Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@00:03:29 GMT

فرهنگ‌سازی به سبک داوطلبان جمعیت هلال احمر گنبدکاووس

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۰۵۰۶

فرهنگ‌سازی به سبک داوطلبان جمعیت هلال احمر گنبدکاووس

تعدادی از جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس در اقدامی مبتکرانه با حضور در میادین و خیابان‌های این شهر از مردم خواستند در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام بیشتری بورزند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، در روزهای اخیر و پس از آنکه در روزهای میانی و رو به نزول موج دوم شیوع کرونا قرار گرفته‌ایم تمام نگرانی‌ها از سوی مردم، مسوولان و به ویژه کارشناسان نسبت به شکل‌گیری موج سومی خطرناک‌تر از دو موج قبلی به دلیل افزایش دید و بازدیدها در اعیاد سعید «قربان» و «غدیرخم» نمود پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نگرانی منطقی و معقول تنها و تنها در صورتی می‌تواند برطرف شود که همه مردم و مسوولان در یک هماهنگی کاملا منسجم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به توصیه‌های مسوولان بهداشتی و درمانی به پیشگیری از موج سوم شیوع کرونا کمک کنند.

از این رو تعدادی از جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس در اقدامی جالب و مبتکرانه با حضور در میادین و خیابان‌های این شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حالیکه ماسک بر دهان داشتند با در دست داشتن پلاکاردهایی مردم را به رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت و درمان، استفاده از ماسک و همچنین رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماعات و فضاهای عمومی تشویق کردند.

مضامین این پلاکاردها که با خط خوش بر روی پوسترهای رنگی نوشته شده بود عبارت بود از: «من ماسک می‌زنم، چون سلامتی بزرگترین نعمت الهی است»، «من ماسک می‌زنم چون کادر درمان را دوست دارم»، «من ماسک می‌زنم تا مراقب سلامتی خودم و خانواده‌ام باشم» و «من ماسک می‌زنم زیرا زندگی ادامه دارد».

این اقدامات خودجوش و مردمی بدون تردید می‌تواند نقشی به مراتب بیشتر و مهمتر از اقدامات دولتی در پیشبرد اهداف ستاد مقابله با کرونا و کمک در مسیر پیشگیری از شیوع این بیماری داشته باشد.

انتهای پیام/83014

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ سازی سبک جوانان درمان پروتکل های بهداشتی من ماسک می زنم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر در جریان سیل اخیر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به یک هزار و ۵۱۷ نفر متاثر از سیل در ۵۳ شهر و روستای متاثر از سیل در نقاط مختلف استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو رضا فلاح اعلام کرد: در پی وقوع باران‌های شدید، سیل آسا و آبگرفتگی در نقاط مختلف استان کرمان نیرو‌های امدادی هلال احمر از روز‌های اخیر تا کنون یک هزار و ۵۱۷ نفر متاثر از سیل امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به خدمات رسانی جمعیت هلال احمر در ۵۵ شهر و روستا افزود: ۱۱۱ نفر توسط هلال احمر نیز اسکان داده شدند.

وی به حضور ١۳۳ نیروی امدادی در قالب ٢۹ تیم در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: تا کنون بسته‌های غذایی، پتو، چادر و موکت به مقدار لازم در مناطق متاثر از سیل توسط هلال احمر توزیع شده است.

لازم به ذکر است تا کنون شهرستان‌های رودبارجنوب، منوجان، قلعه گنج، جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، سیرجان، رابر، ریگان و بافت تحت تاثیر حوادث جوی قرار گرفته اند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر در جریان سیل اخیر
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • ارسال ۷۰۰ بسته موادغذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی مردم نوعدوست زنجان به همنوعان در غزه
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان