Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه ۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: ۵۸ درصد موارد شیوع کرونا در خراسان جنوبی از تجمعات و محافل خانوادگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» عصر امروز (۱۲مرداد) در گفتگو با رسانه های گروهی درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی، اظهار کرد: هم اکنون ۱۵۲ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری‌ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از این تعداد ۶۶ نفر مبتلا به ویروس کرونا هستند و متاسفانه ۱۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال چهار نفر وخیم است.

 

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر در خراسان جنوبی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت، عنوان کرد: تاکنون آمار قربانیان این بیماری در خراسان جنوبی به ۱۰۶ نفر رسیده است.

 

دهقانی فیروزآبادی  با اشاره به اینکه ۵۸ درصد انتقال بیماری کرونا از تجمعات خانوادگی است، ادامه داد: همچنین ۱۴.۷ درصد انتقال مربوط به سابقه مسافرت و ۱۴.۹ درصد مربوط به انتقال شغلی است.

 

وی بیان کرد: طی یک هفته گذشته سه هزار و ۹۰۰ بازدید از صنوف مختلف سطح استان انجام شد که میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۶۸ درصد بوده است.

 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به ۱۱۷ مورد بازدید از ادارات، عنوان کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات سطح استان نیز ۶۵ درصد بوده است.

 


دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اهمیت استفاده از ماسک در پیشگیری از انتقال بیماری کرونا، گفت: استفاده از ماسک در کارکنان ۷۷ درصد، مراجعین به صنوف ۸۳ درصد، کارکنان ادارات ۸۵ درصد و مراجعین به ادرات ۹۴ درصد بوده است.

 

 

  پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: تجمعات خانوادگی چرخه انتقال کرونا استفاده از ماسک رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خراسان جنوبی دهقانی فیروزآبادی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از جذب ۴۹ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری امروز در کارگروه تبصره 18 قانون بودجه استان اظهار داشت: حفظ و ارتقای واحدهای تولیدی موجود، احیا و بازگردان واحدهای راکد و غیرفعال به چرخه تولید و جذب و سرمایه‌گذاری جدید از اولویت‌های کاری حوزه اقتصادی استان است.

وی افزود: در زمینه پرداخت اعتبارات تبصره 18 نیز اولویت نخست ما مبنی بر انتفاع اقتصادی و اشتغال بیشتر مردم در اجرای طرح‌های بالادستی در استان است. اجرای طرح‌های ملی با هدف سهم اشتغال در خراسان جنوبی در اولویت دوم برنامه‌های اقتصادی استان است.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از جذب 49 درصدی تسهیلات تبصره 18 در استان خبر داد و افزود: براساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای جلسه آینده کارگروه، جهشی را در جذب اعتبارات تبصره 18 خواهیم داشت. برای هر بانک میزان پرداخت و تعداد طرح‌ها مشخص شده است.

جعفری با یادآوری اینکه یک هزار و 136 میلیارد تومان از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1401 به استان تخصیص یافته، گفت: احتمالاً اعتبارات ملی تبصره 18 در اردیبهشت ماه شناور خواهد شد، لذا باید استان حداکثر بهره‌برداری و جذب را از اعتبارات ملی داشته باشد و کم‌کاری در این زمینه قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نظارت مستمر بر روند پرداخت تسهیلات تبصره 18 داشته باشند، ادامه داد: کارگروه رصد و پایش علل عدم جذب طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان به ریاست مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم