Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@12:27:02 GMT

وجود بیش از ۳۷۰۰ نیروی مازاد در شهرداری اهواز

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۱۶۳۹

وجود بیش از ۳۷۰۰ نیروی مازاد در شهرداری اهواز

ایزدی با بیان اینکه بیش از سه‌هزار و ۷۰۰ نیروی مازاد در شهرداری اهواز وجود دارد گفت: بسیاری از این افراد تحت عناوین خدمات، رفت و روب و همچنین فضای سبز استخدام شده‌اند اما در بخش ستادی مشغول به کار هستند که این مهم خلاف قانون است.

«محمدرضا ایزدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: در طول سالیان بسیار متاسفانه در شهرداری اهواز بیش از 600 نیرو تحت عناوین خدمات، رفت و روب و همچنین فضای سبز استخدام شده‌اند اما در بخش ستادی مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شواری اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه این اقدام کاملا غیرقانونی است افزود: هنگامی که پنجمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اهواز آغاز شد به ما اعلام کردند که سه‌هزار و 700 نیروی مازاد در شهردار وجود دارد و این نشان از استخدام‌های بی‌رویه و غیرقانونی است.

 

وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه طی سه سال گذشته 700 نفر از نیروهای شهرداری بازنشسته شدند متاسفانه امکان جذب به دلیل استخدام‌های بی‌رویه فراهم نیست.

 

ایزدی با اشاره به اینکه به دلیل مسائل معیشتی و زندگی خانوارها امکان اخراج آنها وجود ندارد اضافه کرد: حقوق ماهیانه این افراد در طول یک ماه 14 میلیارد و 800 میلیون تومان است که شهرداری باید به پیمانکار پرداخت کند.

 

وی با بیان اینکه این هزینه در طول یک سال به 180 میلیارد تومان می‌رسد عنون کرد: هزینه نیروهای مازاد باید صرف خدمات شهری، توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن امکانات ورزشی و اجتماعی هزینه شود.

 

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به اینکه نزدیک به 600 نفر از افرادی که بی‌رویه استخدام شده دارای مدرک کارشناسی و تعدادی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند ابراز کرد: پیشهاد می‌شود این افراد با توجه به مدرک تحصیلی که دارند، جایگزین افراد بازنشسته کرد.

 

وی یاد آور شد: سال گذشته بخشنامه‌ای از وزارت کشور مبنی بر جایگزینی افراد دارای مدرک تخصصی ارسال شد که این مهم همچنان در حال پیگیری است اما تاکنون عملی نشده و زمان عملی شدن آن مشخص نیست.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیروی مازاد شهرداری اهواز ایزدی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مشمول بخوانند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از اعمال یک ماه کاهش خدمت سربازان ماهر در سال جاری خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده که در سال جدید صددرصد سربازانی که اعزام می‌شوند ۵ مهارت عمومی شامل مهارت کسب و کار، سواد حقوقی و مالی سواد رسانه‌ای و اینترنتی، آموزش مهارتی، سبک زندگی و امداد و نجات ارائه کنیم. سردار موسی کمالی افزود: مهارت آموزی در کشور مظلوم واقع شده و مدرک گرایی جای مهارت آموزی را گرفته و خانواده‌ها و جوانان به دنبال مدرک گرایی هستند تا مهارت آموزی؛ بر همین اساس قرارگاه مرکزی مهارت آموزی برای مقابله با بیکاری و کمک به اشتغال جوانان در حوزه مهارت آموزی ورود پیدا کرده است و از متولیان امر مهارت آموزی؛ وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش و سازمان فنی حرفه‌ای برای مهارت آموزی کمک می‌گیریم. وی ادامه داد: یکی از اهداف ما ترویج و توسعه مهارت آموزی، بالا بردن شأن و منزلت مهارت آموزی در کشور است. مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت:‌ سرباز باید فارغ‌التحصیل و دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری غیرپزشکی بوده و در چهار ماه اخیر از سابقه بیمه تمام‌وقت در شرکت به‌کارگیرنده برخوردار باشد، حداقل ۸۰ امتیاز از جدول فعالیت فناورانه را کسب کرده باشد و همچنین موضوع فعالیت فرد در مدت زمان حضور در شرکت، باید در راستای کالا و خدمات خلاق یا دانش‌بنیان آن شرکت باشد. کمالی اضافه کرد: با توجه به محدودیت ظرفیت ابلاغی از طرف ستاد کل نیرو‌های مسلح، افراد براساس امتیاز کسب شده در هر دوره اعزام، رتبه‌بندی شده و افراد با بیشترین امتیاز به ستاد کل نیرو‌های مسلح معرفی خواهند شد.
در صورت اتمام ظرفیت در هر اعزام، افراد باید تقاضای جدید خود را در دوره بعدی ارسال کنند. وی تاکید کرد: تأیید اولیه افراد که توسط معاونت علمی براساس امتیازبندی صورت می‌گیرد، به منزله تأیید نهایی افراد نیست و پس از بررسی پروپوزال (شرح فعالیت شخص در شرکت) توسط داور فنی، نتیجه نهایی مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • شهرداری ساری نیروی مازاد را از حالت تهدید به یک فرصت کسب درآمد تبدیل کند
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد / این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • سربازان مشمول بخوانند
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد
  • زباله‌گرد‌ها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد | این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • زباله‌گردها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند/ بکارگیری ۷۰ نفر تا کنون
  • کارتن خواب‌ها پاکبان می‌شوند
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب در شهرداری تهران به عنوان پاکبان
  • جریان جهانی بی‌اعتبار شدن مدارک دانشگاهی/ استخدام در تسلا هم مدرک نیاز ندارد