Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:04:31 GMT

معادن راکد و غیرفعال خراسان جنوبی تعیین تکلیف می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۲۱۶۲

معادن راکد و غیرفعال خراسان جنوبی تعیین تکلیف می‌شود

محمد سالاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۶۵۴ معدن فعال خراسان جنوبی اکنون بیش از ۲۰۰ معدن غیرفعال یا راکد است که در صورت فراهم شدن زمینه، این معادن دوباره فعال خواهند شد.

وی بیان کرد: به متصدیان این معادن ابتدا فرصت داده می‌شود تا نسبت به احیا و ساماندهی معادن اقدام کنند در غیر اینصورت برای تعیین تکلیف پروانه بهره‌برداری معادن غیر فعال، آن‌ها را به بهره‌برداران دارای صلاحیت واگذار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال جهش تولید پهنه‌های معدنی، محدوده‌های اکتشافی و پروانه‌های بهره برداری معدنی را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: از ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور، ۴۲ نوع آن در خراسان جنوبی وجود دارد و استخراج می‌شود.

سالاری ادامه داد: خراسان جنوبی ظرفیت‌های شناخته شده خوبی دارد که از جمله آن می‌توان به وجود بیش از ۷۰ درصد ذخایر زغال‌سنگ کشور در استان و شهرستان طبس اشاره کرد.

وی یادآور شد: در ماده معدنی منیزیت جزو استان‌های برتر کشور هستیم به نوعی که بیش از ۷۰ درصد ذخایر شناخته شده کشور در این استان وجود دارد و بیش از هفت میلیون تن ذخایر قطعی داریم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت خراسان ‌جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۰ تن طلای شناسایی شده در استان داریم و در این زمینه ۲ کارخانه فرآوری طلا در دست احداث است که به پیشرفت قابل توجهی رسیده است.

وی تصریح کرد: ۲ طرح استحصال طلا با سرمایه‌گذاری ۲۸۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۳۴ نفر در استان در دست احداث است.

سالاری افزود: با توجه به ذخایر خوب مواد معدنی فلزی از جمله سنگ آهن، سه کارخانه فولاد و چدن در استان ساخته شده یا در دست راه‌اندازی است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم با همکاری ستاد احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس کشور، بتوانیم واحدهای جدید فرآوری را در کنار کلونی‌های معدنی استان راه‌اندازی کنیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت خراسان ‌جنوبی بیان کرد: در ۲ سال گذشته به اکتشافات جدیدی در حوزه معادن استان رسیده‌ایم که ظرفیت تولید و اشتغالزایی معادن را افزایش خواهد داد.

برچسب‌ها سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور محمد سالاري خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور محمد سالاري خراسان جنوبی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور محمد سالاري خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست تعیین تکلیف زمین آموزش‌وپرورش و اختصاص زمین برای دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و کتابخانه اظهار کرد: اقدام دستگاه‌ها برای جلوگیری از مسکوت ماندن زمین‌های واگذارشده ضروری است.

او افزود: برای زمین‌هایی که به دستگاه‌های اجرایی واگذار می‌شوند، باید طرح و برنامه احداث ارائه شده و تعیین تکلیف شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: راه‌وشهرسازی موظف است برای دستگاه‌هایی که نیاز دارند و طرح ارائه کرده‌اند، زمین تخصیص کند و اگر بدون تعیین تکلیف بماند، باید نسبت به واگذاری آن به دستگاه دیگر دارای شرایط اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد