Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@05:11:48 GMT

رکورد مصرف برق در تاریخ خوزستان شکسته شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۰۷۶۷

رکورد مصرف برق در تاریخ خوزستان شکسته شد

دمای بالای 45 درجه سانتیگراد چند روز گذشته خوزستان که افزایش بی‌سابقه مصرف برق در این استان را به‌دنبال داشته موجب اختلال در شبکه برق خوزستان شده است.

«محمود دشت بزرگی» مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به «ایران» گفت: روزشنبه پیک مصرف برق در خوزستان به 8 هزارو 518 مگاوات رسید که بالاترین پیک مصرف برق در تاریخ خوزستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در یکی دوهفته گذشته در برخی شهرهای خوزستان مانند اهواز، آبادان و شوش دمای بالاتر از 54 درجه سانتیگراد داشتیم که حتی نام این شهرها را به‌عنوان گرمترین شهرهای جهان ثبت کرد و این عاملی شد تا مصرف برق به شدت در استان افزایش یابد. به‌گفته وی با هر درجه افزایش دما در خوزستان به‌دلیل مصرف بیشتر دستگاه‌های خنک‌کننده، پیک مصرف برق 200مگاوات افزایش می‌یابد و این اتفاقی است که در شبکه برق خوزستان در روزهای گذشته افتاده و به هرجهت شبکه برق و تجهیزات آن جوابگوی این میزان مصرف نیست. وی افزود: از سوی دیگر در حال حاضر شبکه برق خوزستان برای اینکه مجبور به خاموشی برنامه‌ریزی شده در منازل و مشترکان خانگی نشود از ترانس‌های برق 90 درصد بارگیری می‌کند که حداکثر ظرفیت آنها است. گفتنی است بارگیری استاندارد ترانس‌های برق در حد 75 درصد است. دشت بزرگی خاطرنشان کرد: این وضعیت در شبکه توزیع نیز موجود است و موجب شده تجهیزات و سیم‌های برق از فرط دمای بی‌سابقه و بار بالا گداخته و ذوب شوند. وی از مردم خواست تا جایی‌که می‌توانند در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا کادر درمان خدای ناکرده با مشکل برق در بیمارستان‌ها مواجه نشوند. وی گفت: هر‌چند سعی کرده‌ایم خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشته باشیم اما وقتی مأموران در سرکشی به پست‌های برق متوجه می‌شوند فرضاً در یک پست برق تجهیزات در حال گداخته شدن هستند برای جلوگیری از ذوب شدن تجهیزات و خسارت گسترده‌تر به شبکه ناچار به خارج کردن آن پست برق از شبکه و خاموشی می‌شوند. وی تأکید کرد: خسارت وسایل برقی همه مشترکان برق به‌دلیل کم و زیاد شدن ولتاژ از سوی شرکت توزیع برق پرداخت می‌شود و مردم نگرانی در این زمینه نداشته باشند. وی همچنین با اشاره به اینکه شرجی هوا بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در روز گذشته یکشنبه 12 مرداد در شادگان 93، ماهشهر 92، اهواز 87 و آبادان 81 درصد بوده است خاطرنشان کرد: در سال‌های نه چندان دور گرد و خاک به کمک هوای شرجی موجب ایجاد جرقه در تجهیزات برق می‌شد که خوشبختانه با سرمایه‌گذاری خوبی که انجام شد دیگر چنین مشکلی نداریم. در حال حاضر تجهیزات برق خوزستان با پوششRTV عایقی از جنس سیلیکون پوشیده شده است که خاک گریز و آب گریز هستند و مانع ایجاد مشکل قبلی می‌شوند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برق خوزستان مصرف برق شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت : به همت تلاشگران فولاد اکسین در سال “جهش تولید با مشارکت مردم” بالاترین تناژ تولید ماهیانه، هفت سال اخیر به میزان بیش از ۸۳ هزار تن به ثبت رسید.

علی محمدی افزود : در فروردین ماه ۱۴۰۳ تناژ تولید ۸۳ هزار و ۴۵ تن محقق شد که این میزان تولید در ۷ ساله گذشته بی سابقه بوده است و سومین رکورد تاریخ تولید شرکت محسوب می‌شود.

وی گفت : رکورد‌های تولیدی قبلی مربوط به تولید ۱۰۰ درصدی محصولات تجاری بوده در صورتی که در رکورد تولیدی فروردین امسال بالغ بر ۹۱ درصد از تولید مربوط به تولید محصولات API و ورق‌هایی با ارزش افزوده بالا است.

محمدی افزود : این میزان تولید محقق شده نسبت به فروردین ماه سال ۱۴۰۲ که تناژ ۷۶ هزار و ۴۰۰ تنی محقق شد، بیش از ۸ درصد رشد داشته است که دستاوردی بسیار مطلوب برای شرکت فولاد اکسین در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم است به شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • رکورد تراپ بانوان توسط مرضیه پرورش‌نیا شکسته شد
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
  • رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان
  • رکورد جوجه ریزی مازندران شکسته شد.
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی در مازندران
  • رکورد تاریخ راه آهن شکسته شد
  • رکورد تولید PVC شکسته شد