Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@10:42:49 GMT

مجوز پروازهای ترکیه به ایران صادر شده است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۶۶۹۱

مجوز پروازهای ترکیه به ایران صادر شده است

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اسفندماه سال گذشته و همزمان با شیووع ویروس کرونا در ایران، پروازهای ترکیه به ایران و بالعکس متوقف شد اما با تلاش وزارت امورخارجه و همزمان سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه در خرداد ماه، این کشور اعلام کرد که مرز هوایی دو کشور از اول ماه اگوست برابر با ۱۱ مردادماه باز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز تاریخ زودتری را اعلام و در اطلاعیه ای خبر داد که پروازهای ترکیه به تهران از ۱۶ جولای (۲۶ تیرماه) از سر گرفته می‌شود و در پی این اطلاعیه بلیت فروشی در مسیر تهران- استانبول هم آغاز شد اما نه پروازی انجام شد و نه شرکت‌های هواپیمایی داخلی توانستند به پروازهای برنامه‌ای خود به مقصد استانبول ادامه دهند.

 

«رضا جعفرزاده» گفت: مجوز پرواز شرکت هواپیمایی ترکیش صادر شده است اما اینکه پروازهای این شرکت هواپیمایی چه زمانی به ایران آغاز می‌شود، هنوز مشخص نیست.

وی ادامه داد: از آنجایی که شرکت هواپیمایی ترکیه گزارشی نسبت به از سرگیری پروازهایش به ایران اعلام نکرده است و بر این اساس سازمان هواپیمایی نمی‌تواند گزارش دقیق و موثقی نبست به آغاز پروازهای ترکیه ارائه دهد.

اکنون بازگشت ایرلاین‌های خارجی به کشور و از سرگیری پروازهایی که تحت تاثیر ویروس کرونا متوقف شده، چشم انداز روشنی ندارد که ناشی از رشد ابتلا به این ویروس در بسیاری از کشورها است.

با این حال مذاکرات برای از سرگیری پروازهای برنامه‌ای و نه موردی که اکنون تا حدودی در حال انجام است، ادامه می یابد.

از اسفند سال گذشته تاکنون تابلوی اطلاعات فرودگاه امام خمینی(ره) به چند مقصد مشخص، محدود شده است و خبری از لیست بلند پایتخت کشورهای اروپایی و آسیایی نیست.

ویروس کرونا، روند سفرهای هواپیمایی بین کشورها از جمله ایران را مختل و متوقف کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر خسرو سینایی مهرداد بذرپاش پروازهای ترکیه ترکیش ایرلاینز سازمان هواپیمایی طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر خسرو سینایی مهرداد بذرپاش شرکت هواپیمایی پروازهای ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد

سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: تعداد مجوزهای الکترونیکی و تعداد شناسه یکتا به ۴۰۰ هزار فقره رسیده و روند شناسه یکتا توسط دستگاه های مختلف  با توجه به هشدارهایی که صادر شده رو به رشد است.

وی افزود: استان های پیشتاز در این بخش همچنان لرستان، گیلان،  همدان و خراسان جنوبی هستند و گلستان، بوشهر و ایلام در این بخش ضعیف عمل می‌کنند.

او بیان کرد: اردبیل ،قم، کهگیلویه و بویراحمد، تهران،  زنجان و البرز در  تلاش برای  بالا بردن رتبه خود در صدور مجوز‌های الکترونیکی و شناسه یکتا  هستند. 

سیاح بیان کرد: سازمان ملی استاندارد، انرژی اتمی،  وزارت ورزش و جوانان ،نظام پزشکی، وزارت نفت، نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی از جمله دستگاه هایی هستند که در این بخش همکاری خوبی داشته و اقدام به صدور مجوز الکترونیکی و شناسه یکتا کرده اند.

وی افزود: امروز اعضای اتحادیه مشاوران املاک تهران  برای الکترونیکی کردن مجوزهای کاغذی خود دیداری با ما داشتند.  طبق دستورالعملی که صادر کرده  اند تمامی مجوزهای کاغذی اتحادیه جمع آوری و از این پس  مجوز ها به صورت الکترونیکی صادر می شود  که این اقدام نقش موثری در حذف مجوزهای زیرزمینی دارد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • حمایت از عملیات وعده صادق در ترکیه
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است