Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@17:31:44 GMT

شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۰۴۰۴

شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیستی

به گزارش افکارنیوز،

منابع خبری شامگاه یکشنبه از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه خبر دادند.

اخبار بین الملل- روزنامه جروزالم پست نوشت که در شهرک‌های «سدیروت»، «ایبیم»، «اور هانر»، «نیر آ»» و «ارز» که همگی از شهرک‌های اطراف نوار غزه به شمار می‌آیند صدای آژیر خطر به صدا در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که سامانه گنبد آهنین اقدام به مقابله با چند راکت در آسمان شهرک‌های اشغالی اطراف غزه کرده است.

شبکه 7 رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که سامانه گنبد آهنین با یک راکت که از سوی نوار غزه شلیک شده بود مقابله کرده است.

«آفیخای ادرعی» سخنگوی عربی زبان ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که راکتی که از نوار غزه به سوی شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه شلیک شده بود توسط سازمانه گنبد آهنین رهگیری و با آن مقابله شده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهرک های صهیونیستی رژیم صهیونیستی غزه شهرک های صهیونیستی نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیهِ متجاوز

عملیات وعده صادق یا تنبیه رژیم‌صهیونیستی علاوه بر تأمین امنیت، موجب حس غرور ملی در دل هر ایرانی شد؛ عملیاتی که در آن انواع پهپاد، موشک‌های شاهد، خیبرشکن و پاوه با رعایت اصل زمانبندی به مراکزی در سرزمین‌های اشغالی یورش برده و هیمنه قدرت رژیم‌صهیونیستی و گنبد پوشالی‌آهنین این رژیم را در هم شکست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عملیات غرورآمیز وعده صادق جمهوری اسلامی ایران در بامداد بیست و هشتمین روز فروردین ماه پاسخی کوبنده و دندان‌شکن به رژیم غاصب بود که طی عملیات هوایی پیچیده و ترکیبی انجام شد و موشک‌های کاملاً بومی ایران توانستند با عبور از سامانه پدافند گنبد آهنین این رژیم به مراکز اطلاعاتی و نظامی یورش برده و این مراکز را مورد هدف و تخریب قرار دهند.

پرنده‌های ایرانی در این اقدام خود توانستند برخی از پایگاه‌های هوایی و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار دهند که این رژیم در چنین پایگاه‌هایی برنامه‌های تهاجم، جمع آوری اطلاعات و پشتیبانی عملیات‌های خود را انجام می‌داد؛ یکی از آنها پایگاه نواتیم بود که رژیم صهیونیستی چندی پیش از آنجا جنگنده‌های اف ۵۳ خود را برای ترور مستشاران نظامی ایران اسلامی را هدایت کرده بود.

این حجم از هدایت و اصابت پهپاد و موشک و نقطه زنی همزمان آنها نیازمند عملیات بسیار پیچیده و مهندسی شده‌ای است. این عملیات پیچیده می‌تواند پیام‌های مختلفی برای جهان غرب داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به چنین مواردی اشاره کرد؛ برای اولین بار عملیاتی با حضور گسترده پهپادها در سطح بین‌الملل انجام گرفت که توانایی و قدرت رزم پرنده‌های بدون سرنشین جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشید.

ایران مقتدر و مستقل

در این عملیات به جهانیان اثبات شد که جمهوری اسلامی ایران مستقل عمل می‌کند و از تهدیدهای پوشالی هیچ قدرتی در جهان نمی‌هراسد؛ قوای نظامی ایران نشان دادند که جمهوری اسلامی مسئولیت پذیر است و از خاک هیچ کشوری برای اقدامات تلافی‌جویانه خود استفاده نمی‌کند، بلکه حملات خود را به طور مستقیم از نقاطی آغاز کرد که در این مناطق دانشمندان و نیروهای نظامی ایران مورد ترورهای ددمنشانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته بودند.

نکته بعدی رعایت کامل اصل جوانمردی در این عملیات بود، جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول انسانی خود، از زمان حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق بارها اعلام کرده بود که قصد گرفتن انتقام از خون شهدای خود را دارد و لذا مردم رژیم صهیونیستی از این موضوع آگاه بودند و ارتش این رژیم در آماده‌باش کامل قرار داشتند و مردم در پناهگاه‌ها سکنی گزیده بودند تا در این عملیات به مردم ساکن اراضی اشغالی آسیبی نرسد که این مسئله نیز نشان دهنده اقتدار ایران است.

عملیات امنیت آفرین

همچنین باید دانست اگر چنین عملیاتی صورت نمی‌گرفت هیچکدام از مقامات و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی در هیچ کجای جهان مصونیت و امنیت نداشتند و غرور ملی ما مورد خدشه قرار می‌گرفت و موجبات گستاخی‌های بعدی رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کرد.

اما نکته قابل توجه دیگری که باید مد نظر داشت این است که دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی سعی دارند به گونه‌ای وانمود کنند که گویی ایران جنگ طلب بوده و در مورد دیگری تلاش دارند به مردم این‌طور القا کنند که موشک‌های ایرانی به اهداف مورد نظر خود اصابت نکردند و بر این موارد موج سواری رسانه‌ای می‌کنند اما باید یادمان باشد که ایران هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و آنچه که انجام داد تنها دفاع مشروع از تمامیت ارضی خود بوده است.

سانسور هم جواب نداد

همچنین رژیم صهیونیستی در مواجهه با این عملیات قصد سانسور شدید رسانه‌ای را داشت چرا که منفعت این رژیم در این است که همیشه برای خود ژست برنده بگیرد و از هر نوع واکنش احتمالی فرار کند اما سپاه پاسداران به گونه‌ای عملیات را برنامه‌ریزی و اجرا کرد که جای هیچ‌گونه اما و اگر و سانسور رسانه‌ای در آن وجود نداشته باشد.

به هر روی عملیات وعده صادق را می‌توان عملیاتی بسیار غرورآمیز تلقی کرد که موجب سرافرازی مردم ایران در سراسر جهان شد؛ عملیاتی که هیمنه قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را فروریخت و تنها به مثابه یک سیلی بر صورت پلید رژیم صهیونیستی قلمداد می‌شود چرا که در این عملیات جمهوری اسلامی ایران از توان موشک‌ها و پهپادهای نسل جدید خود رونمایی نکرد و به پرتاب چند موشک بالستیک بر سر پایگاه‌های اسرائیل بسنده کرد که می‌طلبد برای بررسی جزئیات این عملیاتی به گفتگو با کارشناسان این حوزه بپردازیم.

عملیات پیچیده، متهورانه و عالمانه

حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران به تشریح جزئیات این عملیات منحصر به فرد و غرورآفرین پرداخت و اظهار کرد: این عملیات پاسخی قاطع و دندان شکن از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به حمله ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق است.

وی در بیان جزئیات این عملیات ابراز کرد: عملیات وعده صادق عملیاتی به شدت پیچیده، متهورانه و عالمانه بود که تمام تکنیک‌های نظامی در آن به کار رفت و به کار بردن این تکنیک‌ها موجب افزایش پیچیدگی عملیات شد؛ اما برای بررسی بیشتر جزئیات عملیات لازم است به سه محور تجهیزات نظامی مورد استفاده، مناطق مورد هدف و پدافند چند لایه یا گنبد آهنین صهیونیست‌ها بپردازیم.

نیازی به تجهیزات پیشرفته‌تر نبود

کارشناس مسائل نظامی در خصوص تجهیزات و جنگ افزارهای مورد استفاده در این عملیات تشریح کرد: در این عملیات جمهوری اسلامی ایران از بخشی از توانایی‌های نظامی خود استفاده کرد چرا که ضرورتی برای استفاده از موشک‌های با برد و سرعت بیشتر و فناوری بالاتر و هایتک‌تر وجود نداشت و پاسخی که می‌خواستیم به عملیات شرورانه رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به مرکز دیپلماتیک ایران در سوریه و شهادت مستشاران ایرانی بدهیم جزئی بود؛ بر همین مبنا ضرورتی نداشت تا از تجهیزات پیشرفته‌تری استفاده کنیم.

پهپادها و موشک‌هایی که مورد استفاده قرار گرفت

وی اضافه کرد: جنگ افزارهایی که در این عملیات استفاده شد مجموعه‌ای از پهپادها و موشک‌های بارشی و موشک‌های نقطه زن بود؛ هر چند به صورت رسمی اسامی و مشخصات این جنگ افزارها اعلام نشده اما بر اساس اطلاعات به دست آمده می‌توان حدس زد که از چه نوع تجهیزاتی در عملیات وعده صادق استفاده شده است که از جمله آنها می‌توان به موشک خیبر شکن و نیز سری اول موشک‌های پاوه ۳۵۱ که در اختیار دیگر گروه‌های مقاومت هم قرار دارد نام برد؛ این موشک بالستیک است و توانایی نقطه زنی دارد.

محمدی ادامه داد: پهپادهای متعددی در این عملیات شرکت کردند که مهمترین آنها شاهد ۱۳۶ و شاهد ۱۳۱ است که دارای برد پروازی بسیار زیادی هستند و توانایی آن را دارند که به سرزمین‌های اشغالی برسند و اهداف خود را به صورت انتحاری مورد هدف قرار دهند؛ تعدادی از این پهپادها مورد رصد قرار گرفت که از شهرهای ایران اسلامی، کربلا، نجف عبور کردند و همچنان که در آسمان حرکت می‌کردند موجی از شادی را برای مردم به ارمغان می‌آوردند و پیام‌آور امید برای نیروهای مقاومت و اقتدار این نیروها برای مردم بودند؛ در همین زمان رسانه‌ها نیز به صورت زنده و مستقیم حرکت پهپادها را رصد می‌کردند که پس از گذشت از آسمان سوریه و اردن به سرزمین‌های اشغالی رسیده و اهداف خود را مورد حمله قرار دادند.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در عملیات وعده صادق گفت: عملیات به نحوی برنامه‌ریزی شده بود که زمانبندی یا تایمینگ در آنها رعایت شود؛ به عبارت دیگر حرکت پهپادها و موشک‌ها به صورتی برنامه‌ریزی شده بود که همزمان به اراضی اشغالی برسند.

بزرگترین عملیات پهپادی در جهان

کارشناس مسائل نظامی ادامه داد: در این عملیات بیش از ۵۰۰ پهپاد شرکت داشتند که به نوبه خود بزرگترین عملیات پهپادی در جهان را شکل دادند که این حمله و انتقام را منحصر به فرد می‌کند؛ البته متوسط سرعت پهپادها قریب به ۶۰۰ کیلومتر در ساعت است و با توجه به بعد مسافت هر کدام از آنها حدود سه ساعت در مسیر بودند تا به منطقه مورد نظر برسند.

وی ترکیبی بودن عملیات را یکی از ویژگی‌های مهم آن قلمداد کرد که موجب اثبات ناتوانی گنبد آهنین برای جهانیان شد و افزود: سالیان درازی است که رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که با سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین می‌تواند از هر گونه حمله به سرزمین‌های اشغالی جلوگیری کند؛ اما با این همه ادعا و طمطراق نتوانست کاری انجام دهد و تنها توانست تعداد اندکی از پهپادها و موشک‌ها را منهدم کند.

گنبد آهنین پوشالی صهیونیست‌ها

محمدی در خصوص سامانه گنبد آهنین تشریح کرد: این پدافند چند لایه است که بخش کوتاه برد آنکه به گنبد آهنین معروف است برای مقابله با راکت‌ها، خمپاره‌ها و ریز پرنده‌های کوچک فعال می‌شود؛ لایه دوم گنبد آهنین فلاخن داوود است که برای موشک‌های بالستیک میان برد فعال خواهد شد و لایه سوم پیکان -۳ است که برای اهداف بالستیک به کار می‌رود اما اینکه نقص سامانه کجا بود و چرا نتوانست از ورود پهپادها و موشک‌های جمهوری اسلامی ایران به فضای اراضی اشغالی جلوگیری کند، چند دلیل دارد.

وی پیچیدگی عملیات را یکی از دلایل ناتوانی گنبد آهنین در برابر موشک‌های جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: همانطور که گفته شد تایمینگ رزمندگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به نحوی انجام شد که تمام تجهیزات یعنی موشک‌هایی که طی چند دقیقه با سرعت زیاد خود را به سرزمین‌های اشغالی می‌رساندند با پهپادهایی که سه ساعت در مسیر هستند، به صورت همزمان به آسمان اراضی اشغالی برسند و شاهد بارش تعداد بی شماری از پهپادها و موشک‌ها در فضای رژیم صهیونیستی بودیم و همین موضوع موجب گیجی و سردرگمی و عدم ناتوانی گنبد آهنین در پاسخ دهی به این حجم از حملات بود.

کارشناس مسائل نظامی در خصوص حمله سایبری نیروهای مقاومت به سامانه گنبد آهنین یادآور شد: همزمان با عملیات، نیروهای هکری آزاداندیش جبهه مقاومت حمله سایبری خود را به سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین آغاز کردند که همین امر نیز مزید بر علت شد تا سامانه گنبد آهنین دچار سردرگمی شود و توانایی دفاع را از این سامانه گرفت.

وی دلیل دیگر ناتوانی گنبد آهنین را حملات ایذایی رزمندگان مقاومت در یمن و لبنان علیه اهداف خود در خاک رژیم صهیونیستی دانست و گفت: در عملیات وعده صادق شاهد هماهنگی بیش از پیش نیروهای جبهه مقاومت در جغرافیاهای مختلف بودیم؛ رزمندگان سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران با رزمندگان مقاومت در یمن و لبنان و دیگر جغرافیاهای مقاومت به صورت هماهنگی عملیات انجام دادند و به نوعی تقسیم قدرت کرده و توجه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را به خود معطوف کردند و همین تکثر در مقابله باعث شد تعداد زیادی از موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی اصابت کند.

سرعت رعدآسای موشک‌های نقطه زن ایرانی

محمدی اضافه کرد: نکته دیگر که موجب موفقیت عملیات انتقام شد، سرعت بسیار زیاد موشک‌های شلیک شده از خاک ایران بود. در جنگ افزارها هر چه سرعت بالاتر باشد، رهگیری و انهدام آنها به شدت سخت خواهد شد به طوری که امکان رهگیری موشک‌های هایپرسونیک به دلیل سرعت فوق‌العاده زیاد، به شدت پایین می‌آید.

وی در خصوص اهداف مورد نظر جمهوری اسلامی ایران در این عملیات ابراز کرد: یکی از مهمترین اهدافی که مورد هدف قرار گرفت پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل در عمق خاک رژیم غاصب صهیونیستی بود. این پایگاه در کنار شهر بئرالسبع قرار دارد و آشیانه هواپیمای اف ۳۵ ای است که رژیم صهیونیستی آن را از آمریکا خریداری کرده و محلی بود که جنگنده اف ۳۵ در سیزدهم فروردین، بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را از آنجا مورد هدف قرار داده بود و پایگاهی است که وظیفه پشتیبانی لجستیک پروازهای رژیم غاصب صهیونیستی به سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران را انجام داد که مورد هدف عملیات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

کد خبر 744517

دیگر خبرها

  • تبلیغات رژیم صهیونیستی در خصوص گندآهنین نقش بر آب شد
  • تنبیهِ متجاوز
  • مقابله پدافند هوایی صهیونیست ها با پهپادهای شلیک شده به سمت ایلات + فیلم
  • صدای انفجار شدید در ایلات به گوش رسید
  • شنیده شدن صدای انفجار در ایلات | اسرائیل: گنبد آهنین یک پرتابه را در حریم هوایی رهگیری کرد
  • فتح‌الله‌زاده: موشک‌های ایران نشان داد که گنبد آهنین، پوشالی است
  • حمایت شبانه از عملیات تلافی‌جویانه علیه رژیم صهیونیستی/صدای اصابت سیلی ایران امشب شنیده می‌شود
  • (ویدئو) شنیده شدن صدای پهپاد‌های انتحاری در استان‌های غربی کشور
  • ببینید | شنیده شدن آژیر خطر در اسرائیل
  • ببینید | شنیده شدن صدای پهپادهای انتحاری در اقصی نقاط استان‌های غربی