادن انتخابات است، گفت: منتقدان می‌گویند که ترامپ نگران باختن خود در انتخابات پیش رو است در همین چارچوب تلاش می‌کند که سلامت برگزاری انتخابات به این شیوه را زیر سوال برده و یا برگزاری انتخابات را به تعویق بیندازد.

هدف تحمیل جنگ اقتصادی، هیجان زدگی و بی‌برنامگی در مدیریت کشور است

رئیس جمهور با تبیین فرصت‌ها و چالش‌های اقتصادی کشور یکصد و پنجاه و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت توسط رییس جمهور هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به نقشه راه طراحی شده در اقتصاد کلان کشور، گفت: هدف اصلی در جنگ فرسایشی اقتصادی تحمیلی دشمنان به این مرز و بوم، این است که مدیریت کشور در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات دچار هیجانات و بی برنامگی شود و در همین زمینه ایجاد و القاء انتظارات منفی و ترسیم آینده مبهم از فضای کشور در چارچوب همین اهداف است که باید با تصمیم‌گیری‌های منطقی و بر اساس داشته‌های کلان و وفاق ملی این توطئه دشمنان را نیز خنثی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنکور 99 دیوان محاسبات بیانات رهبری ایران و کره جنوبی تجارت کالاهای بشردوستانه برای انتصاب مدیران برگزاری انتخابات تعویق زمان کنکور مدیرعامل شرکت نفت پارسیان کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات گفت: در انتخابات دور دوم مجلس مردم برای هر کرسی دو گزینه برای انتخاب دارند و این کار را برای آنان آسان‌تر می‌کند. 

او افزود: مردم باید با مشارکت بیشتری نسبت به دور اول در انتخابات شرکت و بار دیگر به تکلیف دینی،سیاسی و اجتماعی خود عمل کنند.

مصباحی مقدم متذکر شد: آینده چهار سال بعدی قوه مقننه به دست مردم است وانتخاب برای تعیین تکلیف چهل و پنج کرسی باقی مانده مجلس اهمیت بسزایی دارد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: از احزاب و تشکل‌های سیاسی تقاضا دارم تا به صورت مشترک لیست بدهند تا کاندیداها پشتوانه سیاسی و اجتماعی محکم‌تری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • ‌مسیرهای خراسان جنوبی لغزنده است
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات