Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-03-28@22:39:57 GMT

ایده هایی برای مقابله با آلودگی هوا در انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۷۶۵۸

ایده هایی برای مقابله با آلودگی هوا در انگلیس

تا کنون 10 میلیون پوند برای کنسرسیوم های تحقیقاتی و نوآوری در مقابله با چالش های جدید و در حال ظهور کیفیت هوا در انگلیس در دسترس است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، تحقیقات و نوآوری انگلستان (UKRI) در حال دعوت از تمامی موسسات برای پیشنهادات تحت موج دوم برنامه تمیز کردن صندوق اولویت های استراتژیک (SPF) برای پرداختن به موضوعات مربوط به تغییر تولید گازهای گلخانه ای و الگوهای قرار گرفتن در معرض و اثرات سلامتی بر روی گروه هایی از افراد در معرض خطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه ها باید پیش بینی های اساسی در مورد بروز چالش های آلودگی هوا و خطرات و تأثیرات بهداشتی در پیش رو داشته باشند و همچنین درک و کمی از تغییرات و عملکردهای رفتاری انسان را فراهم کنند تا به منظور توسعه و ارزیابی مداخلات محدود کننده قرار گرفتن در معرض خطر مضر باشند.

پنج هدف اصلی که باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

1. درک و توصیف آلودگی هوای داخلی و تأثیر آن بر کیفیت هوا در فضای باز
2. درک سم شناسی و اثرات سلامتی سناریوهای مواجهه و انتشار در آینده
3. شناخت مواد بیولوژیکی موجود در هوا و تأثیر آنها بر سلامتی
4- تأثیرگذاری بر رفتار و شیوه های مربوط به انتشار و قرار گرفتن در معرض نور
5- مداخلات در محیط ساخته شده

این بودجه سه تا چهار کنسرسیوم بزرگ بین رشته ای را که هر کدام 2 تا 3.3 میلیون پوند است پشتیبانی می کند.

پروژه ها باید از اول سپتامبر 2021 شروع شده و به مدت چهار سال به نتیجه برسند.

متقاضیان باید تا 3 سپتامبر سال 2020 یک آگاه سازی از اهداف ارائه دهند تا پیشنهاد کلیه آنها در نظر گرفته شود و داده نهایی برای پیشنهادها 15 اکتبر 2020 است.

برچسب هاEnergy Live News اروپا انرژی امروز انگلستان بین الملل

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اروپا انرژی امروز انگلستان بین الملل آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی

مشکل اضافه وزن و چاقی در کودکان، امروزه به صورت یک مشکل همگانی در جهان درآمده و به سرعت نیز رو به افزایش است.   به گزارش ایسنا، چاقی جزو مشکلات همگانی دوران کودکی و نوجوانی به حساب می‌آید و به سرعت در حال افزایش است. چاقی در سنین کودکی می‌تواند منجر به چاقی در بزرگسالی شود؛ به طوری که ۴۰ تا ۹۰ درصد کودکانی که دچار چاقی هستند در بزرگسالی از چاقی رنج می‌برند.   وزن زیاد می‌تواند عوارض متعددی مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، بلوغ زودرس در دختران و تاخیر در بلوغ پسران، ابتلا به برخی سرطان‌ها مانند روده و معده، مشکلات تنفسی و مشکلات روحی مانند افسردگی و کاهش اعتماد به نفس شود.   با توجه به عوارض چاقی، پیشگیری از اضافه وزن کودکان اهمیت دارد و با راهکارهای متفاوت می‌توان از اضافه وزن کودکان و نوجوانان جلوگیری کرد.   تعریف قانون برای وعده‌های غذایی از افزایش وزن کودکان و نوجوانان جلوگیری می‌کند. بهتر است وعده های اصلی و میان وعده‌ها در ساعت مشخصی مصرف شوند.   کودکان باید به موقع بخوابند تا صبح زود از خواب بیدار شوند و فرصت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند. صبحانه خوردن باعث می‌شود تا کودکان صبحانه خوردن را از والدین خود بیاموزند.   چیپس و سیب‌زمینی سرخ‌کرده مقدار زیادی چربی دارند؛ بهتر است بجای سیب‌زمینی پخته از سیب‌زمینی تنوری یا پخته استفاده کرد. همچنین میان‌وعده‌های سالم مانند میوه و سبزی در برنامه روزانه کودکان لحاظ شود. تزیین میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند کودکان را به خوردن این گروه از خوردنی‌ها ترغیب کند.   بجای استفاده از سس مایونز می‌توان با استفاده از ماست و سبزی‌های خشک‌شده معطر، روغن زیتون و لیموی تازه یک سس برای کودکان تهیه کرد.   کاهش مصرف نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی و جایگزین کردن آب، دوغ کم‌نمک و عرقیات سنتی با نوشابه و آبمیوه صنعتی در برنامه‌ غذایی کودکان قرار گیرد.   بستنی جزو خوراکی‌های سرشار از مواد قندی به حساب می‌آید و کالری زیادی دارد. با توجه به ویژگی غذایی بستنی، بهتر است کمتر مصرف شود. برخی از کارشناسان حوزه تغذیه پیشنهاد می‌دهند با استفاده از آبمیوه‌های طبیعی می‌توان برای کودکان بستنی یخی درست کرد.     شیرینی، شکلات و انواع فست‌فودها نباید به عنوان پاداش و جایزه برای کودکان و نوجوان استفاده شود؛ چرا که کودکان تصور می‌کنند که خوراکی‌هایی از این دست نسبت به سایر خوراکی‌ها بهتر هستند.   اگر تمایل به خوردن کیک و شیرینی دارید، حتی‌الامکان کیک و شیرینی را به صورت خانگی تهیه کنید. در صورت تهیه کیک و بیسکوئیت غیرخانگی، بهتر است که کیک و بیسکوئیت ساده انتخاب شود؛ چرا که انواع کیک و بیسکوئیت خامه‌ای، کرمدار یا با روکش شکلاتی دارای چربی بسیار زیادی هستند.   کودکان باید درباره میزان قند موجود در مواد غذایی آگاهی داشته باشند؛ کودکان باید به رقابت واداشته شوند که محصولات غذایی با قند کمتر را انتخاب کنند. کارشناسان توصیه می‌کنند میزان روغن و شکر موجود در غذاهای مصرفی کاهش یابد. سوسیس و کالباس، چربی بالایی دارند و مصرف این مواد غذایی باید محدود شود.   کودکان نباید بیشتر از ۲ ساعت در روز را صرف سرگرمی و فعالیت های نشسته مثل تماشای تلوزیون، کار با کامپیوتر ، تبلت و.... کنند. همچنین میزان مطلوب فعالیت بدنی برای کودکان حداقل یک ساعت در روز است و باید به تدریج مدت زمان فعالیت بدنی روزانه کودک را به یک ساعت رساند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی
  • واکنش کنعانی به گزارش گزارشگر سازمان ملل در خصوص نسل‌ کشی در غزه
  • این ایده برای کتابفروشی های سیار بسیار جالب است! (عکس)
  • واکنش کنعانی به گزارش گزارشگر سازمان ملل در خصوص نسل‌کشی در غزه
  • پر تکرارترین سوالاتی که درباره سلامتی در گوگل جستجو شده چیست؟
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • عملیات مقابله با آلودگی نفتی در آب‌های بندر امیرآباد
  • ایده‌های جالب برای خلق وسایل کاربردی + فیلم
  • آیا رنگ ادرار نشان‌دهنده سلامتی است؟
  • افزایش باکتری‌های مفید روده با اجزای زیست فعال کینوآ