Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی ظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه کرونا همچنان مهمان کشور و به تبع استان زنجان است، گفت: بایدبرای برگزاری آموزش در فضای حقیقی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: باید به‌صورت عملی به دانش‌آموزان رعایت بهداشت فردی، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدرسه و جامعه و سبک زندگی با کروناویروس آموزش داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان، با بیان اینکه مدارس با شرط داشتن دانش‌آموز سالم بازگشایی خواهد شد، اظهارداشت: ما نمی‌خواهیم هیچ دانش‌آموزی بیمار، بستری و حتی به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست بدهد. تقصیر کسی

حقیقی تاکید کرد: با بازگشایی مدارس استان، شورای دانش‌آموزی و مربیان بهداشت همیاران سلامت مدارس، مبارزان با ویروس کرونا هستند و باید در این خصوص گروه یا سایتی طراحی شود و فرمانداران نیز باید این جلسات را در شهرستان‌های استان برگزار کنند.

وی بر تقویت روحیه جوانان و نوجوانان دانش‌آموز توسط معلمان استان تاکید کرد و افزود: اکنون به دلیل اینکه شش ماه است جوانان و نوجوانان خانه‌نشین شده‌اند، دچار افسردگی هستند، بنابراین باید فضایی شاد و مفرح برای آنان ایجاد شد.

استاندار زنجان، گفت: معلمان باید ایجاد روحیه و نشاط در بین دانش‌آموزان را به عنوان اولویت اول قرار داده و سپس به آموزش بپردازند.

حقیقی ابراز کرد: ارگان‌های ذی ربط باید با جوانان و نوجوانانی که رفتار مناسب دارند نیز با آنان رفتار مناسبی داشته باشند و بالعکس هم عمل شود.

وی گفت: وجود بیماری کرونا تقصیر هیچ‌کس نیست و باید همه افراد خود را با شرایط موجود وفق دهند که در کنار آن باید فضای شاد ایجاد شود.

استاندار زنجان، تصریح کرد: باید برای پوشش اینترنت کامل برای مدارس تلاش کنیم و دانش آموزان از این فصا به خوبی استفاده کنند.

حقیقی بر لزوم تشکیل کمیته کارشناسی در خصوص بازگشایی مدارس استان تاکید کرد و افزود: بازگشایی مدارس، منوط به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان بوده و در شرایطی که استان در وضعیت سفید قرار داشته باشد، کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که تدوین می‌شود.

وی افزود: در وضعیت زرد، برخی از کلاس‌های درسی به صورت حضوری و برخی دیگر نیز به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و در وضعیت قرمز نیز به صورت ۱۰۰ درصد مجازی برگزارمی شود.

استاندار زنجان، بر لزوم تدوین و طراحی پروتکل‌های بهداشتی از جمله نحوه استفاده صحیح از ماسک مواد ضدعفونی کننده و غیره برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس استان در وضعیت‌های مختلف کرونایی تاکید کرد و افزود: باید به این مهم باید توجه ویژه شود.

حقیقی بیان داشت: استان در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده مشکلی ندارد و برای پاییز و زمستان تمهیدات لازم پیش بینی شده است.

کد خبر 4989156

منبع: مهر

کلیدواژه: فتح الله حقیقی استاندار زنجان مدارس ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین عید سعید قربان گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه ماه محرم ازدواج بیرجند مجلس شورای اسلامی بازگشایی مدارس استاندار زنجان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۷۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۴۰ اردوگاه دانش آموزی به تجهیزات ورزشی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ صادق ستاری فرد افزود: این مکان‌ها به زمین چمن وامکانات بازی‌های هیجانی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی مجهز خواهند شد و استان‌های محروم در اولویت هستند.

وی گفت: ۱۸۰۰ فضای ورزشی شامل زمین چمن و سالن ورزشی در مدارس در سال ۱۴۰۲ ايجاد شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:با توجه به اينكه ۱۰۰۰ مدرسه ابتدایی هم سال آینده به سالن‌های ورزشی مجهز می‌شوند در سال آینده ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی در مدارس توزیع خواهد شد.

وی از استخدام ۱۹ هزار مربی پرورشی و تربیتی درآزمون استخدامی اردیبهشت سال آینده خبر داد و افزود: ثبت نام در این آزمون از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت و تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.

دیگر خبرها

  • برگزاری طرح ملی دادرس در شهرستان رزن
  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • توصیه به دامداران کاشانی در خصوص شیوع تب برفکی
  • مشارکت روز افزون مدارس یزد در آزادی زندانیان
  • تجهیز ۴۰ اردوگاه دانش آموزی به تجهیزات ورزشی
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • کمک دانش آموزان دبستان دخترانه رهبر یزد به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • بازگشایی مجدد سامانه «سنجش سلامت» از فروردین‌ماه
  • پرداختی به شهرداری ها منوط به تسویه حساب سرویس مدارس استثنایی شد