Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-29@01:43:56 GMT

نقش انرژی خورشیدی در تولید برق

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۷۲۵۱

نقش انرژی خورشیدی در تولید برق

صدای ایران- پنل خورشیدی برای تولید الکتریسیته پنل های خورشیدی از یک نیمه هادی به نام سیلیکون استفاده می کنند. پنل مونو کریستال و پلی کریستال هر دو ساخته شده از ویفر سیلیکون می باشند. برای ساختن این پنل ها ویقرها در سطر و ستون هایی در کنار یکدیگر قرار می گیرند. سپس به وسیله یک شیشه در قالب آلومینیومی قرار داده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه هر دو  پنل پلی کریستال و مونو کریستال دارای ویفر سیلیکونی می باشند اما ساختار این ویفرها با یکدیگر متفاوت است. در پنل های مونو کریستال ویفر از سیلیکون تک کریستالی ساخته می شوند. پنل های پلی کریستال از سلول های چند کریستالی ساخته می شوند.
اینورتر خورشیدی
اینورتر خورشیدی یکی از اجزای اصلی تمامی سیستم های خورشیدی می باشد. عملکرد اصلی اینورتر تبدیل جریان مستقیم تولیدی پنل های خورشیدی به جریان متناوب می باشد. جریان مستقیم برای کاربردهایی مانند شارژ موبایل، چراغ قوه و … کاربرد دارد. جریان تبدیلی متناوب برای بسیاری از کاربردها مانند یخچال، تلویزیون، روشنایی و مصارف صنعتی کاربرد دارد.
اینورتر های مستقل از شبکه و یا اینورترهای آفگرید در سیستم های خورشیدی دارای باتری کاربرد دارند. در این سیستم های انرژی تبدیل شده توسط پنل در باتری ذخیره شده و سپس به وسیله اینورتر به جریان متناوب تبدیل می شود. اینورتر های مستقل از شبکه را می توان با توجه به شکل موج خروجی به شکل موج مربعی، خروجی به شکل موج مربعی اصلاح شده، خروجی به شکل سینوسی اصلاح شده (پله ای) و خروجی به شکل سینوسی خالص تقسیم بندی نمود.
اینورترهای متصل به شبکه و یا اینورترهای آنگرید انرژی تولید شده توسط پنل ها را به صورت مستقیم به شبکه برق سراسری متصل می کند. این اینورترها ولتاژ و فرکانس خروجی سیستم خورشیدی را با شبکه برق سراسری یکسان می کنند. اینورتر های متصل به شبکه را می توان به دو گروه اینورترهای مرکزی و اینورتر های آرایه ای تقسیم بندی نمود.
شارژ کنترلر خورشیدی
تمامی سیستم های آفگرید خورشیدی از جمله پکیج های کوچک عشایری تا سیستم های پشتیبان سرورهای مخابراتی نیازمند شارژ کنترلر می باشند تا از آسیب رسیدن به باتری ها جلوگیری به عمل آید. به همین خاطر انتخاب بهترین شارژ کنترلر تصمیمی مهم در خرید سیستم خورشیدی می باشد. به غیر از مواردی مانند شارژ باتری هایی با آمپر بسیار کم استفاده از شارژ کنترلر ضروری می باشد.
شارژ کنترلرها در آمپرهای مختلفی از ۵ آمپر تا ۶۰ آمپر و همچنین در ولتاژهای ۱۲ولت، ۲۴ ولت، ۳۶ ولت و ۴۸ ولت عرضه می شوند و قیمت آنها از یکصد هزار تومان تا ده میلیون تومان می باشد. انتخاب شارژ کنترلری مناسب سیستم خورشیدی امری مهم و ساده می باشد.
فروشگاه اینترنتی نشر سولار زیر نظر شرکت پایا نشرنیرو فعالیت خود را آغاز کرده است. هدف اصلی نشر سولار واردات و عرضه مستقیم انواع محصولات خورشیدی می باشد. نشر سولار مفتخر است که مجموعه کاملی از محصولات خورشیدی از جمله پنل خورشیدی، شارژ کنترل، اینورتر، کابل سولار، فتوسل، کانکتور، باتری، چراغ دکل خورشیدی، پروژکتور خورشیدی، پمپ خورشیدی، استراکچر، پکیج خورشیدی و لامپ را با قیمت های به روز و رقابتی در اختیار مصرف کنندگان گرامی قرار دهد. همچنین با استفاده از وبلاگ نشر سولار می توانید اخبار و اطلاعات روز سیستم های خورشیدی را بدست آورید.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: انرژی خورشیدی تولید برق صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروازه‌بان انگلیس یورو ۲۰۲۴ را از دست داد

به گزارش "ورزش سه"، دروازه‌بان کریستال پالاس تبدیل به اولین مصدوم و غایب قطعی انگلیس در مسابقات یورو ۲۰۲۴ شد. اخباری که ضربه بزرگی به گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی، وارد می‌کند.

نمایش‌های فوق‌العاده جانستون در این فصل در لباس کریستال پالاس، او را به سمتی سوق داده بود که می‌شد با قطعیت گفت او در لیست نهایی ساوتگیت برای یورو حضور خواهد داشت، لیستی که نام جردن پیکفورد به‌عنوان دروازه‌بان اول در آن دیده می‌شد.

اما جانستون پس از مصدومیت از ناحیه آرنج در تمرین تیم ملی انگلیس پیش از بازی با بلژیک، راهی بیمارستان شد. بازی‌ای که انتظار می‌رفت از ابتدا او را در دروازه انگلیسی‌ها ببینیم.

حالا او با این عمل جراحی ادامه فصل را از دست خواهد داد و علاوه‌بر این، با توجه به طولانی بودن دوره نقاهت، قطعاً شانس حضور در یورو ۲۰۲۴ و سفر به آلمان را هم از دست می‌دهد. گفته می‌شود او سه تا چهار ماه از میادین دور خواهد بود که خبر بسیاری بدی برای این دروازه‌بان ۳۱ ساله است.

دیگر خبرها

  • گام بلند افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال جهش تولید
  • بهترین مارک کمپرسور در بازار کدام است؟
  • پنجره‌های خورشیدی، انقلاب آینده در معماری شهری
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده برق
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نصب شده نیروگاه های تولید پراکنده برق
  • دروازه‌بان انگلیس یورو ۲۰۲۴ را از دست داد
  • آموزش کالیبره کردن باتری گوشی؛ دوام شارژ موبایل خود را افزایش دهید
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی
  • قطار هیدروژنی چینی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت آزمایش شد