Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مهدی دمنه» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اجرای طرح غربالگری اسکلتی دانش آموزان را از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش استان مرکزی در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: دانش آموزان در این طرح توسط معلمان تربیت بدنی در ساعت درس تربیت بدنی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت مشاهده عارضه در افراد برای غربالگری دقیق‌تر به کانون‌های تندرستی ارجاع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با یادآوری فعالیت ۵۴۰ معلم تربیت بدنی در آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: ۲۴۷ نفر معلم تربیت بدنی تا رسیدن به وضعیت مناسب در آموزش و پرورش این استان کمبود وجود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۴۰ معلم در راستای کاهش کمبود معلمان تربیت بدنی در سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش این استان جذب می‌شوند.

دمنه با یادآوری تدوین کتاب درس تربیت بدنی در وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: محتوا و سرفصل کتاب راهنمای معلم تربیت بدنی برای ۱۲ پایه آموزش و پرورش تدوین و در اختیار معلمان قرار گرفته‌ است.

وی افزود: ۸۴ مراقب سلامت تخصصی و ۱۵۰ نفر دیگر نیز در آموزش و پرورش استان مرکزی وظیفه رسیدگی به سلامت دانش آموزان را برعهده دارند.

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی با یادآوری کمبود ۱۵۰ مراقب سلامت نیز در آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۶ مراقب سلامت بر اساس سهمیه امسال به آموزش و پرورش این استان افزوده شده و با توجه به شیوع کرونا فراخوان جذب مراقب سلامت با رشته‌های مرتبط برای رفع این کمبودها ارایه شده‌ است.

دمنه، اجرای طرح حیاط پویا را از جمله اقدامات آموزش و پرورش استان مرکزی در دولت دوازدهم عنوان کرد و گفت: انواع بازی‌های حرکتی مورد پسند سن دانش‌آموزان در این طرح برای نوجوانان و کودکان طراحی شده‌ است.

وی ادامه داد: اجرای طرح مدرسه پویا از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش استان مرکزی در سال تحصیلی جدید بوده و در این طرح راهروها، پله‌ها، نمازخانه‌ها و فضاهای مدارس با رعایت ایمنی برای افزایش هرچه بیشتر پویایی در دانش آموزان طراحی شده‌ است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: اجرای ۱۰۰ درصدی بهداشت دهان و دندان دانش آموزان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهرستان‌های اراک، خمین و ساوه در این استان از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان در مدت سه سال گذشته بوده‌ است.

دمنه گفت: فلورایدتراپی دندان دانش آموزان هر ۶ ماه یکبار و پوشش شیارهای عمیق دندان به صورت رایگان از جمله اقدامات انجام شده در این طرح است.

وی ادامه داد: اجرای طرح دستیابی به وزن مناسب در دانش آموزان و غربالگری چاقی یا اضافه وزن از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش استان مرکزی در سال جاری است و در این طرح ۷۰ درصد دانش آموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: ۲۵۶ کانون ورزشی در مدارس و سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش این استان وجود دارد که افزایش این کانون‌ها به ۲۶۲ مورد در سال تحصیلی جدید از برنامه‌های آموزش و پرورش استان است.

۲۳۴ هزار و ۸۳۴ دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

برچسب‌ها مدارس اراک استان مرکزی دولت تدبیر و امید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس اراک استان مرکزی دولت تدبیر و امید مدارس اراک استان مرکزی دولت تدبیر و امید برنامه های آموزش و پرورش استان آموزش و پرورش استان مرکزی آموزش و پرورش این استان آموزش و پرورش تربیت بدنی مراقب سلامت دانش آموزان اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۱۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از امروز در استان آغازشد.
مهدی منتجب افزود: امکان ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم تا سی یکم خردادماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم نیز ازدهم تیرماه آغاز و تا نهم شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امکان ثبت کتاب های درسی به صورت انفرادی امکان پذیر است، افزود: انتظار می‌رود مدیران مدارس استان در اسرع وقت به منظور ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه به‌صورت گروهی اقدام کنند.
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com است .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود چهار میلیون جلد کتاب به انبار استان اصفهان وارد شده است، گفت: این کتاب‌ها آماده تحویل به مناطق و نواحی استان است .
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، زمان تحویل کتاب ها از ناحیه و منطقه به مدرسه را دهم شهریور و توزیع آن به دانش آموزان را از بیست وششم شهریورماه اعلام کرد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه ثبت‌نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای پایه های ورودی است.

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین