Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-19@03:48:46 GMT

سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری روس‌ها در چین

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۰۵۲۸

سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری روس‌ها در چین

به گزارش افکارنیوز،

به نقل از راشاتودی، وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد: ممکن است 20 میلیار دلار دیگر در قالب 6 پروژه به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشترک روسیه با چین اضافه شود.

اخبار اقتصادی- بر همین اساس پیشنهاد این حجم سرمایه‌گذاری به کمیسیون بین دولتی سرمایه‌گذاری مشترک روسیه و چین ارائه شده و در حال حاضر این گروه در حال بررسی این پیشنهادات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین جلسه این کمیسیون مشترک روز پنج‌شنبه برگزار شد و پیشنهاداتی از سوی شرکت‌های مأمور برای سرمایه‌گذاری به آن ارائه شده است.

این کمیسیون در سال 2014 و به پیشنهاد رؤسای جمهور چین و روسیه تشکیل شد و در حال حاضر 70 پروژه سرمایه‌گذاری از سوی آن هدایت شده است و مجموع کل این سرمایه‌گذاری‌های انجام شده به 112 میلیارد دلار رسیده است.

وظیفه این کمیسیون تمرکز بر همکاری و تقویت سرمایه‌گذاری بین دو کشور است.

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری روسیه است و حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در سال 2019 برای چندمین سال پیاپی افزایش یافت و به 102.75 میلیارد دلار رسید.

مسکو و پکن قصد دارند، حجم مناسبات تجاری خود را دو برابر کنند البته ممکن است شیوع ویروس کرونا برنامه دو طرف را تحت تأثیر قرار دهد.

در شش ماه نخست سال جاری مبادلات تجاری بین روسیه و چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش یافت و به 49.15 میلیارد دلار رسید.

هم روسیه و هم چین در تلاش هستند تا انجا که می‌توانند دلار را از مبادلات تجاری خود کنار بگذارند.

در سه ماه نخست سال جاری سهم دلار از مبادلات تجاری بین دو کشور به زیر 50 دلار رسید و روبل، یوآن و دلار جای آن را گرفتند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه چین چین روسیه سرمایه گذاری شریک تجاری مبادلات تجاری سرمایه گذاری میلیارد دلار بین دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری می‌شود؟

ایتنا - رشد قیمت بیت‌کوین و ثبت قیمت‌های کم‌سابقه آن جمعه ۲۵ اسفند متوقف شد و این رمزارز بار دیگر از محدوده بالای ۷۰ هزار دلار سقوط کرد و به ۶۷ هزار دلار رسید.
رشد قیمت بیت‌کوین و ثبت قیمت‌های کم‌سابقه آن جمعه ۲۵ اسفند متوقف شد و این رمزارز بار دیگر از محدوده بالای ۷۰ هزار دلار سقوط کرد و به ۶۷ هزار دلار رسید.

به‌ این‌ ترتیب برای فعالان بازار ارزهای دیجیتال روزهای شیرین دو هفته گذشته بار دیگر به زمان پرخطر بازار تغییر کرد.

بیت‌کوین، که سردمدار ارزهای دیجیتال است، با آغاز روند صعودی قیمت در اواخر بهمن‌ماه یک بار دیگر محدوده ۶۰ هزار دلار را پشت سر گذاشت. این ارز مشهور ۱۰ تا ۲۳ اسفندماه  مرز ۷۰ هزار دلار را پشت سر گذاشت و به سقف ۷۳ هزار دلار رسید.

با ورود ارزش بیت‌کوین به محدوده بالای ۷۰ هزار دلار، قیمت این رمزارز در بازارهای جهانی از نقره بالاتر رفت، موضوعی که مورد توجه کارشناسان اقتصادی قرار گرفت.

حرکت صعودی قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته پیش‌بینی آن دسته از تحلیلگران بازار رمزارز را که فکر می‌کردند رشد قیمت آن در آستانه ۶۵ هزار دلار متوقف می‌شود رد کرد تا پرچم پیش‌بینی‌ها به سمت تحلیلگرانی بچرخد که سال ۲۰۲۴ را موعد رشد قیمت بازار کریپتو در محدوده‌های رؤیایی می‌دانستند.

در این پیش‌بینی‌ها بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ قله ۱۰۰ هزار دلار را فتح خواهد کرد. سرعت رشد قیمت بیت‌کوین در دو هفته منتهی به ۲۵ اسفند حتی از پیش‌بینی این تحلیلگران نیز بیشتر بود.

نمودار رشد قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال، مانند دوج‌کوین، په‌په، شیبا، فلوکی، بونک و برخی از کوین‌ها، چنان جهشی را نشان داد که خریدارانِ تازه‌ای برای افزایش سرمایه وارد این بازار شدند.

اما درنظر تحلیلگران نمودار هیجانی بازار نشانه سقوط احتمالی و موقت قیمت‌ها بود. اتفاقی که در دو هفته اخیر طی روزهای مختلفی در ساعت‌هایی خاص رخ داد، اما دادوستد فعالان این بازار مانع سقوط قیمت‌ها شد.

با توجه‌ به این شرایط و مطابق الگوی بازار، سقوط قیمت‌ها در روز جمعه نیز موقت قلمداد شد. ضمن آنکه قیمت برخی ارزها در آخرین ساعات روز جمعه به شیب صعودی بازگشت و قیمت بیت‌کوین نیز، با نوسان زیاد، بار دیگر صعودی شد. طی چند ساعت بارها رنگ نمودار این ارز دیجیتال میان سبز و قرمز در نوسان بود و در آخرین دقایق روز جمعه به‌ وقت‌ تهران عدد ۶۸ هزار و ۶۰۰ دلار ثبت شد.

 

روند نوسان قیمت در ابتدای روز شنبه هم تکرار شد و در محدوده ۶۷ تا ۶۸ هزار دلار نوسان داشت.

در نظر کارشناسان فروش، سود ماینرها یکی از دلایل شوک نزولی قیمت رمزارز در روزهای اخیر است. امری که احتمالا در روزهای آینده قیمت‌ها را کاهش دهد.

پیشِ رو بودن زمان هاوینگ بیت‌کوین در ماه آوریل از دیگر دلایلی است که احتمالا بازار را در وضعیت پرنوسان و پرخطر نگه دارد.

تجربه سه هاوینگ گذشته گویای آن است که  در هفته‌های مانده به این رویداد قیمت بیت‌کوین سیر نزولی تا محدوده ۳۸ در صد را تجربه کرده است.

همچنین در سه تجربه هاوینگ پیشین قیمت بیت‌کوین پس از این رویداد دو بار جهش چشمگیر داشته است که در وضعیت کنونی بازار خطر در محدوده رویداد هاوینگ را افزایش داده است.

اولین هاوینگ بیت‌کوین در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۲ رخ داد و دومین هاوینگ ۹ ژوئیه ۲۰۱۶ بود. در این دو نوبت کمی پیش از رویداد قیمت‌ها کاهش پیدا کرد و پس از رویداد در روندی ۱۰ تا ۱۱ماهه افزایش یافت.

دلیل این موضوع ناتوانی ماینرهای خرد در ذخیره‌سازی بود . آن‌ها برای جبران ضرر ناشی از پاداش استخراج ناچار شدند بخشی از بیت‌کوینشان را بفروشند و این فشار بازار را به سمت عرضه بیشتر پیش برد. بازار برای بازگشت به چرخه معمول نیاز به فاصله از این دوره دارد.

در سومین هاوینگ  که ۱۱ مه ۲۰۲۰ روی داد، قیمت بیت‌کوین در ۲۰ آوریل ۲۰۲۰ به حدود ۷ هزار دلار و در روز هاوینگ به ۸ هزار و ۷۰۰ دلار رسید.

سه ماه پس از این رویداد، در ۳ اوت۲۰۲۰ بیت‌کوین به محدوده ۱۱ هزار دلار و در روزهای پایانی ۲۰۲۰ به ۲۶ هزار دلار رسید.

تحلیلگران کوین تلگراف بر این باورند در محدوده رویداد هاوینگ، در بدترین حالت، بیت‌کوین تا ۴۵ هزار دلار سقوط خواهد کرد. تحلیلی که تاکید دارد رشد قیمت رمزارزها پس از هاوینگ نیز در حداقلی‌ترین حالتش در محدوده فعلی باقی خواهد ماند.

هرچند برآورد بیشتر تحلیلگران حاکی از ان است که کمترین میزان کاهش قیمت در محدوده هاوینگ و رشد کم‌سابقه در ماه‌های پس از آن است، تا جایی که امکان دارد قیمت ۱۰۰ هزاردلاری بیت‌کوین را پیش از پایان سال شاهد باشیم.

نقطه اتکای این تحلیلگران قدرت‌گرفتن مجموعه ۵۰ رمزارز اصلی بازار است که دایره نوسان‌گیری در بازار را مساعدتر از پیش کرده است.

موفقیت پیش‌بینی عبور قیمت بیت‌کوین از مرز ۵۰ هزار دلار نگاه فعالان بازار را به پیش‌بینی همین افراد مبنی بر فتح قله‌های ۱۰۰، ۲۰۰ و حتی ۳۰۰ هزار دلاری طی دو سال آینده نزدیک کرده است.

در پایان باید یادآور شد تجربه بازارهای رمزارز نشان داده است تمامی تحلیل‌ها در مقابل رویدادهای واقعی قابل تغییرند و افرادی که تجربه کافی ندارند نباید براساس چنین مطالبی اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار کنند.

دیگر خبرها

  • «تل‌ماسه ۲» نیم میلیارد دلاری شد
  • فروش فیلم «تل‌ماسه ۲» در 10 روز نیم میلیارد دلاری شد
  • سفیر پاکستان در تهران: حجم تبادلات تجاری میان ایران و پاکستان باید به ۵ میلیارد دلار برسد
  • سفیر پاکستان در تهران: حجم تبادلات تجاری میان ایران و پاکستان باید به 5 میلیارد دلار برسد
  • درخواست سازمان ملل برای کمک 850 میلیون دلاری به پناهندگان روهینگیا
  • تا اردیبهشت سال آینده اساسنامه منطقه آزاد دوغارون به تصویب می‌رسد
  • بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری می‌شود؟
  • ثبت شرکت در کشورهای عربی
  • صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی/ چین و امارات اولین شرکای تجاری ایران
  • برگشت دلاری قیمت ملک