Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص علت صادرات روغن پایه با وجود نیاز داخل گفت: برخی واحدهای تولیدی به دنبال سود حداکثری خود هستند که اگر قرار باشد به منفعت ملی توجه نشود  شرایط سخت می شود.

او با تاکید بر اینکه بازاری می تواند موثر کار کند که تعادل در آن برقرار باشد افزود: ماده اولیه روغن پایه یکی از فرآورده های نفت خام است که ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون تن از این ماده در کشور تولید می شود و  ۴ پالایشگاه روغن سازی داریم که همه این مقادیر را جذب می کنند بنابراین چیزی باقی نمی ماند که در بورس عرضه شود.

کلامی تصریح کرد: حدود ۶۰ شرکت از روغن پایه برای تولید روغن موتور استفاده می کنند. از ۱.۷ میلیون تن ماده اولیه حدود۸۵۰ هزار تن روغن پایه تولید می شود که  ۹۰ درصد آن در  ۴ پالایشگاه و  ۱۰ درصد آن در ۶۰ شرکت تولید روغن موتور به مصرف می رسد.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: وقتی قیمت ارز به صورت غیر متعارف افزایش می یابد، میل به صادرات بیشتر می شود. در این شرایط ستاد تنظیم بازار باید مداخله کند و جلوی خام فروشی را بگیرد.

او ادامه داد: از ۸۵۰ هزار تن روغن پایه باید ۵۰۰ هزار تن صرف تولید روغن موتور  و ۳۵۰ هزار تن صادر شود اما یکی از این ۴ پالایشگاه بدون توجه به مصارف داخلی شروع به صادرات کرده است. ما باید برای ممنوعیت صادرات و تعیین عوارض صادراتی اقدام کنیم تا جلوی خام فروشی را بگیریم اما هنوز اختیارات قانونی نداریم.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: مصوبه سران قوا در این خصوص هنوز به ما ابلاغ نشده است که باید این کار هرچه سریعتر انجام شود.

او در خصوص علت توزیع قطره چکانی روغن پایه در بورس تصریح کرد: صادرات ۲۷۰ هزار تن روغن پایه سبب شده است عرضه این محصول در بورس کاهش یابد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار روغن موتور روغن پایه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی پیرامون کشف روغن موتور از یک باب منزل مسکونی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: پرونده قاچاق روغن موتور به ارزش ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز دانست و متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالای کشف شده محکوم کرد.

مظفری با اشاره به بازدید‌های نظارتی و مشترک تعزیرات با سایر دستگاه ها، گفت: در این بازدید‌ها ۱۵۰ تیم گشت مشترک در استان برای بازرسی اعزام شدند و در مجموع ۹۲۹ بازرسی انجام دادند.

وی افزود: در طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان نیز روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی زنجان به همراه ضابطان قضایی از ۹۲۹ واحد صنفی بازدید و ۶۸ واحد متخلف را پلمب کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و کم فروشی را در سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر