Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: گروه آموزشی مشاوره‌ای «تیامین» با هدف ارائه آموزش و مشاوره به دانش‌آموزان مناطق محروم فعالیت خود را به صورت مجازی آغاز کرد.

جواد صداقت، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از تشکیل گروه آموزشی مشاوره‌ای تیامین خبر داد و گفت: این گروه در راستای برقراری عدالت آموزشی کار خود را آغاز کرده است و به دنبال آن است که هیچ دانش آموزی از رشد و پیشرفت علمی باز نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صداقت با بیان اینکه گروه آموزشی تیامین متشکل از استعداد‌های برتر دانشگاه فرهنگیان است، افزود: این گروه در دو شاخه علوم انسانی و علوم تجربی و زیر شاخه‌های این گرو‌ها فعالیت می‌کند و با کارگروه‌های تخصصی ایجاد شده مدتی است که شروع به کار کرده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد توضیح داد: هدف اصلی شکل گیری این گروه رفع حداقل محرومیت‌ها بود که چالش اصلی و تضاد حال حاضر اکثر جوامع محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این گروه آماده کمک به دانش آموزان با آموزش مجازی است، افزود: در شرایط بیماری کرونا، مدارس با همان امکانات حداقلی بسته هستند و هدف ما این است که دانش آموزان از امر مهم آموزش بازنمانند که این امر موجب ترک تحصیلی برخی از آنان شود.

صداقت گفت: در اینستاگرام و برخی پیام رسان‌های دیگر با هدف تبادل نظر بین دانش آموزان و تیم‌های تدریس و مشاوره، فعالیت گروه تیام را شورع کردیم.

وی ادامه داد: چشم انداز گروه انیا تسکه بتوانیم بعد از ریشه کن شدن این ویروس منحوس، به صورت حضوری در مناطق محروم به آموزش دانش آموزان بپردازیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد بیان کرد: هدف دیگر این تیم کمک به کنکوری‌های عزیزی هست که بعد از کنکور با بحث مهم انتخاب رشته روبه رو هستند و می‌خواهیم حداقل کمک را به این عزیزان در تمام این مرحله صورت دهیم.

وی بیان کرد: در این حوزه قرار است از معایب بعضی رشته‌ها تا مزایا و حتی معرفی دانشگاه‌ها و آینده شغلی رشته‌های دانشگاهی را به دانش آموزان ارائه دهیم و شرایط مسیر تکمیل تحصیلات را به آنان نشان دهیم.

صداقت گفت: همچنین برای ارائه مشاوره رایگان به کنکوری‌ها آمادگی داریم؛ از کاهش اضطراب آزمون تا روش‌های تست زنی و آزمون‌های استاندارد. این موارد عموما باعث ایجاد هزینه‌های گزاف برای خانواده‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گروه آموزشی تیام در اینستاگرام با آی دی @tyamin.ir و در تلگرام در آدرس https://t.me/joinchat/Jz_ysBVKAuQQvUBasRod_A به دانش آموزان خدمات خود را ارائه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان مشهد آموزش مجازی آموزش مناطق محروم دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد دانش آموزان گروه آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۷۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی

مهدی مروج گفت: میزان تعهد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان در مراکز و آموزشگاه‌های مرتبط شهرستان گناباد طی سال گذشته ۲۴ هزار نفر ساعت بود ولی به ۹۰ هزار نفر ساعت افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به رشد ۲۰۴ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گناباد طی سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: میزان تعهد دانشجویان از فراگیری آموزش‌های فوق ۱۲ هزار نفر ساعت بود در حالی که ۲۴ هزار و ۴۷۱ نفر ساعت محقق شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد گفت: میزان تعهد آموزش‌های رشته‌های فنی و حرفه‌ای زنان سرپرست خانوار این شهرستان هم طی سال گذشته پنج هزار نفر ساعت بود در حالی که ۱۲ هزار و ۹۷۹ نفر ساعت و ۲۶۰ درصد بیشتر از تعهد، دوره‌های آموزشی برگزار شد.

مروج با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای معتادان بهبودیافته و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، افراد دارای معلولیت و زندانیان شهرستان گناباد علت آن را کاهش نیازسنجی و تقاضای سازمان‌ها و ادارات متقاضی و علاقه مندی این افراد و یا کمبود مربی و نیروی انسانی برای آموزش این بخش برشمرد.

وی ادامه داد: ۴۱۸ هزار و ۴۳۱ نفر - ساعت آموزش برای متقاضیان مهارت آموزی شامل ساکنان مناطق روستایی، سربازان وظیفه، آسیب دیدگان اجتماعی (خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد)، زنان خانه دار، دانش آموختگان دانشگاهی، معتادان بهبود یافته، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، دانش آموزان، دانشجویان، زندانیان ندامتگاه، افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار در ۱۴ گروه هدف آموزشی در گناباد برگزار شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر روان سازی کسب و کار بخش خصوصی ۲۴۸ هزار و ۴۶۶ نفر - ساعت از مجموع آموزش‌های سال گذشته در گناباد در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای خصوصی ارایه شد.

مروج افزود: از مجموع ۲ هزار و ۹۷۲ نفر که پارسال در آزمون‌های فنی و حرفه گناباد شرکت کردند هزار و ۴۹۵ نفر موفق به کسب گواهینامه مهارت شدند و ۴۷۲ نفر نیز در آزمون‌های اصناف شرکت و موفق به کسب گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای شدند.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار ۴۰ نفر از مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای برتر گنابادی که طی پنج سال قبل پس از کسب مهارت‌های لازم، کارآفرین شده و برای تعدادی دیگر شغل ایجاد کرده بودند قدردانی شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد از راه اندازی ۱۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای جدید طی سال گذشته در شهرستان گناباد خبر داد.

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد یکی از مراکز قدیمی این شهرستان در سال ۱۳۵۳ با نام صندوق کارآموزی فعالیت خود را آغاز کرد.

این مرکز هم اکنون دارای چهار مرکز آموزشی ثابت مخصوص زنان و مردان و امکانات و تجهیزات در رشته‌های مهارتی از جمله کارگاه اتومکانیک، کارگاه خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین، کارگاه برق خودرو، کارگاه plc برق، جوشکاری، تاسیسات، سفال، چوب، گوهرتراشی، رباتیک، شبکه هوایی، جاجیم، صنایع غذایی، معرق و منبت است.

افزون بر ۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در شهرستان گناباد نیز در رشته‌های هنر‌های تجسمی، صنایع غذایی، طراحی، فناوری اطلاعات، معماری ساختمان، امورمالی و بازرگانی، خدمات آموزشی، کامپیوتر، حسابداری، عمران، مدیریت خانواده، خیاطی و رباتیک فعالیت دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • آغاز مسابقه طرح دادرس ویژه دانش آموزان
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • افزایش صد درصدی پذیرش دانشجو در پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • ساختار مراکز مشاوره دانشگاه‌ها تغییر کرد
  • افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی
  • بازدید سرزده استاندار از دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد
  • جشن دانش آموزان منطقه پدافند هوایی شمال شرق در مشهد
  • آغاز چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان همدان