Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»،زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر خاطرنشان کرد: پیرو صحبتی که امروز در صحن علنی مجلس با آقای دکتر قالیباف درباره تعویق کنکور سراسری داشتم ایشان ضمن موافقت، فرمودند موضوع تعویق را از طریق ستاد ملی کرونا پیگیری خواهند کرد لذا با قول آقای دکتر قالیباف مبنی بر پیگیری فعلا در مورد طرح دو فوریتی کنکور سراسری دست نگه می‌داریم تا ببینیم پیگیری‌ها نتیجه خواهد داد؟

 به گزارش فارس، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: پیگیر دلیل رعایت نشدن پروتکل‌های دقیق بهداشتی در کنکور سراسری هستیم، متأسفانه به وعده‌های داده شده در برگزاری کنکور دکتری عمل نشد و بی توجهی‌های تاسف‌آوری در برگزاری آن کنکور وجود داشت که خود نیازمند بررسی دقیق‌تر و پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کوتاهی‌ها، نگرانی مردم را در خصوص برگزاری کنکور سراسری را بیشتر کرده است و بسیاری از نمایندگان شنونده نگرانی‌های والدین در خصوص سلامت فرزندان خود بودند.

وی گفت: به نظر می‌رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک‌تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک به مدت چند ساعت در آن وضعیت میسر است ضروری باشد. سلامت دانش‌آموزان عزیز ما خط قرمز مجلس است و کمیسیون‌های بهداشت و آموزش مجلس وظیفه دارند تا اطمینان از رعایت بهترین تصمیم در این خصوص مطالبات مردم را از مسؤولان ذی‌ربط پیگیری خواهیم کرد.

همچنین علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در همین رابطه اظهار داشت: شنیده‌ها حاکی است که بخش‌های مختلف دولت به وزارت بهداشت فشار آورده‌اند که نظر تخصصی این وزارتخانه در باره کنکور بیان نشود؛ چرا که این وزارتخانه در مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری آزمون انتقادات جدی دارد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: کنکور مجلس نماینده کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوبت اول کنکور سراسری با حضور ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،مدیرکل امور آموزش دانشگاه رازی کرمانشاه از رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب از استان کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اسماعیل میرزایی افزود: در این مرحله از کنکور سراسری جمعا یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب از کل کشور حضور دارند که سهم استان کرمانشاه از این آمار ۳۹ هزار و ۳۸ نفر است.
مدیرکل امور آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: ۶۲ درصد داوطلبانی که از استان کرمانشاه در این آزمون شرکت می‌کنند، معادل ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر را بانوان و ۳۸ درصد معادل ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند که نزدیک به آمار کشوری است.
وی با بیان اینکه نوبت اول کنکور سراسری امسال صبح و ظهر روز پنجشنبه و صبح روز جمعه برگزار خواهد شد، گفت: در نوبت صبح روز پنجشنبه آزمون گروه علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و در نوبت ظهر این روز نیز آزمون هنر و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.
به گفته این مسئول، در نوبت صبح روز جمعه نیز آزمون گروه علوم تجربی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۵۲ درصد از کل داوطلبین این آزمون در استان کرمانشاه در گروه علوم تجربی شرکت کرده‌اند، گفت: ۳۴ درصد نیز در گروه علوم انسانی، هفت درصد در گروه ریاضی و فنی، پنج درصد در گروه زبان‌های خارجی و دو درصد در گروه هنر رقابت خواهند کرد.
میرزایی قلعه از برگزاری این مرحله از آزمون در سطح همه شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: در سطح شهر کرمانشاه برای صبح روز پنج شنبه حوزه‌های دانشگاه رازی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه آزاد و پیام نور، برای عصر روز پنجشنبه تنها حوزه دانشگاه رازی و برای صبح روز جمعه نیز حوزه‌های دانشگاه رازی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه آزاد، دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.
وی شروع فرآیند آزمون در نوبت صبح روز پنجشنبه و جمعه را از ساعت ۸ صبح و در نوبت ظهر روز پنجشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه اعلام کرد.
داوطلبین می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را از صبح روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org دریافت کنند.
 داوطلبین تا پایان روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) فرصت دارند تا کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند
داوطلبین در صورت مشاهده هرگونه اشکال و ایراد مانند عدم تطابق عکس و یا مشخصات در کارت ورود به جلسه می‌توانند به باجه رفع نقص واقع در سازمان مرکزی دانشگاه رازی (باغ ابریشم) مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور در مناطق سیل زده اندیشیده شد
  • تأمین برق پایدار برای همه مراکز برگزاری کنکور در فارس
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر
  • استقرارتیم روانشناسی در محل برگزاری کنکور در گلبهار
  • برگزاری نوبت اول کنکور سراسری با حضور ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی
  • برگزاری کنکور سراسری ۷ و ۸ اردیبهشت ماه
  • رقابت بیش از یکهزار داوطلب شادگانی در مرحله اول آزمون سراسری