Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با تبیین فرصت‌ها و چالش‌های اقتصادی کشور، گفت: بی تردید حرکت در مسیر رونق و جهش اقتصادی کشور می‌بایست مبتنی بر واقعیت‌های این عرصه بوده و نباید گرفتار تحلیل‌های غیر واقع بینانه برگرفته از بدبینی و سیاه نمائی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اظهارداشت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در روز عید قربان درباره مسائل اقتصادی کشور و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در این حوزه، دربرگیرنده راهبردهای اصلی و کلان کشور و راهگشای سیاستگذاران اقتصادی دولت و تقویت کننده مدیران اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور تصریح کرد: واقعیت‌های اقتصادی کشور نشان دهنده آن است که با بهره‌گیری از توانایی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و هماهنگی میان همه ارکان کشور و انسجام در مدیریت و اجرای برنامه‌های هماهنگ می توان از تنگناهای بی سابقه ناشی از فشار حداکثری دشمنان خارج و در جنگ اقتصادی پیروز شد؛ کما اینکه تاکنون پس از گذشت بیش از دو سال و چندماه توانسته‌ایم به موفقیت‌های بزرگی در خنثی کردن توطئه دشمنان دست پیدا کنیم.

در این جلسه نقشه راه مدیریت اقتصاد کلان کشور در 26 محور ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روحانی با اشاره به نقشه راه طراحی شده در اقتصاد کلان کشور، گفت: هدف اصلی در جنگ فرسایشی اقتصادی تحمیلی دشمنان به این مرز و بوم، این است که مدیریت کشور در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات دچار هیجانات و بی برنامه‌گی شود و در همین زمینه ایجاد و القاء انتظارات منفی و ترسیم آینده مبهم از فضای کشور در چارچوب همین اهداف است که باید با تصمیم‌گیری‌های منطقی و بر اساس داشته‌های کلان و وفاق ملی این توطئه دشمنان را نیز خنثی کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: دشمنان انتظار داشتند پس از شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از اعمال تحریم های غیر انسانی آنان، اقتصاد کشور دچار تلاطم های شدید و غیر قابل کنترل شده و با خطر مواجه شود.

روحانی افزود: آنچه امروز علیرغم همه محدودیت ها و فشارها بر مردم، در حوزه معیشت، بازار سرمایه و ارز، نقدینگی و ارائه تسهیلات به کسب و کارهای مختلف در جهت تقویت تولید و تمرکز بر تامین نیازهای اساسی مردم و مواد اولیه تولید صورت می گیرد، حاصل لطف خدا و تلاش شبانه روزی برای سیاستگذاری، مدیریت ستادی و بخشی، همراهی مردم و عملکرد مثبت فعالان اقتصادی کشور است.

برچسب ها: رئیس جمهور ، ستاد اقتصادی ، اقتصاد ایران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000JME

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رئیس جمهور ستاد اقتصادی اقتصاد ایران اقتصادی کشور رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور عازم پاکستان شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سفر ۲ روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با محمد شهباز شریف دیداری خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیات‌های عالیرتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با آصف‌ علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌ وگو می‌کند.

سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود

دیگر خبرها

  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • وزیر کشور: با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخیتمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است
  • رئیس جمهور عازم پاکستان شد
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم