Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@06:18:19 GMT

خانه «لاله و لادن» مرکز گردشگری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۷۰۵۷

خانه «لاله و لادن» مرکز گردشگری می‌شود

خانه لاله و لادن، دوقلو‌های به‌هم چسبیده در شهرستان ملارد با هدف معرفی صبر و شکیبایی آن‌ها، به مرکز گردشگری و اقامتگاه سنتی تبدیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، حمید کریمی، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملارد گفت: هدف از این رویکرد، زنده نگه داشتن یاد این خواهران است، خواهرانی که توانستند تا آخرین لحظه عمرشان حس مقامت و صبر را برای مردم زنده نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: درصدد هستیم با ایجاد این مرکز گردشگری، عکس‌ها و آثار به‌جامانده از این دو خواهر در معرض دید عموم قرار گیرد.

لاله و لادن بیژنی، متولد ۱۰ دی ۱۳۵۲ دوقلو‌های به‌هم چسبیده ایرانی بودند که پس از عمل جراحی به قصد جداسازی، به فاصله چند ساعت از یکدیگر در سنگاپور و در تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۸۲ از دنیا رفتند.

مَلارد یکی از شهر‌های استان تهران است که در شش کیلومتری شهریار قرار دارد. از آثار باستانی ملارد می‌توان به تخت رستم و امامزاده ابراهیم ملارد اشاره کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دوقلوهای چسبیده مرکز گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی ازمناطق گردشگری و تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی از مناطق گردشگری و تاریخی است که در طول سال بویژه درتعطیلات نوروزی پذیرای گردشگران زیادی از جاجای ایران اسلامی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پرویز آژ ریگی بخشدار لادیز گفت بخش لادیز به دلیل قرار گرفتن در کنار کوه تفتان و داشتن آثار تاریخی و طبیعی و گردشگری زیادی است و ما از ۲۵ اسفندماه در۳ نقطه در بخش لادیز سیاه چادر استقبال از مسافران نوروزی بر پا کردیم .

وی ادامه داد: آثار تاریخ و طبیعی مثل قبرستان ۷۰ملا و معماری صخره‌ای و غار و آبشار لادیز و روستا‌های هدف گردشگری تمین و سیاه جنگل از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی بخش لادیز می‌توان نام برد از همه هم وطنان می‌خواهیم در نوروز به بخش لادیز سفر و از جاذبه‌های دیدنی این منطقه دیدن کنند.

 

دیگر خبرها

  • بیش از پانصدهزارنفر از اماکن تاریخی و گردشگری همدان بازدید کردند
  • ویژه برنامه‌های صداوسیمای مرکز خلیج فارس در شب قدر
  • پوشش زنده لیالی قدر در شبکه قزوین 
  • پوشش زنده شب‌های قدر در شبکه قزوین
  • برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم
  • کشور داری، برنامه و حواس جمع می خواهد
  • بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی ازمناطق گردشگری و تاریخی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر آثار فاخر به زبان‌های زنده دنیا هستیم