Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@15:08:46 GMT

برترین مربیان والیبال ایران را بیشتر بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۱۵۲۹

برترین مربیان والیبال ایران را بیشتر بشناسید

پس از جدایی ایگور کولاکوویچ از تیم ملی والیبال، عده‌ای اعتقاد داشتند وقت آن رسیده تا سکان هدایت تیم ملی به دست مربیان وطنی بیفتد.

به گزارش مشرق، با وجود این که بیش از ۳ ماه از جدایی ایگور کولاکوویچ، سرمربی صربستانی از تیم ملی والیبال کشورمان می‌گذرد، هنوز سرمربی جدید تیم ملی انتخاب نشده است.

سردرگمی و  بلاتکلیفی تیم ملی والیبال در حالی رخ داده که این تیم کمتر از یک سال تا آغاز المپیک فرصت دارد و پس از جدایی کولاکوویچ انتظار می‌رفت با حضور مجدد داورزنی به راس فدراسیون والیبال، خیلی زود نام سرمربی بعدی مشخص شود، اما ظاهرا جمع بندی‌های رئیس و مدیران فدراسیون هنوز به نتیجه نرسیده و نیمکت سرمربیگری تیم ملی همچنان خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

بازی مدیران فدراسیون والیبال با اسم‌های بزرگ!

در این میان از زمان جدایی سرمربی صربستانی تاکنون نام‌های مختلفی برای جایگزینی کولاکوویچ مطرح شده است. از بازگشت خولیو ولاسکو به ایران تا اعتماد به مربیان جوان وطنی، مانند بهروز عطایی و پیمان اکبری.

در مقابل عده‌ای که معتقدند مربیان داخلی هنوز به تجربه و توانایی لازم برای سرمربیگری تیم ملی نرسیدند و سکان هدایت تیم ملی والیبال کشورمان همچنان باید در دست یک سرمربی خارجی باتجربه باشد، برخی‌ها نیز مدعی هستند وقت آن رسیده تا از دانش مربیان جوان ایرانی که در سال‌های گذشته در کنار مربیان بزرگی، چون ولاسکو، کواچ و کولاکوویچ حضور داشته اند استفاده کرد و دیگر دست به دامن خارجی‌هایی که باید با قیمت گزاف جذب تیم ملی شوند، نشد.

در این گزارش قصد داریم به بررسی کارنامه مربیان داخلی کشورمان بپردازیم.

مصطفی کارخانه

مصطفی کارخانه یکی از موفق‌ترین مربیان والیبال کشورمان است که تاکنون سابقه هدایت چند تیم باشگاهی، تیم‌های ملی پایه و تیم ملی بزرگسالان را برعهده داشته است. کارخانه با تیم‌های پیکان، صنام و بانک سرمایه ۱۲ بار به قهرمانی در لیگ برتر رسیده و کسب ۷ عنوان قهرمانی در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا از دیگر دستاوردهای دوره مربیگری کارخانه است که او را تبدیل به پرافتخارترین مربی والیبال ایران تبدیل کرده است.

مسعود آرمات

مسعود آرمات که یک سال در کادرفنی تیم ملی کنار خولیو ولاسکو حضور داشت، پس از ۵۸ سال موفق شد تیم ملی دانشجویان را برای نخستین بار به مقام قهرمانی مسابقات یونیورسیاد برساند. قهرمانی تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی جهان با مربیگری او از دیگر افتخارات آرمات به شمار می‌رود. او همچنین هدایت بانک کشاورزی، نوین کشاورز، سایپا و خاتم اردکان را برعهده داشته است.

بهروز عطایی

بهروز عطایی پس از خداحافظی از دنیای بازیگری، در سال ۸۶ به جرگه مربیان پیوست و یک سال بعد موفق شد کاله را از لیگ یک به لیگ برتر برساند و این تیم را در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر به مقام سوم رساند. عطایی سپس کاله را قهرمان لیگ برتر کرد و در جام باشگاه‌های آسیا نیز همراه با کاله یک مقام سومی و یک قهرمانی به دست آورد. او به مدت ۳ سال دستیار مرحوم حسین معدنی در تیم ملی والیبال بود و تیم ملی جوانان با هدایت او قهرمان مسابقات جهانی بحرین شد.

پیمان اکبری

پیمان اکبری که ۱۱ سال پیاپی در تیم ملی والیبال حضور داشت و با پیکان افتخارات زیادی کسب کرد، در نخستین فصل سرمربیگری خود در پیکان موفق شد این تیم را به قهرمانی لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا برساند. خودروسازان با هدایت او موفق شدند در مسابقات جام باشگاه‌های جهان، به مقام قابل توجه سومی که تا آن زمان بهترین عنوان یک باشگاه ایرانی به شمار می‌رفت را کسب کنند. اکبری سابقه هدایت تیم‌های سایپا، پیکان و شهرداری ارومیه را در کارنامه دارد و در کادرفنی تیم ملی بزرگسالان نیز حضور داشته است.

رحمان محمدی راد

رحمان محمدی راد در سال‌های اخیر در کادرفنی تیم ملی کشورمان حضور داشته و دستیار سرمربیانی چون خولیو ولاسکو، اسلوبودان کواچ و رائول لوزانو بوده است. او سابقه هدایت تیم‌های هاوش گنبد، بانک سرمایه و شهرداری ورامین را داشته و در سال ۹۶ موفق شد با بانک سرمایه قهرمان لیگ برتر شود. محمدی راد در حال حاضر هدایت سپاهان را برعهده دارد.

جبار قوچان نژاد

جبار قوچان نژاد از مربیان شناخته شده و سازنده استان خراسان رضوی به شمار می‌رود. او اکنون از مربیگری فاصله گرفته و علاوه بر ریاست هیئت والیبال خراسان رضوی، سرپرستی معاونت امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی را برعهده دارد.

فرهاد نفرزاده

در کارنامه مربیگری فرهاد نفرزاده نام تیم‌های پاس تهران، برق تهران، پتروشیمی بندر امام، بیم مازندران، ارتعاشات صنعتی، سایپا، تیم ملی نیروهای مسلح، پارسه تهران، محتشم کاشان، شهرداری ورامین، عقاب نهاجا، خاتم اردکان و تیم ملی زیر ۲۱ سال به چشم می‌خورد. او از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ به عنوان سرمربی تیم ملی زیر ۲۱ سال ایران فعالیت داشت و توانست این تیم را به مقام قهرمانی آسیا و پنجمی مسابقات قهرمانی جهان برساند.

ناصر شهنازی

ناصر شهنازی در طول دوران مربیگری خود هدایت تیم‌های آلومینیوم هرمزگان، والیبال کرمان، برق کرمان، پگاه ارومیه، شهرداری ارومیه و سایپا را برعهده دارد. او در دوره سرمربیگری خولیو ولاسکو در تیم ملی کشورمان، یکی از اعضای کادرفنی بود. تیم ملی نوجوانان در سال ۲۰۱۰ با هدایت او موفق شد قهرمان مسابقات آسیایی در سنگاپور شود.

احمد مساجدی

احمد مساجدی در زمان سرمربیگری ولاسکو به عنوان مترجم و دستیار تیم ملی ایران فعالیت داشت. او در زمان بازیگری خود از لژیونرهای ایران بود و سابقه بازی در تیم‌های پیکان، ذوب آهن، پتروشیمی بندر امام، اسکووباکن دانمارک، موسی گیبخت بلژیک، الجهرا کویت و اویتا میوشی ژاپن را دارد. او پس از جدایی از تیم ملی ایران، به کادرفنی تیم ملی ژاپن اضافه شد و برای مدتی به عنوان دستیار در این تیم فعالیت کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت قرارداد ایران و چین فدراسیون والیبال تیم ملی والیبال ایران المپیک فدراسیون والیبال سرمربی مصطفی کارخانه بهروز عطایی مسعود آرمات پیمان اکبری تیم ملی والیبال کادرفنی تیم ملی جام باشگاه خولیو ولاسکو هدایت تیم لیگ برتر موفق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالو و ووشو برای اولین بار با دو کاندیدا در برترین‌های ایران + ویدیو

پیمان یوسفی در ابتدای برنامه‌ی «قهرمان ایران» درباره تالو و ووشو، پلاتوی زیبایی پخش کرد

طرفداری | برای نخستین بار دو نامزد از میان قهرمانان ووشو در برترین‌های ایران کاندید شده‌اند.

زهرا کیانی و دیانا رحیمی دو ورزشکار شاخص کشورمان با کدهای ۲۰۶ و ۵۰۴ به ترتیب در دو بخش برترین بانوی ورزشکار و قهرمان فردا منتظر حمایت خانواده ووشو در این انتخاب مردمی می باشند.

شما می توانید کدهای اعلامی را از طریق پیامک به شماره ۳۰۰۰۰۳ ارسال و یا از طریق اپلیکیشن روبیکا به نمایندگان ووشو ایران رای دهید.

 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • معرفی برترین ورزشکاران ایران در سال ۱۴۰۲ در شبکه ورزش
  • عملکرد مربیان خارجی فوتبال ایران
  • عملکرد مربیان خارجی فوتبال ایران/ اوسمار درتعقیب ۳تفنگدار اروپایی
  • تالو و ووشو برای اولین بار با دو کاندیدا در برترین‌های ایران + ویدیو
  • هادی چوپان؛ دو قهرمانی پیش چشم آرنولد | ورزشکار مرد سال (برترین‌های سال)
  • رضوان موتو مجومرد قهرمان مسابقات والیبال آزاد جام رمضان
  • اعلام زمان خداحافظی گواردیولا از سیتی
  • شهداب آماده هت‌تریک قهرمانی
  • شهداب در آستانه هتریک قهرمانی
  • والیبال در ۱۴۰۲؛ قهر مردم!