Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر چه وضعیت شیوع بیماری کرونا از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در وضعیت هشدار اعلام شده است ولی ممکن است طی روز‌های آتی شاهد کاهش مختصر آمار مبتلایان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه برخی از افراد به محض شنیدن خبر کاهش مختصر تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا، رعایت نکات بهداشتی را کنار می‌گذارند افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر وضعیت و مقطعی از زمان ضروری است.

بیشتر بخوانید

سه هزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری بهبود یافته اند

رحمانی اضافه کرد: سه نکته مهم پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹، رعایت فاصله اجتماعی و فاصله فیزیکی حداقل دو متری با دیگران، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب و صحیح دست‌ها است.

او بهترین محلول برای نظافت دست‌ها را آب و صابون و در صورت عدم دسترسی به آب و صابون محلول‌های دارای الکل عنوان کرد.

رحمانی گفت: اگر در طول روز بار‌ها دست‌ها با محلول ضدعفونی تمیز شده باشد به محض دسترسی به آب و صابون و دیگر مواد شوینده باید شست وشو با آب و محلول‌های شوینده انجام شود.

او اولین اقدام پس از بازگشت به محیط منزل را شست و شوی دست‌ها دانست و افزود: محلول‌های ضدعفونی کننده دست به صورت اسپری، محلول و ژل در بازار موجود است.

رحمانی به فرسودگی کادر بهداشتی و درمانی اشاره و اضافه کرد: انتظار این عزیزان از مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه وکاهش بار مراجعات به مراکز درمانی است.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۱۴۳ نفر از کادر درمانی، نیرو‌های خدماتی و اداری مرتبط با محیط‌های بیمارستان به کرونا مبتلا شدند و دو نفر از مدافعین سلامت در جبهه مقابله با کرونا به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی پروتکل های بهداشتی کرونا ویروس استفاده از ماسک دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی عصر سه شنبه در بازدید از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان کردستان با اشاره به ارتقا بخش بهداشت و درمان استان کردستان در دولت سیزدهم اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ١٢ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ٥ هزار میلیارد ریال در سطح استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با ارتقا کیفی سطح خدمت رسانی خود توانسته است رضایتمندی مطلوبی را در سطح جامعه ایجاد نماید.

وی بیان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم توجه مناسبی به بخش بهداشت و درمان استان کردستان شده است که در همین راستا مصوبات خوبی را در سفرهای ریاست جمهوری به استان کردستان شاهد بوده‌ایم.

محمدی اعلام کرد: با پیگیری‌های مجدانه استاندار کردستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از بسیاری از مراکز تخصصی از جمله قلب، سرطان، پیوند استخوان و غیره در استان کردستان هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تحول در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان را حاصل برنامه‌ریزی‌های مدون در این حوزه خواند و افزود: با تدابیر پیش بینی شده شاهد بروز کمترین چالش از نظر کمبود داروهای خاص در سطح استان هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های آتی بتوانیم نسبت به گسترش خدمات در بخش توریسم درمانی هم گام‌های جدیدی برداریم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی استان از ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای خبر داد و افزود: استان کردستان با برنامه ریزی‌های انجام شده دارای کمترین چالش در حوزه اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران خاص است که در صدد هستیم با احداث انبار استراتژیک دارویی به توسعه این بخش هم کمک نمائیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان استفاده از ظرفیت‌های قانون مولد سازی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی را یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه خدمت رسانی توسط این دانشگاه ذکر کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان آمادگی خود را برای همکاری و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی، خدمات و بهداشتی و درمانی این استان در همین راستا را اعلام می‌نماید.

کد خبر 6080379

دیگر خبرها

  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا