Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صداوسیما، محمد مسیح معاون سازمان امور مالیاتی گفت: بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم با توجه به محدودیت‌های بیماری کرونا و با هدف حمایت از مشاغل خرد این دستورالعمل صادر شده و مشاغلی که مالیات عملکرد آن‌ها در سال ۹۷ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده برای سال ۹۸ بدون افزایش نرخ اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای مشاغلی که مالیات عملکرد سال ۹۷ آن‌ها دو میلیون و پانصد تا پنج میلیون تومان بوده رشد ۴ درصد، بین ۵ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان، ۸ درصد و ۱۰ میلیون تومان به بالا ۱۲ درصد افزایش در نظر گرفته شده است. امسال این امکان نیز در نظر گرفته شده که صاحبان مشاغل بتوانند با ارائه اظهارنامه مالیاتی نیز نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

بیشتر بخوانید

مالیات عملکرد سال ۹۸ صاحبان مشاغل تعیین شد

مسیح گفت: مشاغلی که در سال ۹۷ فروش و درآمد آن‌ها حداکثر ۹۹۰ میلیون تومان است می‌تواند از ظرفیت این تبصره استفاده کنند که شامل صاحبان مشاغل گروه‌های دوم و سوم قانون مالیات‌های مستقیم و عمدتاً شامل سوپرمارکت‌ها خواربارها، نانوایی‌ها، املاک و مواردی از این دست هستند. صاحبان این مشاغل می‌توانند در پنج قسمت مساوی این مالیات مقطوع را پرداخت کنند.

مالیات سکه‌های خریداری شده از بانک‌ها دریافت می‌شود

معاون سازمان امور مالیاتی درباره مالیات خرید سکه، گفت: کسانی که در جریان عرضه سکه از سوی بانک مرکزی اقدام به خرید کرده اند تا سقف معینی مشمول پرداخت مالیات مقطوع می‌شوند و دستورالعمل دقیق آن طی یکی دو روز آینده اعلام می‌شود.

مسیح افزود: خریداران سکه که سکه‌های خود را عرضه می‌کنند و به فروش می‌رسانند باید حتماً نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و همچنین پرداخت مالیات متعلق آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ما اطلاعات مربوط به خریداران سکه را در اختیار داریم گفت: عرضه و فروش این سکه‌ها نیز در نهایت برای ما مشخص خواهد شد و مالیات آن‌ را نهایتاً مطالبه خواهیم کرد.

معاون سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: خریداران سکه با تعداد بالا در صورت پرداخت نکردن مالیات شامل جرایمی می‌شوند که غیرقابل بخشودگی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مالیات مشاغل سازمان مالیات پرداخت مالیات میلیون تومان خریداران سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به رفع ایرادات شورای نگهبان درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با ۱۳۸ رأی موافق از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه با ماده ۱۲ این طرح موافقت کردند.   ماده ۱۲ این طرح، یک ماده را با عنوان ماده ۴۶ ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم به شرح زیر الحاق می‌کند.   ماده ۴۶ کلیه اشخاص غیرتجاری انتقال دهنده عین یا حق واگذاری محل در خصوص انتقال دارایی‌های خاصی را مشمول مالیات بر عایدی سرمایه دانسته و این دارایی‌ها را مشخص کرده است.   در ادامه نمایندگان به بررسی ماده ۱۳ این طرح پرداختند و آن را با ۱۴۹ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه، جهت تأمین نظر شورای نگهبان به تصویب رساندند.   ماده ۱۳ این طرح یک ماده به عنوان ماده ۴۷ به ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌کند.   ماده ۴۷ مشخص کرده است که چه مواردی از عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع ماده ۴۶ این قانون مشمول مالیات نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • تعیین دارایی‌هایی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند