Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی از تهیه طرح مطالعاتی ارائه راهبرد عملی توسعه اشتغال در 65 روستای منتخب استان با رویکرد اقتصاد و معیشت و با مشارکت مردم برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری آذربایجان‌شرقی، تقی کرمی از پرداخت بیش از 222 میلیارد تومان تسهیلات برای ارتقای تولید و اشتغال پایدار در مناطق روستایی استان در سال‌های 97 و 98 خبر داد و گفت: از محل این تسهیلات بالغ بر 10 هزار و 372 فرصت شغلی جدید در روستاهای استان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از محل قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری و تفاهم‌نامه معاونت توسعه روستایی با دو بانک نیز تاکنون بیش از 36 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای 3 هزار و 970 طرح پردخت شده است که نتیجه آن ایجاد 8 هزار و 500 فرصت شغلی در روستاهای استان بوده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از محل تسهیلات تفاهم‌نامه‌ای پست‌بانک برای خرید ماشین‌آلات و اجرای طرح‌های درآمدزا در دهیاری‌ها نیز استان آذربایجان‌شرقی با 104 طرح و جذب 33 میلیارد تومان تسهیلات رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.
 
کرمی از تهیه طرح مطالعاتی ارائه راهبرد عملی توسعه اشتغال در 65 روستای منتخب استان با رویکرد اقتصاد و معیشت و با مشارکت مردم برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از 851 میلیارد تومان اعتبار برای دهیاری‌های استان و 40 میلیارد تومان اعتبار برای روستاهای فاقد دهیاری در استان پرداخت شده است.
 
وی از ايجاد بستر لازم برای توسعه خدمات گردشگری با استفاده ازاعتبارات ویژه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هم خبر داد و گفت: در این راستا 22 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های 24 روستای هدف گردشگری استان هزینه شده است.

انتهای پیام/4103/

منبع: آنا

کلیدواژه: اقتصاد تسهیلات معیشت استانداری آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید

ایسنا/همدان فرماندار رزن گفت: شهرستان رزن در دومین سال متوالی در تحقق اشتغال رتبه نخست استان همدان را کسب کرد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش سامانه رصد، شهرستان رزن شاهد تحقق ۱۴۲ درصدی در حوزه اشتغال است.

وی تعهد اشتغال  امسال شهرستان رزن را ۱۳۰۸ نفر برشمرد و تصریح کرد: در این رابطه به دنبال تحقق اشتغال بیش از تعهد خود هستیم و برای تحقق اشتغال ۱۸۵۶ نفر برنامه‌ریزی شده است.

غفاری‌آثار اضافه کرد: شهرستان رزن توانسته است رتبه نخست در دومین سال متوالی را در حوزه اشتغال کسب کند و با اختلاف ۲۰ درصدی نسبت به شهرستان دوم در سطح استان قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به رتبه نخست رزن در مقاوم‌سازی مسکن تصریح کرد: شهرستان رزن رتبه نخست مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن را در سطح کشور داراست و شاخص بهسازی مسکن روستایی رزن در سامانه بهسازی بنیاد مسکن ۱۰۶ درصد ثبت شده است.

غفاری‌آثار افزود: در سال گذشته ۹۲ درصد تسهیلات بنیاد مسکن شهرستان در زمینه تسهیلات مسکن جذب شد این در حالیست که میانگین استانی در این رابطه ۶۲ درصد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تسهیلات پرداختی سال گذشته این شهرستان در رابطه با تسهیلات ازدواج خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد ۹۹۳ فقره تسهیلات ازدواج  با اعتباری افزون بر ۳۰۳ میلیارد تومان در سطح شهرستان به متقاضیان پرداخت شده است.

غفاری‌آثار همچنین افزود: در شهرستان رزن ۱۱۷۶ فقره  تسهیلات فرزندآوری با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان به زوج‌هایی که طبق قانون شامل دریافت تسهیلات بودند، پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به احداث و ساخت چهار زمین چمن مصنوعی در روستاها و دو چمن مصنوعی در دو شهر رزن و دمق گفت: در سال گذشته تعداد چهار سازمان مردم نهاد در شهرستان رزن در حوزه‌های امور اجتماعی، جوانان و ازدواج تأسیس شد و تعداد سازمان‌های مردم نهاد شهرستان به  هفت سمن افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی