Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آخرین امار ارائه شده در بهار 1399 حدود 141 میلیارد تومان تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش به همه بخش‌های اقتصادی تخصیص داده شده که نسبت به بهار 1398، رقم آن افزایش حدود 59 درصدی داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و شرایط اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا ضرورت حمایت از واحدهای اقتصادی و تولیدی را بیشتر کرده، از این رو دولت تسهیلاتی را به واحدهای تولیدی اختصاص داد و همه دستگاه های اجرایی و بانک ها در مورد جذب حداکثری این تسهیلات، اقدامات لازم را به عمل آورند تا زمینه فعالیت واحدهای تولیدی در شرایط موجود تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین آمار ارائه در تیرماه سال جاری، تعداد ۲۱ هزار و ۶۶۱ فقره پرونده درخواست وام کرونا به بانک‌ها ارسال شده در نتیجه این روند ۱۳۹ هزار و ۸۱۲ نفر تثبیت اشتغال صورت گرفته است.

در این مدت بیش از ۹۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام تسهیلات کرونا پرداخت شده و حدود 225 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی طی سه ماهه نخست 1399 توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری پرداخت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد 50.5 درصدی داشته است.

از مجموع کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها در بهار 99 در میان بخش‌های مختلف، بخش خدمات با 7.33 درصد بیشترین تسهیلات بانکی را دریافت کرده است. پس از آن، حدود 9.32 درصد از کل تسهیلات بانک ها به بخش صنعت و معدن پرداخت شده و سهم بخش‌های بازرگانی، کشاورزی و مسکن و ساختمان از تسهیلات پرداختی بانک‌ها به ترتیب حدود 20.8درصد، 5.6 درصد و 6.1 درصد بوده است.

براساس بررسی‌های انجام شده در بهار 1399 حدود 141 میلیارد تومان تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش به همه بخش‌های اقتصادی تخصیص داده شده که نسبت به بهار 1398، رقم آن افزایش حدود 59 درصدی داشته است.

همچنین با توجه به آثار و تبعات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا در بخش کشاورزی، پیگیری تسریع در روند پرداخت تسهیلات در این بخش صورت گرفته است. واحدهای تولیدی بخش کشاورزی به ازای هر نفر شاغل و بیمه شده مبلغ ۱۲ میلیون تومان و در واحدهایی که فاقد بیمه هستند، به ازای هر نفر شاغل در واحد تولیدی ۶ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد پرداخت می‌شود و متقاضی دریافت تسهیلات تا ۱۵ مرداد ۹۹ فرصت دارند، نسبت به ثبت نام در سامانه کارا اقدام کنند.

از جمله مصوبات کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا پرداخت تسهیلات به همه شاغلین و کارفرمایان در رسته‌های 14 گانه آسیب دیده مصوب در کارگروه اقتصادی بود که مطابق آخرین آمار ارائه شده از سوی معاونت اشتغال وزارت کار در 23 تیرماه، بیش از 10هزار پرونده معادل 197 میلیارد تومان توسط سیستم بانکی مصوب و تاکنون 50 میلیارد تومان تحت عنوان تسهیلات کرونا پرداخت شده است.

براساس آمار وزرات کار در نیمه سوم تیرماه تاکنون 407 هزار واحد در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند و بیشترین پرداختی تسهیلات کرونا به متقاضیان مربوط به رانندگان و حدود 27 میلیارد تومان است. تحلیل این آمار نشان می‌دهد که دریافت تسهیلات بدون ضامن و وثایق بانکی با اقبال بیشتری از طرف متقاضیان روبرو بوده است. افزون بر این رقم، به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی از محل منابع موارد خاص، مبلغ 3هزار و 500 میلیارد تومان برای 108 شرکت بزرگ حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، ریلی و دریایی اختصاص یافته است.

همچنین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات اعطایی بانک‌ها به ۳۴.۸ درصد رسید که این عدد در سال گذشته ۳۲ درصد بود. افزایش ۲.۸ درصدی تسهیلات ارائه شده نسبت به سال گذشته، نشان می‌دهد عملکردها در راستای ارائه ۴۰ درصد از تسهیلات به بخش صنعت و معدن است.

بر اساس آمار بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ ها در بهار سال 1399 از مجموع حدود 141 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی بانک‌ها در قالب سرمایه در گردش، حدود 42 درصد به بخش صنعت و معدن و 34 درصد به بخش خدمات تخصیص داده شده است. طی سه ماهه نخست 1399، حدود 14.8 درصد از تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری (معادل 3.7هزار میلیارد تومان) به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال 1398، تقریباً 95.5 درصد رشد داشته است.

همچنین سهم تامین سرمایه در گردش بنگاه‌ها از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها در فصل بهار 1399 حدود 63 درصد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 1398، حدود 4/3 واحد درصد افزایش داشته است. 5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی وام کرونا تسهیلات پرداختی بانک ها میلیارد تومان تسهیلات بخش صنعت و معدن سرمایه در گردش تسهیلات کرونا تسهیلات بانک پرداخت شده بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز

محمد انصاری با بیان اینکه حدود ۴۷ درصد از ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی کشور به حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت اختصاص دارد، افزود: این در حالی است که این شاخص در استان البرز بیش ۵۲ درصد است.

انصاری گفت: هم اکنون سه هزار ۷۲۵ واحد صنعتی در البرز فعالیت می‌کنند که زمینه اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۱۷۳ هزار نفر فراهم کرده اند.

وی ادامه داد: در شاخص تعداد واحد‌های صنعتی، البرز ۴.۷ درصد از صنایع کشور را در خود جای داده که سهم اشتغالزایی این واحد‌ها حدود ۶.۲۴ درصد از مجموع اشتغال ایجاد شده در کشور است.

وی افزود: در سال مهار تورم و رشد تولید همچنین در حوزه توسعه صادرات غیر نفتی موفقیت بزرگی کسب شد و پیرو دستور استاندار البرز ضمن ساماندهی آمار واقعی صادرات استان، صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری انواع محصولات تولیدی استان برای اولین بار ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • سیاست‌ های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد
  • مدیریت مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم
  • فعالان اقتصادی در انتظار اعلام تورم سال ۱۴۰۲
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟
  • بیش از ۷۰ درصد متقاضیان وام‌های ازدواج و فرزندآوری تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند
  • اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • تشکیل ۳۰ هزار پرونده در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • ضرورت اصلاح روند صدور مجوز‌های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی
  • اصلاح روند صدور مجوزهای ایجاد ‌واحدهای‌ تولیدی و صنعتی ضروری است