Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@22:04:51 GMT

واعظی: مانعی در توسعه روابط تهران-باکو وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۱۴۰۴

ساعت 24 - واعظی رییس دفتر رییس جمهوری و نخست وزیر جمهوری آذربایجان تاکید کردند: هیچ مانعی پیش روی توسعه و تداوم روابط تجاری و اقتصادی تهران و باکو وجود ندارد.

محمود واعظی" رئیس دفتر رئیس جمهوری و "شاهین مصطفی یف" معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در گفت و گوی تلفنی ضمن بررسی شرایط فعلی همه گیری ویروس کرونا، بر اهمیت تلاش‌های مشترک برای مقابله با این ویروس و ضرورت تبادل تجربه نهادهای مربوطه دو کشور  تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گفت و گو با تاکید بر اینکه هیچ مانعی در زمینه تداوم روابط اقتصادی و بازرگانی جمهوری آذربایجان و ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد، اعلام شد با وجود همه گیری کرونا روابط دو کشور در حوزه‌های بازرگانی و حمل و نقل تداوم یافته و مراودات دو جانبه در این حوزه‌ها رشد نیز داشته است.براساس این گزارش، باز بودن مرزهای مشترک ایران و جمهوری آذربایجان برای حمل و نقل ترانزیتی در ماه‌های اخیر موجب افزایش حجم حمل و نقل میان دو کشور شده است.

به گزارش ایرنا ،رییس دفتر رییس جمهوری و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان همچنین درخصوص رساندن هر چه زودتر سطح روابط بازرگانی دو کشور با تلاش‌های مشترک به حجم دوره قبل از همه گیری کرونا ابراز اطمینان کردند.تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال– جنوب از دیگر محورهای گفت و گوی واعظی و مصطفی یف بود. دو طرف بر اهمیت راهبردی این پروژه اقتصادی تأکید و در خصوص اقدامات انجام گرفته در این زمینه تبادل نظر کردند.دو طرف همچنین اجرای پروژه‌های مشترک به خصوص گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه‌های حمل و نقل ریلی و جاده‌ای را به نفع دو کشور و منطقه دانستند.  در این گفت و گو همچنین بر تداوم تماس‌های مرتب مقامات ایران و جمهوری آذربایجان طبق دستورات سران دو کشور و نیز اهمیت تلاش‌های مستمر برای توسعه روابط همه جانبه تاکید شد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد جمهوری آذربایجان حمل و نقل دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باج جدید پاشینیان به علی‌اف: ۴ روستای منطقه «قزاق» به آذربایجان واگذار شد

 دولت ارمنستان برای اجتناب از جنگی دوباره با جمهوری آذربایجان، چهار روستای مورد مناقشه با این کشور را به باکو واگذار کرد.

ارمنستان کنترل چهار روستای مرزی در منطقه «قزاق» در خاک جمهوری آذربایجان را به باکو واگذار کرد.

به گزارش «کلش ریپورت»، این روستا‌ها به مدت بیش از سه دهه در کنترل ارمنستان قرار داشتند.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه میلادی گذشته برای انتقال کنترل این روستا‌ها به جمهوری آذربایجان ابراز آمادگی کرده و گفته بود: «سیاست ما جلوگیری از جنگ است، نه شروع آن. بنابراین، تصمیم گرفته‌ایم که با ترسیم مرز دقیق‌تری در این مناطق موافقت کنیم. ما این کار را نه تنها به نفع جمهوری ارمنستان، بلکه برای روستا‌های منطقه انجام می‌دهیم تا امنیت آنها را تضمین کنیم.»

پاشینیان با بیان اینکه بدون حل‌وفصل این مساله، جنگی دوباره میان باکو و ایروان رخ خواهد داد، چندین بار ابراز کرده بود مایل است این روستا‌ها را که برای ایروان مهم هستند، به جمهوری آذربایجان بازگرداند.

منبع: ایسنا

tags # ارمنستان ، جمهوری آذربایجان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ارمنستان ۴ روستا را به جمهوری آذربایجان بازگرداند
  • ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد
  • باج جدید پاشینیان به علی‌اف: ۴ روستای منطقه «قزاق» به آذربایجان واگذار شد
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند