Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور از افزایش یارانه مراکز توانبخشی سالمندان و معلولان در صورت موافقت دولت خبر داد. تاریخ انتشار: 16:00 - 12 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۰۶۶

خبرگزاری میزان- بر اساس اعلام سازمان بهزیستی، مصطفی سراج  با اشاره به تشدید شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: بر همین اساس تدابیر ویژه‌ای نیز از سوی سازمان بهزیستی کشور برای پیشگیری و کنترل این بیماری در مراکز توانبخشی نگهداری معلولان و سالمندان پیش‌بینی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما هم اکنون نگران پرسنل حاضر در مراکز توانبخشی سالمندان و معلولان هستیم، گفت: با توجه به تردد پرسنل در مراکز نگرانی‌هایی بابت ابتلای این افراد وجود دارد که البته تمهیداتی در این زمینه پیش‌بینی شده است و این در حالی است که نزدیک ۲۰ هزار نفر از پرسنل سازمان در مراکز توانبخشی معلولان و سالمندان تردد دارند.

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده از سوی سازمان برای توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کنند، افزود: هفته گذشته تعدادی از اقلام در اختیار ۳ استان قرار گرفت که در هفته جاری بنا داریم بخش دیگری از این اقلام را در اختیار چند استان دیگر قرار دهیم و این فرآیند ادامه خواهد داشت.

سراج در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از معلولان و سالمندان در روز‌های اخیر و با توجه به تشدید ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد:‌در این زمینه براساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است میزان ابتلا و جانباختگان از سوی ریاست سازمان، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی اعلام می‌شود، اما نکته‌ای که حائز اهمیت است تفاوت چندانی با آمار فوت شدگان تیرماه نسبت به زمان مشابه سال گذشته نشده است.

وی با اشاره به اینکه سالمندان بیش از سایر مددجویان در خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند، گفت: عمده فوتی‌های سازمان نیز سالمندان بالای ۸۰ سال بودند که در همین ارتباط نیز سازمان تدابیری را اندیشیده است.

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور همچنین درباره افزایش یارانه مراکز توانبخشی شبانه‌روزی نگهداری معلولان و سالمندان، ادامه داد: در این ارتباط پیشنهاداتی از سوی انجمن عالی مراکز توانبخشی داده شده است و جلساتی نیز با مسئولان سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است و این پیشنهادات مورد بررسی قرار گرفته که امیدواریم به زودی میزان درصد افزایش یارانه مراکز توانبخشی در دولت به تصویب برسد.

بیشتر بخوانید: در چه مواردی باید به پلیس آگاهی مراجعه کرد/ هیچ مأموری نمی‌تواند پرونده سامانه ۱۱۰ را مختومه کند

وی در رابطه با درصد افزایش یارانه مراکز توانبخشی، اظهار کرد: پیشنهادات متفاوتی در این زمینه مطرح شده است و از سال‌های قبل نیز مواردی در این زمینه شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز حدود ۲۰ درصد و یا بیشتر یارانه مراکز توانبخشی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه با افزایش یارانه مراکز توانبخشی تلاش خواهد شد مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز پرداخت شود، افزود: البته این مسئله منوط به تأمین اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه است که امیدواریم این مسئله محقق شود.

مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور در ادامه در رابطه با هزینه تمام شده برای نگهداری افراد معلول و سالمند در مراکز توانبخشی گفت: در حال حاضر ۳ میلیون تومان هزینه نگهداری این افراد است که بخشی از این رقم به صورت یارانه از سوی بهزیستی به مراکز و بخشی دیگر نیز از سوی خانواده تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بهزیستی دولت افزایش یارانه مراکز توانبخشی معلولان و سالمندان مراکز توانبخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده ۱۸۵ هزار خانوار بوشهری از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مصدق کشاورزی در جمع خبرنگاران افزود: از ۱۷ بهمن آغاز طرح فجرانه کالابرگ دولت تا کنون بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان یارانه مضاعف در قالب این طرح به بوشهری‌ها تعلق گرفته است.

وی تاریخ پایان مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ را ۱۷ فروردین اعلام و اضافه کرد: اعتبار مرحله سوم از ۱۸ فروردین برای سرپرستان خانوار فعال می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر یادآور شد: اعتبار جدید ۲۲۰ هزار تومانی علاوه‌بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی است و خانوار مشمول این طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

کشاورزی اظهار کرد: خانوار‌ها می‌توانند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جا‌به‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست؛ به عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد.

وی بیان کرد: خانوار‌های مشمول طرح فجرانه کالابرگ می‌توانند اقلام سبد غذایی را در مدت یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک‌جا وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجهز شده به زیرساخت طرح کالابرگ الکترونیکی نسبت‌به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی دولت اقدام کنند.

وی با اشاره به این‌که اعتبار کالابرگ هرماه باید در همان ماه استفاده شود و قابل انتقال به ماه بعد نیست از مشمولان دهک اول تا هفتم درآمدی خواست ظرف مدت باقی‌مانده از یارانه تشویقی دولت بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • سلامت روان سالمندان به اندازه هر زمان دیگری از زندگی مهمتر است
  • استفاده ۱۸۵ هزار خانوار بوشهری از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی
  • یارانه سوخت هواپیما‌ را حذف کنید
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • یارانه سوخت هواپیما‌ها فقط به دهک‌های بالا تعلق گرفته است
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم