Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک مقام ارشد درمانی در تیم مقابله با بیماری همه گیر کرونا در کاخ سفید روز یکشنبه تأیید کرد که به رغم بازارگرمی های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از داروی ضد مالاریای «هیدروکسی کلروکین» در درمان بیماری کووید -۱۹، هیچگونه شواهدی دال بر فایده مندی این دارو وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«برت ژیرو» این مقام ارشد در گفتگو با شبکه ان بی سی اعلام کرد که وی نمی تواند از مصرف هیدروکسی کلروکین به عنوان دارویی مؤثر برای درمان کووید -۱۹ حمایت کند؛ زیرا آزمایشها «هیچگونه نشانه ای از تأثیر این دارو را نشان نمی دهد».

ژیرو در ادامه افزود که «لازم است از بحث در مورد این دارو فاصله بگیریم و در مورد آنچه که لازم است صحبت کنیم».

ژیرو این نکته را خاطرنشان کرد که داروی هیدروکسی کلروکین، که آزمایش آن از سوی سازمان بهداشت جهانی متوقف شده است، به ندرت برای بیماران مبتلا به کووید -۱۹ تجویز می شود و اینکه «شواهد نشان نمی دهد که هیدروکسی کلروکین در حال حاضر مؤثر باشد».

گفتنی است که ترامپ در هفته های اخیر در یک مجموعه توئیت و بیانیه ها مدعی شد که بسیاری از پزشکان فکر می کنند این دارو در درمان کووید -۱۹ «بی نهایت موفق بوده است».

لازم به ذکر است که طبق آمار اعلامی در وبگاه وردُمیترز، از مجموع ۱۸،۱۹۴،۳۴۳ فرد مبتلا به کووید -۱۹ در سرتاسر جهان حدود ۴،۸۰۹،۴۶۶ فرد مبتلا مربوط به کشور ایالات متحده است. شمار کل قربانیان این بیماری ویروسی در آمریکا نیز از رقم ۱۵۸،۰۰۰ نفر فراتر رفته است.

کد خبر 4989520

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا شیوع کرونا دونالد ترامپ بیماری همه گیر ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق ویروس کرونا ایران دونالد ترامپ عربستان سعودی روسیه فلسطین لبنان حزب الله لبنان امارات متحده عربی ترکیه سوریه هیدروکسی کلروکین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است

ترانه علیدوستی دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.

اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روزهای گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آنها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آنها نیست.

از همین رو خبرنگار سینما اعتماد پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی و نوع بیماری این بازیگر شد. ترانه علیدوستی حدود ۶ماه پس از آزادی خود از زندان دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی داروها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی داروها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بنا بر گزارش‌های رسیده به سینما اعتماد، خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

دیگر خبرها

  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • کلاهبرداری با داروی مرگ
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • ضبط ۱۳۸ قلم داروی تاریخ مصرف گذشته در سرخون
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون
  • ترک داروی مشهور لاغری چه عوارضی بر بدن دارد؟