Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:31:16 GMT

نگرانی پمپئو از برنامه راهبردی ایران و چین

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۰۷۸۸

نگرانی پمپئو از برنامه راهبردی ایران و چین

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه‌شب در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز در پاسخ به پرسشی پیرامون برنامه راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین گفت: ما مطمئنا همه مفاد و همه تحریم‌هایی را که علیه جمهوری اسلامی ایران داریم، علیه حزب کمونیست چین و شرکت‌ها و نهادهای دولتی آن نیز اعمال می‌کنیم.

پمپئو مدعی شد که همکاری راهبردی چین با ایران سبب بی‌ثبات شدن خاورمیانه و به خطر افتادن رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به اینکه آیا تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران اعلام می‌شود، با اشاره به افزایش دامنه تحریم فلزات ایران، به انقضای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه تهران در مهرماه پرداخت.

وی تاکید کرد که واشنگتن از سال ۲۰۱۸ تلاش خود را برای جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران آغاز کرده و قرار است در روزهای آینده قطعنامه‌ای را در این زمینه به شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد کند.

آمریکا قصد دارد از ظرفیت قطعنامه ۲۲۳۱ برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران استفاده کند. بر اساس این قطعنامه، تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر (مهر) پایان خواهد یافت.

کشورهای اروپایی عضو برجام ماه گذشته با صدور بیانیه‌ای تصریح کردند که به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ پایبند هستند. آن‌ها باب اشتراک نظر با آمریکا درباره پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران را بازگذاشته اما بر لزوم حفظ برجام و پرهیز از اقدامی که این توافق را به مخاطره بیندازد تاکید کردند.  

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین مایک پمپئو پروندهٔ خبری برنامه جامع همکاری ایران و چین، حدس‌ها و ابطال‌ها تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین مایک پمپئو ایالات متحده آمریکا سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین مایک پمپئو ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

کد خبر 847176 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • اهداف راهبردی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی