Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد رجبی روز دوشنبه  با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا افزود: با راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی در این شهرستان برای ۱۷۹ نفر اشتغال مستقیم و  برای ۱۸۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

وی با بیان این که بیش از ۷۰۰ هنرمند صنایع دستی در این شهرستان فعال هستند ادامه داد: این هنرمندان در کارگاه‌های هنرهای‌سنتی و صنایع‌دستی مانند چارق‌دوزی، نمدمالی، گلیم‌بافی، پوستین‌دوزی، تلفیق گلیم و فرش و میناکاری فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قوچان با اشاره به اشتغالزایی بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی گفت: موافقت اصولی ۱۱ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان قوچان صادر شده که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

رجبی افزود:در این بخش زمینه اشتغال بیش از ۳۰ نفر به صورت مستقیم و حدود۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم نیز فراهم شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش‌های انجام شده این اداره رتبه اول ایجاد اشتغال در قوچان را کسب کرد و در جلسه کارگروه مهارت شهرستان توسط مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان و فرماندار شهرستان از تلاش‌های مدیریت و پرسنل این اداره قدردانی شد.

شهرستان قوچان که در فاصله  ۱۲۵ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد دارای ۱۴۷ اثر تاریخی، طبیعی، تپه و محوطه شناسایی شده است که ۵۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اشتغال زایی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اشتغال زایی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد پررونق‌ترین موزه در این استان به‌شمار می‌رود.
پیمانه پرناک افزود: هم‌اکنون ١٧ موزه در استان وجود دارد.
رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد هشت موزه دولتی، چهار موزه وابسته به دستگاه‌های اجرایی و پنج موزه خصوصی و مشارکتی است.
وی گفت: موزه‌های مستقر در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر با استقبال فراوان مردم، مسافران و گردشگران روبه‌رو است.
پرناک با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی موزه‌های چهارمحال و بختیاری یادآور شد: طرح حفاظت الکترونیکی موزه‌ها و تکمیل این طرح انجام شده است.
رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین انجام طرح حفاظت پیشگیرانه موزه‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری