Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسابقه امنیتی CTB با هدف هم افزایی تیم‌های امنیت دو شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و ایرانسل و به کمک توان متخصصین امنیتی باگدشت در قالب دعوت به مسابقه برای نخستین بار در کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اجرای ارزیابی امنیتی بصورت باگ بانتی به معنای استفاده از دانش، تخصص و تجربیات اجتماع متخصصین امنیتی در شناسایی و رفع مشکلات امنیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روش در حوزه امنیت سایبری توسط شرکت‌های مشهور و قدرتمند عرصه فناوری اطلاعات انتخاب شده است تا با هم‌فکری از خبرگان این حوزه، بتوانند به سرعت بسیار بالاتر و چابک، نتایج موثرتری را برای کسب و کار خود بدست آورند.

مسایل مختلف همچون قوانین امنیت سایبری کشورهای دیگر و ملاحظات اطلاعات خصوصی کاربران و اولویت بالا قائل شدن برای حفظ ایمنی اطلاعات مشتریان و کارکنان در پیشبرد کسب و کار از مهمترین دلایلی است که کسب و کارهای بین المللی، از رویکرد باگ بانتی استفاده می‌کنند تا بتوانند با سرعت بالاتر به مشکلات احتمالی دست یابند و تیم امنیت کسب و کار بتواند با دقت بالاتر راهکارهای امنیتی اصولی برای ایمن سازی را پیاده سازی و بر اجرای فرآیند نظارت نماید.

باگدشت با همکاری دو شرکت ارتباط فردا و ایرانسل برای نخستین بار در کشور با همکاری متخصصین امنیت و  با هدف ارتقاء سطح امنیتی سامانه‌ها اقدام به برگزاری مسابقه باگ بانتی کرد. در این مسابقه ۵۰ نفر از متخصصین امنیتی باگدشت بصورت اختصاصی به مسابقه دعوت شدند و با استفاده از زیرساخت اختصاصی مسابقه و تحت قوانین سایبری کشور به رقابت پرداختند و بر اساس قوانین و الزامات تعیین شده از سوی دو شرکت مذکور به بررسی امنیتی سامانه ها کردند. در پایان روز دوم مرداد ماه باگ های شناسایی شده امنیتی به پلتفرم باگ بانتی باگدشت گزارش شد تا در روال تریاژ و تایید فنی قرار گیرند و در صورتیکه گزارش مورد تایید فنی و الزامات امنیتی مسابقه باشد، جوایز همکاری به متخصص امنیتی یا بانتی تعلق گیرد.

محصولات و خدمات شرکت ارتباط فردا به عنوان شرکتی نوآور در حوزه بانکداری و فین‌تک، تاثیر قابل توجهی بر سبک زندگی دیجیتال ایرانیان دارد. این سامانه ها با در نظر گرفتن آخرین تحولات صنعت مالی دنیا و شناخت فضای بانکی و تجارت الکترونیکی ایران بصورت امن طراحی شده است. فلسفه اصلی ایجاد شرکت ارتباط فردا بهبود سبک زندگی مردم و ایجاد حس خوب تجربه های مالی متفاوت است. در این راستا این شرکت دارای جوایز و تقدیرنامه‌های گوناگون در جهت بهبود فضای کسب و کار شده است. شرکت ارتباط فردا به دلیل قرارگیری در بین فناوران برتر کشور و همکاری مشترک با مراکز دانش بنیان، با حمایت از مجموعه باگدشت، ایمن سازی سامانه ها و خدمات خود را در اولویت قرار داده است.

ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و شرکت ارتباط فردا با ارائه محصولات و خدمات نوآورانه در قالب فناوری‌های مالی با همکاری شرکت باگدشت قدم در راه ایمنی سامانه ها و محافظت از داده های کاربران برداشتند تا در نتیجه این همکاری بتوانیم محیط اینترنت را محیطی ایمن برای مردم عزیز کشورمان تبدیل کنیم. باید درنظر داشت با توجه به تمامی ملاحظات و نوین بودن این صنعت در کشور، شرکت‌های ایرانسل و ارتباط فردا به دلیل اهمیتی که برای مشتریان خود قائل هستند، در برگزاری مسابقه امنیتی خصوصی CTB همکاری نموده و هدف از این همکاری، رشد فضای سازنده امنیت به منظور فعالیت متخصصین امنیتی در قالب قوانین و الزامات سایبری کشور است.

همانطور که توضیح داده شد، اجرای باگ بانتی در روش‌های مختلف آن نیازمند سطح بلوغ امنیتی سازمان است که بتواند حداکثر بهره برداری از این خدمت را برداشت کند، با افتخار می‌توان گفت در کشورمان، ایران نیز این صنعت توسط سازمان‌هایی با سطح بلوغ امنیتی، آغاز شده است و امید است بتوانیم با همراهی دیگر سازمان‌ها در توسعه صحیح این اکوسیستم همکاری نماییم.

رویداد CTB با حمایت معنوی پلیس فتا، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و شتابدهنده فینووا و برگزاری توسط باگدشت توانست راهی جدید برای افزایش امنیت سایبری ایجاد کند تا به رشد و توسعه فضای کسب و کارهای آنلاین کشور کمک کند. از حامیان دیگر این رویداد امنیتی می‌توان از شرکت‌های چه گوارا، بن مانو و صفر و یک نام برد که به برگزاری بهتر این رویداد کمک کرده و باگدشت را در برگزاری این رویداد همراهی کردند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شرکت ایرانسل ایرانسل شرکت ارتباط فردا ارتباط فردا سامانه ها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ناگفته رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور از جنگ دشمنان علیه انتخابات ۱۴۰۲

تابناک _ سید مجید میراحمدی در گفت‌وگویی با اشاره تمهیدات ستاد امنیت انتخابات برای تامین امنیت انتخابات اظهار داشت: ستاد امنیت انتخابات، فعالیت خود را از اردیبهشت امسال (۱۴۰۲) آغاز کرد. اعضای این ستاد دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، نیروهای مسلح و دستگاه قضایی هستند که با رصد و پیش‌بینی تهدیدات و آسیب‌هایی را که در انتخابات با آن مواجه خواهیم شد، برآورد کردند و با مشورت‌های مفصل، تهدیدات و آسیب‌های انتخابات را احصا کرده و بر اساس آن «اطلس امنیت انتخابات» تهیه شد.

رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات اضافه کرد: ما در برآوردهای خودمان با دو دسته از تهدیدات مواجه بودیم که یک دسته از آن ناشی از رقابت‌های بسیار نزدیک و شدید در بعضی از شهرها، خصوصاً شهرهایی که مبنای رقابت در آنها طایفه‌ای و قومی است، بود. معمولا در این شهرها اینطور بوده که در انتخابات‌های گذشته چه قبل از انتخابات، چه حین آن و چه در زمان اعلام نتایج، شهرهایی که در اطلس انتخابات به عنوان شهرهای قرمز انتخاباتی از آنها یاد می‌کنیم، منجر به تنش، درگیری و آشوب می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه جنس این نوع ناآرامی ها امنیتی نبوده و نیست، ادامه داد: بیشتر اعتراض‌ها در این شهرها مربوط به نتیجه انتخابات یا ناراحتی و عصبانیت ناشی از شکست نامزدهای یک قوم و یا طایفه است. در دوره‌های گذشته با فراز و نشیب‌هایی مواجه بودیم که بعضا منجر به کشته شدن افرادی از دو طرف، به آتش کشیده شدن و تخریب اماکن دولتی و آشوب‌های خیابانی می‌شد. البته بعدا در این بستر، جریان‌های معاند و ضدانقلاب هم بر این موج ناآرامی و آشوب در بعضی از این شهرستان‌ها سوار می‌شدند.

۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت

میراحمدی تصریح کرد: براساس برآوردهایی که صورت گرفته بود، وضعیت ۲۷ شهرستان به‌گونه‌ای اعلام شد که ظرفیت بروز چنین ناآرامی‌هایی را به دلیل رقابت‌های طایفه‌ای و قومی و رقابت‌های بسیار نزدیک نامزدها وجود داشت.

وسعت عمل هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‌ها در این دوره از انتخابات بی‌سابقه بود

میراحمدی با اشاره به وسعت عمل هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‌ها در این دوره از انتخابات، یادآور شد: در طول ۱۱ دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد این میزان تایید صلاحیت نبودیم؛ رقابت‌ها خصوصاً در سطح شهرستان‌ها، بسیار فشرده و بین اقوام و طوایف بسیار شدید بود. بنابراین نگرانی‌ها برای بروز این گونه ناآرامی‌ها می‌توانست بیشتر از دوران‌های گذشته باشد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: برای این دسته از تهدیدات و آسیب‌های داخلی برنامه‌ریزی مفصلی کردیم. اولا با استاندار ۸ استان که در آنها پیش‌بینی می‌شد درگیر چنین مسائلی شوند، جلساتی را برگزار کردیم و برآوردهای خود را ارائه کردیم. اعلام کردیم که در سنوات گذشته چنین تجربه‌هایی وجود داشته و نیروهای امنیتی و انتظامی وارد می‌شدند و وضعیت را آرام می‌کردند. اما معمولا خسارت‌های و کشته‌هایی تا مرحله آرام‌سازی به همراه داشت.

ورود پیش دستانه دولت برای پیشگیری از وقوع درگیری‌های قومی در انتخابات ۱۴۰۲

میراحمدی ادامه داد: در این دوره براساس اطلس امنیت انتخابات تهیه شده، کاملا شفاف، صریح و روشن، به استانداران اعلام کردیم که چه شهری از استان شما دچار چنین التهاباتی خواهد شد. اینکه ما بعد از وقوع حادثه وارد عمل شویم و اوضاع را کنترل کنیم، چندان موفقیت‌آمیر نیست. موفقیت در این است الان که می‌دانیم ممکن است این رخدادهای نامبارک شکل بگیرد، همه ظرفیت‌ها را به‌کار بگیریم و از وقوع این حوادث پیشگیری کنیم. لذا وزارت کشور به استاندارن اعلام کرد که پذیرفته نخواهد بود اگر ناآرامی‌ در استان های اعلام شده، شکل بگیرد.

رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات اضافه کرد: اعضای شورای تأمین و در رأس آن، استانداران و فرمانداران شهرستان‌های ذی‌ربط وارد عمل شدند و یک سری اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از این رخدادها آغاز کردند. فراجا از قبل برای این شهرها پیش‌بینی‌های خود را انجام داد و نیروهایش را از تهران و دیگر استان‌های همجوار اعزام کرد. دستگاه‌های اطلاعاتی هم اشراف خودشان را به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دادند.

در هیچ کدام از شهرها با ناآرامی مواجه نشدیم

وی گفت: به دلیل اشراف اطلاعاتی، توانمندی‌های عملیاتی و اقدامات پیشگیرانه، به فضل الهی به جز یک شهر، در هیچ کدام از شهرها با ناآرامی و مساله خاصی مواجه نشدیم. مختصری در پلدختر قبل از شروع انتخابات وزیر کشور در استان حاضر شد تصمیماتی را برای جلوگیری از رخدادهای تلخی که پیش‌بینی می‌شد، اتخاذ کرد. این تصمیمات در آرام‌سازی و پیشگیری از درگیری‌های داخل شهر و بین نامزدها بسیار موثر بود.

میراحمدی خاطرنشان کرد: بنابراین در این بخش اعضای شورای تأمین استان‌ها و وشهرستانها یک کارنامه درخشان و بی‌نظیری را از خود به جا گذاشتند و می‌توان گفت ما از بُعد امنیتی کم‌مساله‌ترین و بهترین شرایط را در طول انتخابات‌های گدشته پشت سر گذاشتیم.

تحریم انتخابات ایران تبدیل به یک کمپین شده بود

معاون وزیر کشور افزود: یک بُعد دیگر از تهدیدات علیه انتخابات در این دوره ظهور و بروز پیدا کرد که ما مشابه آن را در انتخابات‌های گدشته نداشتیم؛ آن هم این بود که دشمنان ما یک اقدام دو ستونی را علیه انتخابات به طور همزمان پیگیری می‌کردند. یک ستون آن، تحریم انتخابات بود؛ چه در داخل و چه در خارج. تحریم انتخابات را تبدیل به یک کمپین کردند تا اساسا این انتخابات با حداقل مشارکت برگزار شود تا بعد از اینکه خواب پریشان آنها تعبیر شد، اقدامات خود را شبیه جنگ ترکیبی سال ۱۴۰۱، در سایه عدم حضور مردم در انتخابات شروع کنند.

جزئیات نقشه‌های دشمنان برای ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات

میراحمدی ادامه داد: ستون دوم، ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات برای اولین بار بود تا انتخابات و برگزاری آن را ناامن کنند. ما این نوع از اخلال را در برگزاری انتخابات‌های گذشته نداشتیم و خاص این دوره بود.

وی در تشریح منظور از اخلال در انتخابات و تهدید در برگزاری آن، گفت: به دلیل اینکه برای اولین بار و طبق قانون مصوب مجلس، برگزاری انتخابات الکترونیکی دنبال می‌شد، احراز هویت همه رأی‌دهنده‌ها باید به‌صورت برخط و الکترونیکی انجام می‌شد. به همین منظور باید همه خطوط اینترنتی و مخابراتی در اقصی نقاط کشور برقرار باشد تا هیچ‌گونه اخلالی به وجود نیاید؛ چراکه اخلال در خدمات اینترنتی و مخابراتی موجب اخلال در برگزاری انتخابات می‌شد. زیرا امکان احراز هویت وجود نداشت و اگر احراز هویت انجام نمی‌شد، نمی‌توانستیم انتخابات را در آن شعبه برگزار کنیم.

نقشه ضدانقلاب برای انفجار حوضچه‌های مخابراتی

رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه دشمنان ما طراحی‌های مختلفی را انجام دادند، آموزش‌های مختلفی را شروع کردند و دستورالعمل‌های مختلفی را صادر کردند، گفت: یکی از آنها این بود که به ایادی و تیم‌های مختلف خودشان در داخل ابلاغ کردند که نسبت به انفجار و آتش زدن حوضچه‌های مخابراتی را که از قبل شناسایی کرده بودند،اقدام نمایند.
وی خاطرنشان کرد: اگر هر حوضچه‌ مخابراتی مورد تعرض قرار می‌گرفت، بخش قابل توجهی از خدمات اینترنتی و مخابراتی قطع می‌شد. ضد انقلاب سوابق این دسته از اقدامات را هم در اغتشاشات ۱۴۰۱ داشتند. بنابراین ما باید از همه این حوضچه‌های مخابراتی در تمام نقاط کشور محافظت و مراقبت می‌کردیم؛ البته به صورت نامحسوس. زیرا این مراکز دارای طبقه‌بندی بالایی است و چون در نقاط مختلف هم قرار دارد و دشمنان به محل بسیاری از این حوضچه‌ها پی نبردند، وجود نگهبانان رسمی می‌توانست افشاکننده این مکان‌ها باشد.

معاون وزیر کشور تأکید کرد: ما به کمک بسیج، فراجا، ارتش و حراست کل، بیش از چند ده هزار حوضچه مخابراتی را به شکل نامحسوس در روز انتخابات محافظت کردیم.

تلاش دشمن برای ایجاد اخلال در روند انتخابات با تخریب فیبر نوری

میراحمدی موضوع دوم برای تلاش دشمن در ایجاد اخلال در روند انتخابات با تخریب فیبر نوری دانست و گفت: دشمنان به ایادی خود آموزش داده بودند ده‌ها هزار کیلومتر فیبرهای نوری که بخش اعظمی از آن‌ها زیر زمین دفن شدند، در روزهای قبل از انتخابات گودبرداری کنند و در روز انتخابات آنها را قطع کنند. در بعضی از نقاط برخی از استان‌ها مثل زنجان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و ... این کار را انجام دهند که تصاویر آن هم موجود است. قصد داشتند در روز انتخابات فیبرهای نوری را قطع کنند که ارتباطات بخش وسیعی قطع می‌شد. با قطع آن، ارتباط اینترنتی هم قطع شده و در برگزاری انتخابات اخلال ایجاد می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: ما باز هم با کمک بسیج، فراجا، ارتش و حراست کل، خطوط فیبر نوری را به وسیله گشت‌های موتوری، گشت‌های خودرویی، پهپادها، گشت‌های هوایی و نیروهای پیاده زیر بار عملیاتی کنترل، مراقبت و پایش بردیم.

رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات گفت: بعضی از این نقاط که تلاش برای خرابکاری داشتند به وسیله همین گشت‌ها، قبل از شروع رأی‌گیری شناسایی شدند و بخشی را هم که دشمنان قصد داشتند روز انتخابات وارد شوند، به دلیل حضور قدرتمندانه نیروهای ما موفق به این کار نشدند و با تمام اقدامات دشمن مقابله، پیشگیری و خنثی شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۹۹ درصد از استعلام‌ها و احراز هویت‌های انتخابات به صورت برخط انجام شد، افزود: وزارت ارتباطات، شخص وزیر، معاونان و رده‌های مختلف این وزارتخانه در استان‌ها مسئولیت پذیرفتند، قرارگاهی را تشکیل دادند و زحمات زیادی را متحمل شدند که تلاش‌های آن‌ها قابل تقدیر است.

داعش هم انتخابات ایران را هدف گرفت

میراحمدی نوع دیگری از تهدیدات در حوزه اخلال در روند برگزاری انتخابات را حمله به رأی‌دهنده‌ها و صندوق‌های رأی عنوان کرد و اظهار داشت: داعش دستورالعمل‌هایی را صادر کرده بود؛ ما پیش از انتخابات این را اعلام نکردیم تا برای مردم دلهره و نگرانی ایجاد نشود. داعش انتخابات ایران را به عنوان هدف خودش اعلام کرد و گفت به رأی‌دهنده‌ها و صندوق‌های رأی حمله خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اینجا بود که دستگاه‌های امنیتی ما و سربازان گمنام امام زمان(عج) به طور شبانه‌روزی و با یک اقدام جهادی، تمام کلونی‌ها و افرادی که می‌توانستند ظرفیت این موضوع را در داخل ایران داشته باشند، از قبل از مرزها تا عمق کشور را زیر پوشش اطلاعاتی خود بردند. چندین تیم دستگیر شد و چندین نفر هم در درگیری‌ها معدوم و کشته شدند. بحمدلله این تهدید جریان‌های تروریستی برای حمله به رأی‌دهندگان و صندوق‌های رأی، خنثی شد.

معاون امنیتی و انتطامی وزیر کشور تصریح کرد: مراقبت‌ها از مرز تا عمق کشور به شدت افزایش پیدا کرد و با اشراف اطلاعاتی، دستگیری عوامل مظنون و یا بعضی تیم‌های نظامی، این توطئه جریان‌های تروریستی هم خنثی شد و هیچ اتفاقی هم در هیچ نقطه‌ای نیفتاد.

میراحمدی تاکید کرد: مهم این بود اگر این گروه‌ها قادر بودند در یک شعبه انتخابیه یک اقدام تروریستی انجام دهند، این اقدام تروریستی را به سرعت در فضای مجازی منتشر می‌کردند و رای‌دهندگان را نگران از داشتن امنیت می‌کردند؛ اما به فضل الهی این هم خنثی شد.

نقشه دشمنان برای حملات سایبری هم با شکست مواجه شد

وی با اشاره به حملات سایبری دشمنان برای ایجاد اخلال در مراحل الکترونیکی انتخابات، گفت: اقدامی که دشمنان قصد داشتند انجام دهند این بود که به زیرساخت‌های نرم‌افزاری برگزاری انتخابات، حملات سایبری کنند و آنها را از کارآمدی خارج کنند. این اقدام را هم انجام دادند و حملات سنگین سایبری را به زیرساخت‌های برگزاری انتخابات صورت دادند. اما چون از قبل دستگاه‌های مسئول در وزارت کشور و بخش‌های مربوطه، عزیزان وزارت اطلاعات، مرکز ملی فضای مجازی، سپاه و پلیس فتا پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و آمادگی‌های لازم را ایجاد کرده بودند، این حملات سایبری هم با شکست کامل مواجه شد.

انتخابات ۱۴۰۲ را در میانه جنگ امنیتی، اطلاعاتی و فناوری برگزار کردیم

رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات خاطرنشان کرد: بنابراین در یک جنگ امنیتی، اطلاعاتی و فناوری، این انتخابات را برگزار کردیم اما در این جنگ به لطف پروردگار و سایه تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح، دستگاه‌های امنیتی و دستگاه‌های قضایی، بی‌نظیرترین انتخابات از نظر امنیتی را برگزار کردیم.

دشمن دنبال مشارکت تک رقمی بود/ آمار مشارکت ۲۵میلیون نفری حماسه و جهاد بود

میراحمدی با بیان اینکه این انتخابات از جنبه‌های دیگر هم قابلیت تحلیل و بررسی دارد، گفت: یک مساله موضوع مشارکت است که مشارکت نزدیک به ۴۱ درصد که دشمنان برآورد داشتند که تک رقمی خواهد بود و رسانه‌های معلوم‌الحال آن‌ها دائما زیرنویس می‌کردند که انتخابات یک انتخابات تک‌رقمی است. وقتی که آمار شرکت‌کنندگان ۲۵ میلیون نفر اعلام شد، واقعا برای دشمنان ملت مرگ‌آور بود؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، هم یک حماسه بود، هم یک جهاد.

دیگر خبرها

  • روایت ناگفته رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور از جنگ دشمنان علیه انتخابات ۱۴۰۲
  • داعش دستورالعمل داده بود که به رأی‌دهنده‌ها در ایران حمله کنند
  • تلاش برای بسترسازی توسعه نوآوری و سرمایه انسانی در پارک فناری پردیس
  • جزئیات ناگفته «جنگ امنیتی، اطلاعاتی و سایبری» در انتخابات ۱۴۰۲
  • جزئیات جنگ امنیتی، اطلاعاتی و سایبری دشمنان علیه ایران در انتخابات ۱۴۰۲
  • نخستین سمپوزیم بین المللی شیراز درزمان قاجار برگزار می‌شود
  • برگزاری مسابقه بزرگ «امام رضایی شو» به همت آستان قدس رضوی
  • برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی آموزشی درآمل
  • جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگترین رویداد کتاب‌محور کشور است
  • برگزاری نخستین رویداد انتخاب شهردار برتر در خراسان رضوی