Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، هادی تیزهوش تابان ، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: از مدت تشکیل اتحادیه گمرکی اوراسیا و عضویت کشورمان در آن تاکنون صادرات ایران به این اتحادیه ۵ برابر شده است و  موافقتنامه گمرکی اوراسیا نقطه قوتی است که از این طریق بتوانیم کالا‌های خود را به روسیه صادر کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه  در زمان شیوع ویروس کرونا و  مسدود شدن تمام مرز‌های کشور تنها مرز‌هایی که مشغول به فعالیت بودند مرز‌های مشترک با آذربایجان و مرز روسیه بود، افزود: پارسال بیش از ۵۲۰ میلیون دلار کالا  از کشورمان به روسیه صادرات شده است که عمده ترین کالا‌های صادراتی کشاورزی بود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه  و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با اشاره به اقدامات کشورمان برای افزایش حجم مبادلات تجاری میان خود و اتحادیه اوراسیا ،گفت:امکانات لجستیکی و زیرساخت‌ها امری است که اگر می‌خواهیم در تجارت با اوراسیا موفقیت بیشتری کسب کنیم باید به آن توجه داشته باشیم.

تیزهوش تابان ، با تأکید بر اینکه هرچه قدر امکانات زیرساختی کشورمان از وضعیت مناسبی برخوردار باشد به همان میزان صادرات ما نیز افزایش پیدا می‌کند ، افزود: آماده‌سازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل زمینی، هوایی، ریلی و دریایی برای توسعه صادرات کشور امری بسیار حیاتی و البته حائز اهمیت است.

او تصریح کرد: در شرایطی که ایران همچنان با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی از سوی آمریکا و هم پیمانانش روبه‌رو‌است، همکاری در حوزه انرژی با کشور‌های منطقه اورآسیا برای ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از سوی دیگر ایران نقش کلیدی در شاهراه‌های منطقه یعنی جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری آسیا، کریدور تراسیکا و کریدور شمال و جنوب دارد و اقتصاد ایران و کشور‌های حوزه آسیای مرکزی و قفقاز از توان هم‌تکمیلی جدی برخوردارند.

 

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی افزایش صادرات اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوی غربی برای حمایت از جنگ‌طلبی صهیونیست‌ها | دست بسته گروه ۷ در برابر ایران

به گزارش جام جم آنلاین، به دنبال عملیات تنبیهی ایران در خاک اسرائیل، دولت های غربی در قالب گروه ۷ تشکیل جلسه داده و به بهانه جلوگیری از پاسخ اسرائیل، راهبرد نخ‌نمای تحریم علیه کشورمان را پیگیری می‌کند.

روشن است که دست این کشورها در برابر کشورمان بسته است، چراکه آمریکا و متحدانش پیش از این همه تحریم‌هایی که امکان اعمال داشته را علیه کشورمان وضع کرده‌اند و حالا گزینه‌ای برای تشدید این تحریم‌ها ندارند.

شاید برای همین است که کارشناسان، این تحریم‌ها را تنها مانور تبلیغاتی برای حمایت از اسرائیل برآورد می‌کنند.

ماه‌هاست که رژیم صهیونیستی در غزه فاجعه آفریده و اقدام به جنایت علیه بشریت کرده است اما عجیب آنکه گروه ۷ با چشم بستن بر روی این نسل‌ کشی، می‌کوشد کشورمان را عامل بی ثباتی منطقه نشان دهد.

عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل چنان دقیق و شگفت‌آور اجرا شد که حالا غربی‌ها چاره‌ای ندارند تا ژست تنش‌زدایی به خود گرفته و بپذیرند که در معادلات نظامی غرب آسیا در موضع ضعف قرار دارند.

در روزهای اخیر ایران علاوه بر توقیف یک کشتی اسراییلی، ده‌ها پهپاد و موشک را به اراضی لشغالی شلیک کرد که اسراییل و متحدانش ناتوان از پاسخ به آن بودند.

بی‌تردید غربی‌ها امیدوارند با تکیه بر رسانه های خود ضمن جعل واقعیت، تصویری متفاوت از ضعف خود ارائه دهند، با این حال محبوبیت رو به فزونی ایران در منطقه نشان می‌دهد که افکارعمومی واقعیتها در مورد تحولات منطقه را درک کرده و می‌داند ایران محور نظم جدید منطقه است.

دیگر خبرها

  • سپاه سدی آهنین در برابر دشمنان کشور است
  • شوی غربی برای حمایت از جنگ‌طلبی صهیونیست‌ها | دست بسته گروه ۷ در برابر ایران
  • دفاع اخیر ایران در برابر اسرائیل نمایش ابرقدرت گونه‌بودن کشورمان در جهان بود
  • پس از رایزنی میراسماعیلی با رئیس اتحادیه آسیا؛ جودوکاران ایران راهی هنگ‌کنگ می‌شوند
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه