Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@16:51:09 GMT

چطور آلوبخارا را درخانه خشک کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۰۹۶۵

در گزارش زیر طرز خشک کردن آلو بخارا در خانه را آموزش می‌دهیم. ناطقان: آلو بخارا که سرشار از خاصیت است را می‌توان با چند روش خشک کرد و در غذا‌ها از آن استفاده کرد؛ طعم جذابی که به غذاهایمان می‌دهد و مواد مغذی‌ای که باعث می‌شود تغذیه سالمی داشته باشیم.

۱. خشک کردن آلو بخارا با آفتاب

یکی از روش‌هایی که می‌توانید آلو بخارا خشک کنید این است که بعد از شستشوی کامل آلو‌ها آن‌ها را در یک سطح بزرگ و مسطح قرار دهید و در معرض تابش نور آفتاب باشد، اما مراقب باشید که گردوخاکی بر روی آن‌ها نشیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این روش یک عیب بزرگی که دارد رنگ آلو‌ها کدر و قهوه‌ای تیره است و هیچ شیره‌ای ندارد، به دلیل این که درصد رطوبت آن بسیار کم است.

۲. خشک کردن آلو بخارا توسط دستگاه خشک کن

از عالی‌ترین و منحصر به فردترین روش‌ها برای خشک کردن آلو از طریق دستگاه‌های خشک کنی که مخصوص آلو است، می‌باشد. این نمونه از دستگاه میوه خشک کن در سایز‌ها و انواع مختلفی در بازار موجود است که البته بسته به نوع و میزان آلو‌ها را خشک می‌کند. هر چه مقدار آلو‌ها بیشتر باشد باید از دستگاه‌های خشک کن در سایز‌های بزرگ‌تر استفاده کنید.

البته از دیگر قابلیت‌های این دستگاه‌ها که مجهز به تنظیم درجه دما  است. دستگاه‌های خشک کردن آلو به صورت‌های گازی، برقی و نفتی در بازار موجود است. استفاده کردن از دستگاه‌های تولید آلو این مزیت را دارند که می‌توان حجم بسیاری از میوه‌ها را در مدت زمان کوتاه‌تری و در حجم بالایی خشک کرد.

۳. خشک کردن آلو بخارا به روش تیزابی

روش تیزابی یکی دیگر از روش‌های خشک کردن آلو بخارا است که از این روش بیشتر در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی به کار می‌برند. این شیوه به این صورت است که شما می‌توانید مقداری از آب و پودر کربنات پتاسیم خوراکی را همراه با روغن سبزه ترکیب نموده این مواد محلولی از تیزاب به وجود می‌آید. سپس آلو‌ها و دیگر محصولات را به همین شیوه در محلول تیزاب خشک کنید. در این روش پوست آلو‌ها در اثر ماندن در این محلول نازک می‌شود و باعث می‌شود منافذ بسیار کوچکی در پوست آلو‌ها به وجود بیاید این عمل منجر به خشک شدن آلو‌ها می‌شود بعد از آن آلو‌ها را در معرض تابش شدید خورشید قرار دهید تا کاملاً خشک شوند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: آلو بخارا ، خانه ، خشک کردن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آلو بخارا خانه خشک کردن دستگاه ها آلو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالابر جان نگهبان را گرفت

جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: مردی ۵۲ ساله هنگام استفاده از دستگاه بالابر جان باخت.

به گزارش پلیس، وی تصریح کرد: با حضور ماموران در محل و در بررسی‌های اولیه مشخص شد نگهبان ۵۲ ساله این کارگاه هنگام بالارفتن دستگاه بالابر به علت نامعلومی بین دستگاه بالابر و دیواره فلزی گرفتار شده است.

 این مقام انتظامی بیان داشت: در این حادثه به علت شدت جراحات وارده به ناحیه سر، این فرد در محل فوت و جسدش با کمک نیرو‌های امدادی به پزشکی قانونی منتقل شد.

سرهنگ دهقانی با ابراز تاسف از این سانحه دلخراش و تاکید بر رعایت اصول ایمنی در هنگام کار تصریح کرد: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آمادگی دستگاه های اجرایی کرمان برای مقابله با سیل
  • اضافه شدن ۶ دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم
  • مرگ یک کارگر بر اثر سقوط آوار سنگ
  • نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد رسید
  • نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد درصد رسید
  • واژگونی یک دستگاه اتوبوس در آستارا
  • توقیف محموله کولر آبی قاچاق در الیگودرز
  • عمر مفید تلویزیون چند سال است؟
  • بالابر جان نگهبان را گرفت
  • بازسازی ۴۰ دستگاه اتوبوس در تبریز