Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@21:00:46 GMT

سرنوشت «پهلوان گود گرمدشت» در حلقه تنگ محاصره دشمن

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۱۴۳۹

سرنوشت «پهلوان گود گرمدشت» در حلقه تنگ محاصره دشمن

«حسین قجه ای و نیروهایش بدجوری درمحاصره افتاده بودند.فشاروحشتناک دشمن از یکطرف وکمبودنیرو،مهمات،آذوقه و آمبولانس هم ازطرف دیگر چنان عرصه رابرحسین تنگ کرده بود که ما هر آن منتظریودیم تا نیروهای گردان سلمان خط را رها کرده ، به عقب بیایند.»

به گزارش ایسنا، «پهلوان گود گرمدشت» هشتمین جلد از مجموعه  کتاب هایی است که به زندگی شهید «حسین قجه‌ای» می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب در ۱۸ فصل به انضمام عکس‌ها و اسناد مرتبط با شهید قجه‌ای است و زندگی این شهید را از فعالیت‌های انقلابی تا حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی علیه ایران تا شهادت روایت می‌کند.

حسین قجه‌ای در سال ۱۳۳۷ متولد و در سال ۱۳۵۳ وارد فعالیت‌های سیاسی شد. با پیروزی انقلاب به استخدام کمیته درآمد و پس از مدتی سپاه پاسداران زرین‌شهر را تاسیس کرد. مدتی نیز مسؤولیت توپخانه سپاه مریوان و دزلی را پذیرفت. وی ماه‌ها با گروهک‌های ضدانقلابی جنگید و در عملیات محمد رسول الله (ص) با سمت فرمانده عملیات حاضر شد.

قجه‌ای بعد از شرکت در عملیات فتح‌ المبین با سمت فرمانده گردان سلمان فارسی در عملیات بیت‌المقدس شرکت کرد و سرانجام در جاده اهواز – خرمشهر در تاریخ ۱۳۶۱ در سن ۲۴ سالگی به شهادت رسید.

در بخشی از این کتاب آمده است: «گرگ و میش هوای روزچهارشنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۳۶۱، من و سیدباقرموسوی راه افتادیم سمت موضع گردان سلمان فارسی تااز آخرین وضعیت این گردان اطلاعاتی را به دست بیاوریم و برای تصمیم گیری دراختیار فرمانده تیپ قراردهیم.وقتی که وارد محدوده گردان شدیم، حسین قجه ای و نیروهایش بدجوری درمحاصره افتاده بودند.فشاروحشتناک دشمن از یکطرف وکمبودنیرو،مهمات،آذوقه و آمبولانس هم ازطرف دیگر چنان عرصه رابرحسین تنگ کرده بود که ما هر آن منتظریودیم تا نیروهای گردان سلمان خط را رها کرده ، به عقب بیایند.»

همرزمان شهید حسین قجه ای روایت می کنند: «صدای بیسیم برای بار آخر بگوش رسید و این بار حسین گفت: «حاجی من دیگر غیر از خدا یاری ندارم، همه یا شهید شده‌اند یا مجروح.» برای آخرین بار گلوله آرپی جی را آماده شلیک کرد. به روی خاکریز رفت ولی اینبار تانک پیش دستی کرد حسین قجه‌ای به شهادت رسید.

تا آن لحظه حسین قجه‌ای و معدود نیروهای قادر به رزم او توانسته بودند به مقاومت مومنانه و نابرابر خویش در مقابل یورش‌های پی در پی دو تیپ دشمن ادامه دهند. وقتی نیروهای این دو گردان به بچه‌های« گردان سلمان» رسیدند؛ حتی یک نفر از آنها هم زنده نمانده بود. حتّی خود حسین هم در آخرین لحظات به طور مظلومانه‌ای شهید شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی حسین قجه ای لشكر 27 گردان سلمان حسین قجه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست را از میان بردارد.

به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت.

خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است و آن‌ها به اهداف نظامی و همچنین روستاها حمله می‌کنند.

بورکینافاسو در ژانویه ۲۰۲۳ به پیمان نظامی خود با فرانسه پایان داد و نیروهای فرانسوی نیز از این کشور خارج شدند.

نیروهای فرانسوی به بهانه کمک به بورکینافاسو در مبارزه با تروریست‌های مرتبط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش در آنجا مستقر بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • لبیک اردنی‌ها به فراخوان قسام/محاصره سفارت اسراییل برای سومین روز
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • ماجرای تصرف توپخانه عراق بدون تلفات به روایت یک شاهد عینی
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار نفر شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند