Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین دارایی با بیان اینکه مدارس در زمان ثبت نام حق دریافت هیچ‌گونه وجهی به غیر از پول بیمه و کتاب را ندارند، گفت: تا امروز ۲۳ هزار و بیست و دو، دانش آموز نهاوندی در ۲۳۱ مدرسه شهری و روستایی نهاوند ثبت نام شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین دارایی، رئیس آموزش و پرورش نهاوند در گفت و گو با عصر همدان؛ با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس سه برنامه را باید مد نظر داشته باشیم، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی برای بازگشایی مدارس تصمیم گیری خواهد شد و ما برای هر شرایطی آمادگی لازم را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سه برنامه مد نظر در خصوص بازگشایی مدارس افزود: با توجه به قرار داشتن شهرستان در وضعیت سفید، زرد یا قرمز و متناسب با شرایط کرونایی ایام بازگشایی مدارس برنامه ریزی کرده ایم و همه تلاش ما کم کردن دغدغه والدین است.

رئیس آموزش و پرورش نهاوند ادامه داد: تا امروز از مجموع ۲۵ هزار دانش آموز شهرستان نهاوند ۲۳ هزار و بیست و دو، دانش آموز ثبت نام خود را انجام داده اند.

دارایی با بیان اینکه کار سنجش دانش آموزان در حال انجام است، گفت: سنجش ها با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و با نوبت دهی انجام می‌شود تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه  امسال ۲ هزار و دویست و هفت دانش آموز پایه اولی و یک هزار و پانصد پیش دبستانی داریم که در مدارس ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: دانش آموزان نهاوندی امسال در ۲۳۱ مدرسه دولتی و غیر دولتی تحصیل خواهند کرد و نظارت ها بر روند ثبت نام ادامه خواهد داشت.

رئیس آموزش و پرورش نهاوند در خصوص تعویق آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی افزود: این امتحانات قرار بود هفته قبل انجام شود که به دلیل شرایط کرونایی لغو و دو روز پیش انجام شد که با مشخص شدن نتایج این آزمون‌ها روند ثبت نام سرعت خواهد گرفت.

دارایی با تاکید بر اینکه مدارس در زمان ثبت نام  حق دریافت هیچ‌گونه وجهی به غیر از پول بیمه و کتاب را ندارند، خاطرنشان کرد: این موضوع به صورت جدی به مدیران مدارس اعلام شده است.

وی در پایان با اشاره به شهریه دیگر مدارس غیر دولتی گفت: اینگونه مدارس شیوه نامه ها و قوانین مخصوص به خود را دارند و در مدارس دولتی نیز جذب مشارکت های مردمی بعد از شروع سال تحصیلی و تشکیل جلسه انجمن اولیا و مربیان و به تصمیمات آنها بستگی دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس دانش آموز ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود

سخنگوی شهرداری تهران درباره خدمات رایگان سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: عملیات‌هایی که در جهت نجات و امدادرسانی انجام می‌شود به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها دریافت نمی‌شود.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در خصوص ضرورت وجود سازمان آتش‌نشانی در پایتخت اعلام کرد: باتوجه به گسترش شهرنشینی و توسعه آن‌ها انجام اقداماتی در مورد تامین امینت شهروندان مطرح شد. در همین راستا تعداد زیادی از مراکز آتش نشانی در شهر‌های مختلف ایران تاسیس شدند و آغاز به کار کردند، که این روند تا به امروز نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات این سازمان برای شهروندان به صورت رایگان ارائه می‌شود افزود: عملیات‌هایی که در جهت نجات و امدادرسانی انجام می‌شود به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها دریافت نمی‌شود. این در حالی است که بسیاری از کشور‌های دنیا در مقابل ارائه همین خدمات اولیه نیز هزینه دریافت می‌کنند.

محمدخانی با بیان اینکه بازدید و کارشناسی از ساختمان‌های ناایمن در پایتخت بر عهده سازمان آتش‌نشانی است اظهار داشت: این نوع خدمات طبق مصوبات قانونی توسط سازمان آتش‌نشانی به صورت رایگان انجام می‌شود. اما اگر شخصی برای بازدید از ساختمان یا ملک خودش درخواست داشته باشد باید هزینه آن را پرداخت کند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از اهداف مهم برنامه‌ریزی شهری ایمنی شهر می‌باشد که آسایش و آرامش را به ارمغان می‌آورد عنوان کرد: اگر آموزش‌های صحیح در جهت فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه انجام شود در آینده شاهد حوادث کمتری خواهیم بود. سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در حوزه آموزش نیز فعال بوده و به درخواست شهروندان، مدارس، مساجد و ... دوره‌های مختلفی برگزار می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از مواردی که ایمنی شهر را تهدید می‌کند آتش‌سوزی یا حریق می‌باشد. با مکان‌یابی درست ایستگاه‌های آتش‌نشانی، امدادرسانی سریع، همراه با دقت و مهارت با تجهیزات مناسب در اطفای حریق، رضایت‌مندی مردم از آتش‌نشانی را به همراه دارد. با توجه به حوادث طبیعی و غیرطبیعی، مدیریت بحران بر اینگونه حوادث به ویژه در پیشگیری بسیار مهم هستند.

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • تکلیف «شهریه» مدارس و «حقوق و بیمه» معلمان مشخص شد/ بالاترین شهریه ۶۵ میلیون تومان
  • شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد + فیلم
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟
  • مدارس غیردولتی می‌توانند به عدالت آموزشی کمک کنند/ مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن این افراد باشند
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی؛ تکلیف «شهریه» و «حقوق و بیمه» معلمان مشخص شد