Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی گفت: وزارت راه، زمین‌ مناسب برای ساخت مدرسه را در اختیار خیران مدرسه‌ساز قرار دهد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محسن حاجی میرزایی در چهارمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت راه و شهرسازی و با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از درخشان‌ترین و بارزترین بخش‌های عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه راه و شهرسازی است و در مواردی می‌توان عملکرد مجموعه راه و شهرسازی در کشور را بی‌نظیر و در مواردی کم‌نظیر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقداماتی که در توسعه خطوط ریلی، جاده‌ها، آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های روستایی، ارتقا، بهبود و افزایش توان ناوگان حمل‌ونقل هوایی و دریایی کشور و در حوزه مسکن اتمام پروژه مهر و جهش جدی که برای تهیه مسکن آغاز شده، بسیار قابل‌تقدیر است.

وی گفت: سرعت عمل همکاران راه و شهرسازی در ترمیم و بازسازی مناطق تخریب ‌شده به دلیل حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و بازگشایی راه‌ها برای شروع مجدد مدارس بعد از این حوادث شایسته تقدیر است.

6 هزار میلیارد تومان بودجه برای مدرسه‌سازی

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه حوزه‌های متنوع مأموریت در نظام تعلیم و تربیت، آموزش‌وپرورش را با مأموریت‌های وزارت راه و شهرسازی مرتبط می‌کند، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش یکی از بزرگ‌ترین نهادهای ساخت‌وساز کشور است و در سال جاری 6 هزار میلیارد تومان بودجه به مدرسه‌سازی اختصاص یافت.

حاجی میرزایی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش دستگاهی است که هیچ پروژه برجا مانده‌ای ندارد و تمام پروژه‌های این دستگاه در حال انجام است، گفت: برای تأمین فضای آموزشی موردنیاز به همکاری وزارت راه و شهرسازی نیازمندیم. جابجایی جمعیت، انتخاب نامناسب فضای آموزشی در ساخت برخی مدارس و مهاجرت خانواده‌ها باعث شده در یک منطقه دچار تراکم باشیم و در منطقه‌ای دیگر مدارس خالی و تقریباً بدون استفاده شوند. امیدواریم با همکاری وزارت راه و شهرسازی زمین‌های مناسب برای ساخت مدرسه در شهرها شناسایی و در اختیار خیرین مدرسه‌ساز قرار گیرد.

استان تهران جزء 10 استان محروم کشور از نظر سرانه آموزشی

وی گفت: مطابق سند تحول بنیادین متوسط فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در حدود 8،3 مترمربع است اما در حال حاضر این فضا در حدود 5،3 مترمربع است. 10 استان پایین‌تر از میانگین سرانه آموزشی هستند که استان تهران هم جزو این 10 استان است و برای مثال در منطقه 22 به‌شدت نیاز به ساخت فضای آموزشی داریم.

هنرستان‌هایی برای تربیت نیروی ماهر در بخش راه و شهرسازی تأسیس شود

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی هم مانند سایر وزارتخانه‌ها نیاز به نیروی کار ماهر و توانمند دارد، گفت: آموزش‌وپرورش می‌تواند با همکاری وزارت راه و شهرسازی، هنرستان‌هایی را برای تربیت نیروی انسانی آموزش‌دیده و ماهر در حوزه فعالیت‌های گسترده بخش راه و شهرسازی و ساختمان فعال کند.

از معایب کنکور عدم سنجش مهارت دانش آموزان است

 حاجی میرزایی یکی از مشکلات نظام آموزشی را عدم ارزشیابی مهارت کسب ‌شده توسط دانش آموزان در کنکور دانست و افزود: دغدغه بسیاری از خانواده‌ها و دانش آموزان موفقیت در کنکور است و این در حالی است که در آزمون کنکور به مهارت دانش آموزان هیچ توجهی نمی‌شود؛ که این عدم توجه پدیده اشتغال و مهارت را در جامعه مختل کرده است.

وی با اشاره به اینکه مدارس ماندگار حاصل فعالیت صدساله نظام تعلیم و تربیت است، گفت: ترجیح می‌دهیم همچنان در مدارس ماندگار آموزش برقرار باشد و این مدارس مانند سابق فعالیت کنند، لذا از وزارت راه و شهرسازی تقاضای کمک در بازسازی این مدارس داریم.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به مطالعات انجام ‌شده برای دست‌یابی به الگوی بومی مدرسه‌سازی افزود: در آموزش‌وپرورش در این مورد به‌طور گسترده مطالعاتی انجام‌ شده و امیدواریم مجموعه شما هم در این مورد به ما کمک کند.

50 درصد املاک آموزش‌وپرورش بدون سند است

حاجی میرزایی بابیان اینکه نیمی از املاک آموزش‌وپرورش بدون سند است یا نیاز به تغییر کاربری دارد که امیدواریم با نظارت شما روند انجام این کار تسهیل شود، اظهار کرد: 30 درصد مدارس کشور نیازمند توجه جدی است که از این تعداد 12 درصد مدارس باید کاملاً تخریب شود و 18 درصد مدارس نیاز به بازسازی دارند، از طرفی اندازه مدارس کوچک است و باید به‌سوی مجتمع سازی پیش برویم که در این مورد هم به همکاری مجموعه راه و شهرسازی نیاز است.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان از تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی برای تأمین مسکن فرهنگیان تشکر و قدردانی کرد و گفت: از 315 هزار نفری که در سامانه اسکان ثبت‌نام کردند، 75 هزار نفر تائید صلاحیت شدند، همچنین برای 19 هزار واحد تعیین تکلیف شده داریم که امیدواریم بتوانیم این واحدها را تا اسفندماه سال جاری تحویل فرهنگیان دهیم.

دیوان محاسبات شرط سنی برای انتصاب مدیران مدارس را غیرقانونی دانستتصمیم بسیاری از کشورهای جهان برای بازگشایی مدارس/ 6 ساعت آموزش مجازی در شرایط سفیدتشریح جزئیات آغاز فعالیت مدارس در سال تحصیلی کرونایی دانش‌آموزان

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش مدرسه وزیر آموزش و پرورش مدارس دولتی بیشتر بخوانید... آخرین وضعیت "بخشنامه تعارض منافع" و پایان مدرسه‌داری مسئولان آموزش‌و‌پرورش قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آخرین وضعیت "بخشنامه تعارض منافع" و پایان مدرسه‌داری مسئولان آموزش‌و‌پرورش واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش مدرسه وزیر آموزش و پرورش مدارس دولتی پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ نیویورک تایمز: "ما در حال سقوط، سقوط، سقوط، سقوط هستیم!" ۲ تشریح جزئیات آغاز فعالیت مدارس در سال تحصیلی کرونایی دانش‌آموزان ۳ جسد "قاضی منصوری" به خانواده‌اش تحویل داده شد ۴ آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی نیروهای قراردادی وزارت بهداشت از فردا ۵ جزئیات متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی/ افزایش تا ۷ میلیون تومان ۶ توضیحات سازمان غذا و دارو درباره واردات احتمالی "واکسن کرونای روسی" ۷ ۱۴۶ هزار مراجعه به پزشکی قانونی به دلیل نزاع در بهار ۹۹/ استان تهران در صدر مراجعات + جدول ۸ گزارش| ایران چگونه با هدایت امام خامنه‌ای تبدیل به کشوری "دانش‌بنیان" شد مهمترین اخبار اجتماعی گزارش| ایران چگونه با هدایت امام خامنه‌ای تبدیل به کشوری "دانش‌بنیان" شد مصرف داروی "رمدسیویر" می‌تواند باعث "آسیب کبدی" شود ایرانی‌ها هر ۳ روز اندازه وزن برج میلاد پسماند تولید می‌کنند نیویورک تایمز: "ما در حال سقوط، سقوط، سقوط، سقوط هستیم!" مهمترین اخبار تسنیم روحانی: حرکت در مسیر رونق و جهش اقتصادی کشور می‌بایست مبتنی بر واقعیت‌ها باشد نمکی: در کوتاه‌‌تر از ۲ ماه از واردکننده تجهیزات پزشکی به تولیدکننده و صادرکننده تبدیل شدیم جزئیات اقدامات بانک مرکزی برای مهار تورم/ آثار کرونا بر اقتصاد ایران مشخص شد/ بانک مرکزی: نرخ ارز تعدیل می شود ارتش یمن یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی را ساقط کرد «علاج تحریم»| علیزاده: دیپلماسی مقاومت و اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم‌هاست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مدرسه وزیر آموزش و پرورش مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش مدرسه وزیر آموزش و پرورش مدارس دولتی وزارت راه و شهرسازی وزیر آموزش وپرورش پرورش با اشاره آموزش و پرورش حاجی میرزایی وزیر آموزش فضای آموزشی دانش آموزان مدرسه سازی ترین اخبار راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی از محل مولدسازی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری صبح دوشنبه در جمع مجمع خیرین خراسان رضوی اظهار کرد: خدا را شاکریم که مانند شما خیرین را در کنار خود داریم و باید این را قدر بدانیم و بهترین مقام و ماندگارترین مقام همین است. شما خیرین علاوه بر اینکه خودتان نقش مهمی در انجام کار خیر دارید، دیگران را نیز به این سمت تشویق و ترغیب می‌کنید که این امر بسیار ارزشمند است.

فرماندار مشهد افزود: در گذشته نیز در زمینه ساخت مدارس خیرساز اقداماتی صورت می‌گرفت، اما امروز شاهد حضور پرشور و قاطع شما در این امر هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه مدرسه سازی با یک مشکل اساسی روبرو هستیم که اگر شما با جدیت و قاطعیت در این مسیر گام بردارید، قول می‌دهم این مشکل حل شود و تا پایان سال جاری دیگر نیازی به ساخت مدارس جدید در سطح شهر مشهد نباشیم البته این امر مستلزم همت و تلاش خیرین است.

داوری بیان کرد: امسال تنها پنج هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی از محل مولدسازی تخصیص یافته است؛ پنج هزار میلیارد تومان مبلغ قابل‌توجهی است. تفاوت این پول با اعتبارات قبلی که در مورد آنها صحبت می‌کردیم در این است که اکنون این پول در دسترس است و اگر تا این زمان هزینه نشود، ارزش آن به مرور زمان کاهش خواهد یافت. بنابراین از شما تقاضا داریم که در این امر مشارکت مستقیم داشته باشید.

فرماندار مشهد با بیان اینکه مدارس خیرساز هم زودتر، بهتر و ارزان‌تر از مدارس دولتی ساخته می‌شوند، تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز از این موضوع استقبال می‌کند و باری از دوش آموزش و پرورش برداشته می‌شود.

وی گفت: در برخی از مکان‌ها مدرسه ساخته شده که موقعیت مناسبی ندارند. باید در جایی مدرسه ساخته شود که بعدها از آن بهره‌برداری شود لذا در این زمینه خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند ما را یاری کنند.

داوری ادامه داد: ما نباید منبع خیرین را نادیده بگیریم، حتی یک تومان از کمک‌های خیرین هم ارزش دارد. اگر خیرین در ساخت هر مدرسه فقط یک تومان هم نقش داشته باشند، این امر باعث می‌شود که پیگیر کار باشند و مطالبه‌گری کنند. لذا اگر پول هم داشته باشیم، سهم خیرین، حتی اگر هزار تومان باشد، باید در ساخت مدرسه لحاظ شود.

فرماندار مشهد ادامه داد: امیدوارم با همت شما، امسال نقشه راهی را تدوین کنیم که در شش ماهه اول سال ۱۴۰۴ دیگر مشهد نیازی به مدرسه جدید نداشته باشد.

وی افزود: امسال تخصیص مدارس را صد در صد در اولویت قرار دادیم، کارمان خیلی جلو افتاده است. لذا سه‌شنبه‌ها (هر سه‌شنبه افتتاح یک مدرسه) کار خوبی است و باید ادامه پیدا کند و نباید بگذاریم تعطیل شود.

داوری با بیان اینکه این هفته سه‌شنبه با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح مدرسه داریم، گفت: اگر فشار این سه‌شنبه‌ها نبود، شاید بسیاری از پروژه‌ها هنوز افتتاح نمی‌شد.

فرماندار مشهد گفت: در بحث مدرسه‌سازی، به خصوص مدرسه خیرساز، نباید هیچ مانع و دغدغه‌ای وجود داشته باشد و اگر هست، بیان کنید تا آن مانع را برطرف کنیم. قبلاً اگر زمین را خیرین می‌گرفتند، خودشان باید همه کارهای آماده سازی و مقدمات زمین را می‌کردند اما امروز ما همه کارها و مسائل پیش روی آن را برطرف می‌کنیم.

گفتنی است؛ در پایان اعضای مجمع خیرین خراسان رضوی از تلاش‌های فرماندار مشهد قدردانی به عمل آوردند.

کد خبر 6078465

دیگر خبرها

  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری
  • ساخت مدرسه ۶ کلاسه در صالح شهر گتوند
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • یک پست حذف شده از دولت قبل در آموزش‌وپرورش دوباره احیا شد
  • گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار با ۳۰۰۰ نیرو
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان به مدرسه‌سازی از محل مولدسازی
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی از محل مولدسازی