Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - خیز شتابان مرگ و میرهای کرونایی ایلام نشان از بی‌توجهی برخی شهروندان به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی دارد؛ این در حالی است که مسئولان بهداشتی-درمانی استان همچنان نسبت به افزایش مبتلایان کرونا در ایلام هشدار می‌دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، آمارها از خیزش کرونا ویروس و وخیم‌شدن اوضاع بستری و مرگ ومیرها در استان ایلام خبر می‌دهد؛ مسئله‌ای که کاهش و قطع زنجیره گسترش آن در یک جمله نهفته است و آن جمله این است که "مردم باید پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما علت عدم پایبندی برخی به این توصیه‌ها و مشارکت غلط در گسترش ویروس و افزایش ابتلا به کرونا چیزی نیست جز آن‌که چنین افرادی به تعهدات اجتماعی پای‌بند نبوده و نه‌تنها جان خود را به خطر می‌اندازند بلکه برای سایر افراد اجتماع نیز مضر هستند و ایجاد خطر می‌کنند.

محدودیت‌های کرونایی در استان گلستان تمدید شدآمار جان‌‌باختگان کرونا در ایران از مرز 17000 نفر گذشت

فرد یا افراد خاطی را مورد بازخواست قرار گیرد

به همین منظور برای اطلاع از نظر شهروندان در زمینه جلوگیری از شیوع گسترده کرونا به میان آنها رفتیم. "فتاحی" از شهروندان ایلامی راهکار برخورد با اینگونه افراد را مستلزم وجود اهرم‌های بازدارنده و سخت‌گیرانه عنوان می‌کند و می‌گوید: وقتی توصیه‌ها، آموزش‌ها و خواسته قریب به اتفاق شهروندان مورد بی‌تفاوتی فرد یا افرادی باشد در این ارتباط قانون باید ورود کند و فرد یا افراد خاطی را مورد بازخواست قرار دهد.

این شهروند ایلامی، رویکرد خطرآفرین متخلفان را غیرقابل اغماض دانست و گفت: سلامت مردم اولویت است و باید متخلفان با اهرم قانون مقید به رعایت شوند.

افزایش مرگ و میرها در استان نگران کننده است

دیگر شهروند ایلامی نیز با بیان اینکه تصمیمات اتخاذ شده ستاد استانی و کشوری برای رعایت پروتکل‌ها از اهرم‌های بازدارنده برخوردار نیستند و بیشتر به توصیه‌ها اکتفا می‌شود که این مهم در امر پیشگیری بی‌نتیجه است.

وی از مسئولان استانی خواست و گفت: در بازگشایی‌ها و فعالیت برخی صنوف باید تجدیدنظر کرد چراکه افزایش روند بیماری و تعداد بستری‌ها توأم با افزایش مرگ و میر در استان نگران‌کننده است.

جامعه هدف در مبحث کرونا بیشتر به توصیه‌های بهداشتی درمانی عمل کرده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در پاسخ به این سئوال خبرنگار تسنیم در ایلام که "چرا علیرغم تمام توصیه‌ها  بازهم رکورد بستری‌ها و مرگ و میرهای ناشی از کروناویروس در ایلام رو به افزایش است؟" گفت: توصیه‌های بهداشتی درمانی برای جامعه هدف زمانی منتج به نتیجه می‌شود که جامعه هدف آن توصیه‌ها را پذیرا باشد و به آن عمل کند.

محمد کریمیان افزود: جامعه هدف در مبحث کرونا بیشتر به توصیه‌های بهداشتی درمانی عمل کرده است اما در این میان هستند افرادی که به توصیه‌ها پایبند نبوده و موجب گرفتاری برای خود و سایر افراد اجتماع می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمعات و حضور در مراسم عمومی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک یک توصیه سلامت محور و حافظ جان افراد اجتماع است، اما برخی برای حفظ سلامت جامعه تخطی می‌کنند که به‌نظرم نیازمند برخورد قاطع و بازدارنده است.

برای حفظ جان و سلامت شهروندان مماشات نخواهیم کرد

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام نیز با توصیه به مردم ایلام به رعایت توصیه‌های بهداشتی و درمانی گفت: افراد خاطی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد بازخواست قرار می‌دهیم و در رابطه با حفظ جان و سلامت شهروندان مماشات نخواهیم کرد.

انتهای پیام/180/س

R7718/P/S6,52/CT7 بیشتر بخوانید... محدودیت‌های کرونایی در استان گلستان تمدید شد آمار جان‌‌باختگان کرونا در ایران از مرز ۱۷۰۰۰ نفر گذشت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... محدودیت‌های کرونایی در استان گلستان تمدید شد آمار جان‌‌باختگان کرونا در ایران از مرز ۱۷۰۰۰ نفر گذشت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ پهلوگیری ‌۲۸۷ ‌‌شناور بالای یک هزار تن در بنادر غرب هرمزگان / تخلیه و بارگیری ۲ هزار و ۶۹۲ "TEU‌" کانتینر‌ ۲ گزارش|قطع راه ارتباطی ۶۰۰۰ نفر در "کاجو" ادامه دارد / افزایش روستاهای مسدود به ۳۵ روستا ‌تا امروز ۳ اختصاصی| توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت درباره برگزاری مراسم‌های ماه محرم ۴ گزارش| حکایت تسنیم از مردی که ناجی حیات وحش شد; ۳۰ سال تلاش برای حفاظت از محیط زیست ۵ زلزله ۴.۱ ریشتری سنگان را لرزاند ۶ ساعت فعالیت ادارات در خوزستان به وضعیت عادی بازگشت ۷ مشهد در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد / ۲۰ درصد ‌بیماران بستری ‌غیر‌بومی‌اند /‌ هموطنان ‌به مشهد سفر نکنند ۸ مجتمع "پتروشیمی مسجدسلیمان" شهریور ماه با فرمان رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از مطالبات کارگران "هفت‌تپه" / در گفت‌وگوی نمایندگان مجلس با کارگران در شوش چه گذشت؟ جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله‌ / ‌چین در ایران‌ سرمایه‌گذاری ‌می‌کند / تخریب قرارداد ‌با سوءنیت ‌‌است گزارش| لبیک مداحان و شعرای اصفهانی به فرمایشات ‌مقام معظم رهبری / در ماه محرم تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم سفیر اتریش در ایران: ‌دنبال راه‌حلی هوشمند‌ برای برقراری تعامل بین دانشمندان ایرانی و اتریشی در شرایط کرونایی‌ هستیم مهمترین اخبار تسنیم گزارش تسنیم از دقیق شدن راکت‌های ۱۲۲ میلیمتری/ تاثیر ابتکار سپاه در افزایش قدرت موشکی مقاومت روحانی: حرکت در مسیر رونق و جهش اقتصادی کشور می‌بایست مبتنی بر واقعیت‌ها باشد سناتور پاکستانی: داعش دست پرورده آمریکا و اسرائیل بود/ FATF اهرم فشار غرب علیه ماست جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله‌ / ‌چین در ایران‌ سرمایه‌گذاری ‌می‌کند / تخریب قرارداد ‌با سوءنیت ‌‌است گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از مطالبات کارگران "هفت‌تپه" / در گفت‌وگوی نمایندگان مجلس با کارگران در شوش چه گذشت؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی پروتکل های بهداشتی توصیه های بهداشتی بهداشتی درمانی توصیه ها پروتکل ها جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد برنامه این وزارتخانه برای افزایش رفاه اجتماعی در سال جدید اظهار کرد: در سال گذشته در حوزه عدالت اجتماعی کار‌های مؤثر و مفیدی را انجام دادیم. ابتدا برای شناسایی نیازمندان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه‌ای تعریف شد، تا میزان درآمد و دهک‌های درآمدی را، نه به‌صورت پیمایشی و نمونه‌گیری بلکه به‌صورت واقعی صفر تا صد برای کل جمعیت ۸۶ میلیونی کشور مشخص کنیم.

مرتضوی بیان کرد: مشاغل و درآمد همه افراد کشور شناسایی و گروهی که زیرخط فقر هستند، مشخص شدند. یعنی ما خط فقر، فقر شدید و فقر مطلق را تعریف کردیم و اکنون با قاطعیت عرض می‌کنم که بخش قابل‌توجهی از فقر شدید کشور کاسته شده است.

وزیر کار تأکید کرد: از جنبه کمک‌هایی که کمیته امداد و سازمان بهزیستی انجام می‌دهند، در دهک‌های اول، دوم و سوم نه ما و نه کمیته امداد کسی را در صف نداریم و اعلام می‌کنم اگر کسی تصور می‌کند استحقاق تحت پوشش قرار گرفتن را دارد حتماً به کمیته امداد و سازمان بهزیستی مراجعه کند. شایان‌ذکر است منابع برای رسیدگی به این افراد به‌اندازه کافی پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات ما برای ایجاد عدالت اجتماعی، افزایش سنواتی حقوق دهک‌های پایین و مستمری‌بگیران و تهیه بستری برای ایجاد سالی یک‌میلیون فرصت شغلی است تا نرخ بیکاری کاهش پیدا کند. ما الآن در محدوده نرخ بیکاری ۷ درصدی هستیم و امیدواریم در سنوات آینده بازهم بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: فراهم کردن آموزش فنی حرفه‌ای، ایجاد بستر‌های مناسب و فرایند استادشاگردی ازجمله اقدامات ما در کاهش نرخ بیکاری بوده است.

وزیر کار تصریح کرد: دولت همه تلاش خود را برای مدیریت تورم انجام می‌دهد و سال گذشته نیز بر اساس گزارش‌های مراکز رسمی، تورم رو به کاهش بود؛ امسال نیز امیدواریم این روند کاهشی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

راحله کاویار

دیگر خبرها

  • پلمب یک رستوران بدلیل تخلفات بهداشتی در شادگان
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • تخلفات مشاوران املاک زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی استان اردبیل
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • مشارکت بیش از یک‌ هزار ایلامی در اهدای خون
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان