Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان یزد گفت: به همت کارشناسان حقوقی و ثبتی مجموعه اوقاف، در چهارماهه‌ی نخست امسال سند مالکیت ۲۸۲ موقوفه استان یزد به مساحت یک میلیون و ۲۱۰ هزار متر مربع اخذ شد.

او افزود: ارزش موقوفات سند دار شده در این مدت، ۳۶۲میلیارد تومان برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام زارع زاده با بیان اینکه پارسال نیز، ۸۰۳ سند مالکیت به نام موقوفات استان یزد صادر شده است، اظهارداشت: در مجموع مساحت این موقوفات دو میلیون و ۱۸ هزار مترمربع و ارزش آن‌ها چهارصد میلیارد تومان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به ضرورت تثبیت و اخذ سند مالکیت برای موقوفات اشاره و تصریح کرد: هدف از اخذ سند مالکیت برای موقوفات تعیین حدود دقیق موقوفات، صیانت از حقوق واقفان و اجرای امینانه نیات آن‌ها است.

حجت الاسلام زارع زاده با اشاره به اینکه موقوفات استان یزد ظرفیت و پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری دارد، گفت: ورود سرمایه گذار به حوزه وقف و موقوفات نه تنها موجب احیای موقوفات راکد می‌شود، بلکه افزایش درآمد و اشتغالزایی را به دنبال دارد.

او در پایان افزود: بهره وری از موقوفات حوزه‌های میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی، کشاورزی و دامپروی و نیز استفاده از ظرفیت موقوفات برای تولید دام سبک از جمله فرصت‌های سرمایه در استان یزد بشمار می‌رود که از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

انتهای پیام/‌ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه سند مالکیت موقوفات جدید سند مالکیت استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت۲ وقف جدید در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد کاروند صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از ثبت دو وقف جدید در شهرستان مریوان خبر داد و اظهار کرد: واقف خیر اندیش ملأ محمد زبردست یک دانگ از شش دانگ یکباب مغازه واقع در ۴ راه اصلی مریوان با مساحت ۶ متر با نیت هزینه‌های مسجد ویس قرنی شهر مریوان وقف کرد که به عنوان اولین وقف سال ۱۴۰۳ شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین واقف خیر اندیش جبار فاتحی یک باب مغازه با حق سرقفلی واقع در شهر مریوان به مساحت ۷ متر مربع را با نیت مساجد شهر مریوان وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اعلام تعداد وقف‌های جدید سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته ۷۸ وقف جدید در استان کردستان به ثبت رسید که از این تعداد ۳۱ مورد مربوط به شهرستان سقز، ۱۹ مورد شهرستان مریوان، ۱۲ مورد شهرستان بیجار و چهار وقف نیز در شهرستان بانه به ثبت رسیده که بیش از ۹۰ درصد نیات وقف‌های ثبت شده برای مساجد استان بوده‌اند.

حجت‌الاسلام کاروند با اعلام آمار وقف‌های استان کردستان گفت: در کردستان ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه وجود دارد که ۲ هزار و ۴۰۲ وقف متصرفی و ۱۲۷ موقوفه غیر متصرفی است. همچنین ۲۰ هزار و ۹۵ رقبه متصرفی، ۲۰ هزار و ۷۹۷ رقبه غیرمتصرفی و ۱۲۲ رقبه اشتراک التولیه در کردستان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: از آمار ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه کردستان ۷۴۶ موقوفه، یک‌هزار و ۶۵۳ مسجد ،۳۷ حسینیه، ۳ زینبیه، ۱۵ تکیه ،۷۱ آرامستان و یک دارالقرآن به چشم می‌خورد.

کد خبر 6087184

دیگر خبرها

  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری بدون اغماض پیگیری می‌شود