Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:32:29 GMT

تردد بیش از ۲۳ هزار دستگاه کامیون از مرز بازرگان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۲۱۶۱

تردد بیش از ۲۳ هزار دستگاه کامیون از مرز بازرگان

جابر اکبرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز به علت کنترل‌های بهداشتی را ۱۸۶ دستگاه عنوان کرد و افزود: در این مدت هشت هزار و ۵۸۵ دستگاه کامیون از کشور خارج شده که به علت شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های تجاری ناشی از آن، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۷۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  ادامه داد: تعداد کامیون ورودی به کشور از این پایانه نیز امسال ۱۴ هزار و ۵۱۶ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد کاهش یافته‌است.

وی اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد.

مدیر پایانه مرزی بازرگان همچنین عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را انواع ماشین آلات صنعتی، MDF، موز، رنگ، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.

آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

کل پایانه‌های مرزی کشور ۲۲ مورد است که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد؛ گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.

برچسب‌ها جابر اکبرزاده مرز بازرگان بازرگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز بازرگان بازرگان مرز بازرگان بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵ هزار عدد بلبرینگ صنعتی قاچاق در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سرهنگ   کیومرث پاکدل  در تشریح جزئیات این خبر اظهارداشت: مأموران انتظامی  شهرستان خوی در محور بازرگان - تهران به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی‌ از این کامیون  تعداد ۵ هزارو ۸۰۶ عدد بلبرینگ صنعتی خارجی  کشف و ضبط  شد.

فرمانده انتظامي خوی  ارزش کالاهای کشف شده را ۷ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال عنوان وافزود : در این خصوص ۱   متهم دستگیر، یک دستگاه خودرو توقیف و با تشکیل پرونده  برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ  پاکدل در پایان با اشاره به نقش مخرب قاچاق توصيه کرد مردم  در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله ازطریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • کشف بیش از ۵ هزار عدد بلبرینگ صنعتی قاچاق در خوی
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر