Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «عبدالحسین الهنداوی» مشاور «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در امور انتخابات سخنان جدیدی را در خصوص برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص تصریح کرده است: برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق مستلزم تحقق برخی شروط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور نخست وزیر عراق تأکید کرد: دولت فرصت برای برگزاری انتخابات پارلمانی در تاریخ اعلام‌شده را مناسب می بیند و تحقق این مهم به فراهم شدن شرایط بستگی دارد.

وی افزود: برخی موارد در خصوص برگزاری انتخابات وجود دارد که به پارلمان بستگی دارد؛ ازجمله این موارد «قانون انتخابات» است که هنوز توسط نمایندگان تصویب نشده است.

الهنداوی یادآور شد: موارد دیگری نیز وجود دارند که به کمیساریای عالی انتخابات عراق بستگی دارد و این نهاد انتخاباتی می بایست تمامی مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات را فراهم آورد.

وی در ادامه اظهار داشت: وضعیت امنیتی، نوع نظارت بر انتخابات و روابط با سازمان های بین المللی و به ویژه سازمان ملل در این خصوص، ازجمله موارد دیگری هستند که برگزاری انتخابات به آنها بستگی دارد.

پیشتر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق سه ماه پس از به دست گرفتن زمام امور در این کشور تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق را اعلام کرد.

الکاظمی در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: «اعلام می‌کنم که روز ششم ژوئن ۲۰۲۱ تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی [عراق] است و ما با تمام توان خود برای حراست از این انتخابات و تضمین موفقیت آن تلاش می کنیم».

کد خبر 4989580

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق مصطفی الکاظمی انتخابات پارلمانی عراق ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق ویروس کرونا ایران دونالد ترامپ عربستان سعودی روسیه فلسطین حزب الله لبنان لبنان امارات متحده عربی ترکیه سوریه برگزاری انتخابات پارلمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که اولین پرواز‌ حامل پناهجویان مستقر در این کشور به رواندا طی ۱۰ الی ۱۲ هفته آینده انجام خواهد شد.

سوناک امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این خبرگفت که کشورش برای انجام این کار آماده است و هواپیماهای چارتر تجاری نیز برای انتقال این پناهجویان رزرو شده‌اند.

دولت انگلیس در حالی تلاش می‌کند که این طرح را اجرا کند که انتخابات پارلمانی این کشور چند ماه دیگر برگزار خواهد شد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در انتخابات پیش روی، احتمالاً حزب حاکم محافظه‌کار از حزب رقیب خود کارگر شکست خواهد خورد و دولت کنونی بسیاری از کرسی‌های پارلمانی خود را از دست خواهد داد.

نخست‌وزیر انگلیس در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین گفت که ضرب‌الاجل تعیین شده برای انتقال پناهجویان به خارج از خاک این کشور در بهار امسال عملی نخواهد شد. او این تأخیر را ناشی از مقاومت مداوم مخالفان از جمله حزب کارگر عنوان کرد.

هرچند ریشی سوناک موفق شد اولین مرحله از تصویب این طرح مهاجرتی را در پارلمان با موفقیت پشت سر بگذارد اما حدود دو ماه است که این لایحه بین مجلس اعیان و مجلس عوام این کشور ردوبدل می‌شود و همچنان نهایی نشده است. مجلس اعیان بارها اصلاحاتی را روی این طرح اجرا کرده که توسط مجلس عوام رد شده است. طرح جدید در واکنش به رد طرح قبلی از سوی دیوان عالی انگلیس، پیشنهاد شده است. 

دیوان عالی انگلیس در سال گذشته لایحه دولت برای انتقال پناهجویان به رواندا را «غیرقانونی» دانست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • برخی ساختارها در حوزه جوانی جمعیت رفع شود
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • لزوم تحقق مسئولیت اجتماعی معادن در خصوص بهسازی جاده‌ها
  • طرح پرسش‌هایی از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس توسط دانشجویان دانشگاه تهران
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر نقده