Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@00:41:40 GMT

۸۸۱هزار فقره چک برگشت خورده در خردادماه

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۹۳۰۱

۸۸۱هزار فقره چک برگشت خورده در خردادماه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، شیوع ویروس کرونا آثار مخربی را بر اقتصاد کشورمان مانند تمام کشورهای دیگر دنیا گذاشت. به همین جهت به دلیل رکود اقتصادی به وجود آمده شاهد افزایش چک‌های برگشتی کسبه بازار بودیم که مشکلاتی را به صورت سلسله وارد در زنجیره تأمین محصولات ایجاد کرد اما با بازگشایی محدود صورت گرفته و بازگشت نسبی فعالیت‌های اقتصادی آمار چک‌های برگشتی نیز رو به کاهش نهاد به حدی که آمار تعداد چک‌های برگشتی در خرداد ماه با کاهش ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصدی نسبت به اردیبهشت ماه همراه بوده است که نشان از بازگشت دوباره چک به عنوان معتبرترین ابزار مبادله نسیه دارد.

مطابق گزارش بانک مرکزی، در خرداد ماه ۱۳۹۹ در کل کشور بالغ بر ۷.۹ میلیون فقره چک به ارزشی بیش از ۱,۵۴۴ هزار میلیارد ریال مبادله گردید که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱.۲ درصد و ۱۳.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش ۱۴ درصدی مبلغ چک‌های وصولی

در خرداد ماه ۱۳۹۹، در کل کشور بیش از ۷ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۱,۳۵۸ هزار میلیارد ریال وصول گردید که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۰.۴ درصد و ۱۴.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب ۸۸.۸ درصد و ۸۸.۰ درصد وصول گردیده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول شده در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به ترتیب معادل ۸۷.۵ درصد و ۸۷.۷ درصد و در خردادماه ۱۳۹۸ به ترتیب برابر ۹۰.۶ درصد و ۸۸.۹ درصد بوده است.

کاهش ۱۱.۷ درصدی چک‌های برگشتی

در خرداد ماه ۱۳۹۹، در کل کشور بالغ بر ۸۸۱ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۱۸۶ هزار میلیارد ریال برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۱۱.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب ۱۱.۲ درصد و ۱۲.۰ درصد برگشت داده شده است. تعداد و مبلغ چک‌های برگشت داده شده نسبت به چک‌های مبادله شده در اردیبهشت ماه امسال به ترتیب معادل ۱۲.۵ درصد و ۱۲.۳ درصد و در اردیبهشت ماه ۹۸ به ترتیب برابر ۹.۴ درصد و ۱۱.۱ درصد بوده است. به عبارت دیگر، تعداد چک‌های برگشت داده شده نسبت به چک‌های مبادله شده در خرداد ماه ۹۹ در مقایسه با اردیبهشت ماه امسال ۱۰.۴ درصد کاهش یافته است.

پربیننده ترین اقدامات جدید بانک مرکزی برای کنترل تورم/ نرخ ارز تعدیل می‌شود هجوم به بانک کارگشایی برای دریافت وام ارزان‌قیمت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تا ۲۰مرداد بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در طی ۳سال/ برای آغاز پرداخت وام ودیعه منتظر اعلام اسامی هستیم استقراض دولت از بانک مرکزی به شیوه جدید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد کشور بانک مرکزی چک رکود اقتصادی ویروس چک برگشتی ویروس کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت چک های مبادله شده تعداد و مبلغ چک برگشت داده شده چک های برگشتی اردیبهشت ماه خرداد ماه چک های برگشت ماه ۱۳۹۹ فقره چک ۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۹۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار رشد کرد / قیمت روز ارزهای مبادله‌ای

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در معاملات امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۸۹۵ تومان معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید:
آماده سقوط قیمت دلار باشید

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۵۳۶ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۴۲۹ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۰۶ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۱۱ تومان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228030 برچسب‌ها دلار

دیگر خبرها

  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • نرخ جدید دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار حواله‌ای چند شد؟
  • دلار حواله به ۴۱ هزار تومان نزدیک شد
  • قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای/ دلار رشد کرد
  • دلار رشد کرد / قیمت روز ارزهای مبادله‌ای
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد | فروش ۲۶۳۶ کیلو طلا در ۱۹ حراج
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری