Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@18:48:18 GMT

آخرین وضعیت پیشرفت مترو قم

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۲۹۱۱

آخرین وضعیت پیشرفت مترو قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،عباس حلوایی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت مترو قم گفت: پروژه نسبت به قبل تغییرات زیادی دارد و ساخت ایستگاه و تونل کاری طاقت فرساست که در بافت شهری اتفاق می‌افتد، زیرا تمامی خطوط ریلی در بافت‌های فرسوده و قدیمی شهر قرار دارد تا این مسیر شهر را از ترافیک دور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: از طرفی قانون دست ما را بسته است و نمی‌توانیم از پلاک‌های ثبتی شهروندان حرکت کنیم و عمده عبور از خطوط محور‌های اصلی باید اتفاق افتاده باشد.

او ادامه داد: در طول مسیر فاز یک خط اول مترو ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ متر اجرای ایستگاه را داشتیم که ۱۲۰ متر طول و ۳۰ متر عرض هر ایستگاه است.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه با توجه به طراحی در مسیر، چند نقطه کندی اجباری وجود داشت که پارکینگ و بلوار سردار شهید سلیمانی از نقاط اجباری محسوب می‌شود، افزود: برخی از نقاط باید بالغ‌بر ۲۵ متر زیرزمین را حفر می‌کردیم که این اقدام انجام‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به رعایت مسائل فنی و ایمنی در طول پروژه، افزود: در قسمت‌های عبور تی بی ام، وقتی خاکبرداری انجام می‌شد، سازه‌های بتنی نصب می‌گردید که مشکلی ایجاد نمی‌کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم متروی قم بافت فرسوده ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۲۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه شرقی خط ۴ مترو؛ نیازی که فراموش شده است

تین نیوز

برخی شهروندان تهرانی خواستار توجه مسئولان شهری تهران به توسعه شرقی خط ۴ مترو شدند.

به گزارش تین نیوز، به گفته شهروند خبرنگار این شبکه خبری، موضوعی که در توسعه خطوط متروی تهران  مورد توجه قرار نگرفته توسعه شرقی خط ۴ مترو است که موجب اتصال به خط دو می شود اما با وجود گذشت مدت زمان طولانی، توجهی به آن نمی شود.

وی افزود: موضوعی که لازم است در این زمینه در نظر گرفته شود حجم زیادی از مسافران خط 2 مترو هستند که مقصد نهایی آنان خط ۴ مترو است که با توسعه شرقی  خط 4 مترو می توان این بخش از مسافران را به راحتی جذب کرد.

به گزارش تین نیوز، خط ۴  مترو  تهران ۱۹ ایستگاه دارد و در دسته خطوط پرتردد قرار می گیرد.

سفر از ابتدا تا انتهای این خط مترو حدود ۴۲ دقیقه زمان می برد.

خط ۴ در   ایستگاه مترو  میدان شهدا با خط ۶، در ایستگاه مترو دروازه شمیران با خط ۲، در ایستگاه مترو دروازه دولت با خط ۱، در ایستگاه مترو تئاتر شهر با خط ۳، در ایستگاه مترو توحید با خط ۷، مجددا در ایستگاه مترو شادمان با خط ۲، در ایستگاه مترو بیمه با انشعاب خط ۴ و در ایستگاه مترو ارم سبز با خط ۵ تقاطع دارد و بخش عمده ای از آن از زیر خیابان پیروزی، خیابان انقلاب و خیابان آزادی می گذرد.

از ویژگی های خط چهار می توان به عبور از زیر خیابان های شلوغ و پرترددی همچون خیابان آزادی و خیابان  انقلاب  اشاره کرد که این خط را به یکی از پربارترین  کریدورهای حمل و نقل  شهری پایتخت تبدیل نموده است.

از ویژگی های خاص دیگر این خط وجود سکوهای جزیره ای در دو ایستگاه ارم سبز و کلاهدوز می باشد که  مسافران  هر دو مسیر از یک سکو برای سوار و پیاده شدن استفاده می نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برپایی ۴۰ ایستگاه سلامت و نوروزگاه در استان اصفهان
  • کاهش ۲۰ درصدی سفرها در استان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • لحظه ورود اتوبوس به ایستگاه مترو! + فیلم
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های صنعت نفت در مترو
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مخبر: حتی یک کشته در جاده‌ها نیز قابل پذیرش نیست
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • توسعه شرقی خط ۴ مترو؛ نیازی که فراموش شده است