Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادفر رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: مرحله اول واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین به پایان رسید.

او افزود : بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری‌های ویروسی فوق‌العاده واگیر دام بوده که در صورت وقوع و اپیدمی خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران و تولیدکنندگان وارد می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادفر تصریح کرد: واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی - قرنطینه‌ای در دامداری‌ها ازمؤثرترین راه‌های پیشگیری از بیماری می‌باشد.

بیشتر بخوانید

 واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی استان اظهار کرد: طرح مذکور از بیستم خرداد ماه شروع شده و تا ۵ مرداد ماه در حال اجرا بوده است.

او عنوان کرد: دراین طرح تعداد ۲۷ هزار و ۱۳۰ راس دام سنگین در بیش از ۹۸۷ واحد دامداری صنعتی و روستایی – عشایری با پوشش بالای ۸۹ درصد جمعیت دام در واحد‌های مراجعه شده و پوشش ۷۵ درصد جمعیت دام سنگین استان علیه این بیماری واکسینه شدند.

دادفر بیان کرد: با توجه به عدم اعتبار کافی اداره کل جهت خرید واکسن تب برفکی و علیرغم پیگیری‌ها ومکاتبات متعدد با دستگاه‌های مرتبط برای دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی تامین اعتبار نگردید.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی استان گفت: با توجه به اطلاع رسانی کامل و جامع به صاحبان این دامداری ها، اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامدارن آریان و شبکه‌های دامپزشکی برخی از دامداران از خرید و تامین واکسن امتناع نمودند.

او ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان در صورت تامین واکسن توسط صاحبان دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی برای تزریقات رایگان واکسیناسیون آمادگی دارد.

دادفراجرای صحیح اصول امنیت زیستی درخصوص عدم ورود دام‌های بیمار را از مهم‌ترین راهکار‌ها در پیشگیری از این بیماری دانست.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی استان به دامداران توصیه کرد در هنگام جابه جایی دام نسبت به دریافت مجوز از شبکه‌های دامپزشکی اقدام نمایند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون تب برفکی ویروس کرونا دامداری ها دام سنگین تب برفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بیرجند، میزبان طرح بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان شد

تفاهم‌نامه بورسیه صنعتی با حضور رؤسای بنیاد نخبگان خراسان جنوبی، دانشگاه بیرجند و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با هدف رفع برخی از مشکلات این استان در دو حوزه اشتغال و فناوری منعقد شد.

به گزارش ایسنا، لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند، در این نشست هدف اصلی بورسیه صنعتی را تربیت نیروی متخصص با تضمین آینده شغلی دانست و ضمن تشکر از واحدهای اقتصادی مشارکت‌کننده، اظهار امیدواری کرد که با همکاری بنیاد نخبگان استان و سازمان صمت، این طرح بتواند بخش عمده‌ای از مشکلات استان را به‌ویژه در دو حوزه اشتغال و فناوری رفع کند.

دکتر سیدجواد حسینی واشان، معاون دانشگاه بیرجند نیز با اشاره به فرایند بورسیه صنعتی در استان خراسان جنوبی، افزود: فرآیند اجرای این طرح از اواخر اردیبهشت‌ماه سال گذشته آغاز و در مرحله اول ۱۵۰ نیاز اعلام شد. در مرحله بعد هم ۸۰ سهمیه در دفترچه کنکور سراسری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۲۵۰ نفر به دانشگاه معرفی شدند که پس از طی مراحل مصاحبه با داوطلبان، در نهایت تعداد ۵ نفر دانشجو به عنوان بورسیه نهایی دانشگاه بیرجند معرفی شدند.

حسینی واشان خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ قرارداد اولیه توسط بنیاد نخبگان خراسان جنوبی و برگزاری جلسات متعدد با شرکت‌ها جهت رسیدن به تفاهم مشترک در این زمینه، در نهایت قراردادها برای امضا به شرکت‌ها ارسال شد.

به نقل از بنیاد ملی نخبگان، در پایان، قراردادهای بورسیه صنعتی بین سه طرف امضا و مبادله شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۲۲۰ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور در خوزستان
  • دانشگاه بیرجند، میزبان طرح بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان شد
  • واکسیناسیون دام‌های منطقه شِوی دزفول علیه تب برفکی
  • واحدهای دامداری سبک و سنگین در البرز احیا می‌شود
  • بیش از ۲ تُن فرآورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی حذف شد
  • انجام ۹۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون رایگان دام‌ در رامهرمز
  • واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار در برابر بیماری هاری در اهواز
  • واکسیناسیون ۳۰ هزار قطعه طیور بومی در برابر نیوکاسل در هندیجان
  • حذف 2 تُن فراورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی
  • واکسیناسیون دام‌های کارون علیه بیماری‌های واگیردار دامی