Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@07:14:55 GMT

جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۷۵۰۰

جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه همکاری ایران و چین در حوزه سرمایه‌گذاری است، گفت: طبیعی است که غربی‌ها و عوامل داخلی‌شان با چنین اتفاقی مخالفند.

به گزارش مشرق، محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و چین پیرامون انعقاد قرارداد ۲۵ ساله، اظهار داشت: این پیش قرارداد ۲۵ ساله، یک قرارداد سرمایه‌گذاری و همکاری متقابل چین با کشورمان است که طبیعی است که غربی‌ها و عوامل داخلی‌شان با چنین اتفاقی مخالفند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: چرا آمریکا نگران برنامه همکاری ایران و چین است؟

وی افزود: قیام تمام قد غربی‌ها در شایعه‌پراکنی و تخریب این قرارداد و مردد کردن چینی‌ها بهترین دلیل سوءنیت کسانی است که در طول چندسال اخیر بیشترین خیانت‌ها و جنایت‌ها را درخصوص ملت ایران مرتکب شده‌اند.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: پس از تکمیل قرارداد ایران و چین، طبق قانون اساسی این موضوع باید به تأیید نمایندگان مجلس برسد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه رئیس مجلس اخیراً از تهیه بسته اقتصاد مردمی در مجلس خبر داد و تاکید کرد که باید تجارت خارجی ما به ویژه با کشورهای منطقه تقویت شود، مجلس چه برنامه‌ای در این راستا دارد؟ ابراز کرد: چند بسته سیاستی در مجلس مطرح است که یکی از آنها در حوزه معیشتی است، مداخله مردم در اقتصاد و استفاده از خطوط کلی اقتصاد مقاومتی از ویژگی‌های این بسته سیاستی است.

فرهنگی در پاسخ به دیگر سؤال مبنی بر اینکه در راستای تقویت دیپلماسی اقتصادی، کدام کشورها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند؟ تصریح کرد: همه کشورهای دنیا به جز دو کشور متخاصم هدف دیپلماسی اقتصادی هستند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که اخیراً با آقای ظریف داشتیم، کم کاری‌های وزارت خارجه در زمینه دیپلماسی اقتصادی مورد بررسی‌های جدی قرار گرفت و حتی کمیته‌ای نیز از طرف کمیسیون تعیین شد تا موضوع را پی گیری کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت قرارداد ایران و چین وزارت خارجه محمد جواد ظریف قانون اساسی مجلس شورای اسلامی چینی ها مشرق ظریف مجلس تبریز ایران اقتصاد مقاومتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجتبی شاکری دبیر کل جمعیت جانبازان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دور دوم گفت : به طور قطع مردم همانند دوره نخست و حتی با قدرت بیشتری پای صندوق های رای خواهند آمد.

او ادامه داد: طبیعتا کسانی که در نامزدهایشان در دور نخست رای نیاوردند حضور پررنگی در انتخابات نخواهند داشت.

شاکری با اشاره به ترکیب هیات رئیسه مجلس آتی افزود: قطعا رای نمایندگان در فراکسیون نیروهای انقلاب نقش بسزایی در شکل گیری هیات رئیسه مجلس دارد.

دبیرکل جمعیت جانبازان گفت: معتقدم که دو جریان اصولگرای مجلس چالشی با یکدیگر ندارند و حدس میزنم که هیات رئیسه نیز ترکیبی از دو جناح اصولگرایی خواهد داشت.

او ادامه داد: نباید این تصور شکل بگیرد که جریان پیروز در هیات رییسه تمامی امور مجلس را به دست خواهد گرفت و البته ممکن است چهره جدیدی ریاست مجلس را عهده دار شود.

شاکری در پایان گفت: نباید با پیش داوری درباره مراکز قدرت مجلس فضا را متشنج و از رسالت اصلی آن دور کرد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898774

دیگر خبرها

  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • رضاییان رسما مدیرعامل فولاد خوزستان شد
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟