Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول هیأت عبدالله بن الحسن (ع) با اشاره به اینکه نظر ستاد ملی کرونا برگزاری جلسات در فضای باز است، گفت: تجربه برگزاری دعای عرفه به در پادگان ۰۶ ارتش به ما نشان داد، هزینه برگزاری و مشقت بیشتر می‌شود، اما این کار، امکان‌پذیر است.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، برگزاری مراسم روز عرفه از سوی هیأتی‌ها، تمرینی برای برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلساتی که با نظم و شرایط خوبی برگزار شد، از جمله جلسه هیأت عبدالله بن الحسن (ع) با نوای حنیف طاهری در پادگان ۰۶ ارتش در منطقه پاسداران تهران بود که برای تشریح تجربیات برگزار این جلسه با مسئولین این هیأت گفت‌وگویی داشته‌ایم:
مراسم عزاداری در فضای باز ۷ هزار متری
محسن مبارکی، مسئول هیأت عبدالله بن الحسن (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: مراسم دعای عرفه هیأت ما، در فضای بالغ بر ۷ هزار متر مربعی پادگان ۰۶ و در فضایی کاملاً باز برگزار شد که این کار موجب استقبال بسیار مردم نیز شد.
رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی
وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم در فضای باز و وجود تهویه طبیعی موجود موجب آسوده‌خاطری خانواده‌ها شده بود، تصریح کرد: از سوی هیأت حدود ۸۰ درصد فضای موجود زیرانداز مناسب پهن شده بود و در اطلاع‌رسانی به مردم نیز اعلام شده بود که در صورت تمایل می‌توانند زیرانداز شخصی همراه داشته باشند. فاصله هر خانواده حاضر در مراسم از یکدیگر حدود ۱/۵ متر بود.

مبارکی گفت: با هماهنگی صورت گرفته با خیریه یکی از هیأت‌ها، ۵ هزار ماسک تهیه کرده بودیم که در جلسه میان افراد فاقد ماسک توزیع شود که بسیاری نیز مورد استفاده قرار نگرفت، زیرا عموم مردم، با ماسک در جلسه حاضر بودند.
سنجش دمای بدن و اکسیژن خون افراد در بدو ورود
مسئول هیأت عبدالله بن الحسن (ع) تصریح کرد: واحد امداد و نجات بسیج نیز در جلسه مستقر شده بود تا سنجش دمای بدن و سنجش اکسیژن خون افراد در بدو ورود را مورد بررسی قرار دهد که الحمدلله جز دو مورد که تب بالایی داشتند و از حضورشان ممانعت شد، افزاد برای شرکت در جلسه مشکلی نداشتند.

وی ادامه داد: برای کفش افراد نیز کیسه‌های یک‌بار مصرف ارائه شد و بعد از جلسه نیز افراد کیسه‌ها را با خود بُردند. پذیرایی نیز تنها توزیع آب معدنی خُنک به دلیل گرمای هوا در ساعت برگزاری بود.

مبارکی با اشاره به اینکه برگزاری جلسه در فضای باز هزینه‌ها را تاحدود ۴ برابر افزایش خواهد داد، تصریح کرد: تأمین صوت در فضای باز، تعبیه تلویزیون شهری در فضا‌های بسیار بزرگ، نیاز به نیرو‌های انسانی بیشتر، روند آماده‌سازی زمان‌بر محیط از جمله کار‌هایی است که برگزاری جلسه در فضای باز به همراه دارد. آماده‌سازی فضای پادگان برای روز عرفه حدود ۵ روز کار شبانه‌روزی طول کشید و برای محرم نیز از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌ها و مقدمات را شروع کرده‌ایم.
تدبیری برای جلوگیری از تجمع هنگام خروج
مسئول هیأت عبدالله بن الحسن (ع) در پاسخ به این سوال که نگرانی بسیاری پیرامون عدم رعایت دستورالعمل‌ها در زمان خروج افراد از جلسات است، تصریح کرد: در خصوص دعای عرفه به این دلیل که افراد در مقاطع مختلف مانند بعد از دعا و بعد از روضه‌خوانی و در نهایت انتهای جلسه و بعد از سینه‌زنی خارج شدند، مشکل خاصی رخ نداد. در خصوص جلسات محرم نیز همین‌گونه است که خروج یک‌باره افراد را نداریم؛ در حالی که در انتهای همین جلسه برای خروج افراد تدبیر ما خروج مرحله‌ای و منطقه‌ای افراد بود که بعد از تخلیه یک منطقه، سراغ افراد بعدی می‌رفتیم.

وی افزود: مردم در این شرایط کرونایی بسیار مراقب هستند و به خودی خود دستورالعمل‌ها را اجرا می‌کنند. در خصوص موارد تخلف نیز خادمان نقش تعیین کننده‌ای دارند که باید فضا را مدیریت کنند.

مبارکی گفت: مجموع زمان قرائت دعای عرفه، روضه و سینه‌زنی هیأت، کمتر از دو ساعت زمان برد و برای محرم نیز همین برنامه را داریم که نهایتاً یک ساعت و نیم جلسه را برگزار کنیم.

مسئول هیأت عبدالله بن الحسن (ع) در توصیه به هیأت‌ها و مسئولین جلسات گفت: بسیاری از هیأت‌ها برای برگزاری جلسه در فضای باز، نگران تأمین صوت هستند، اما باید بدانند هزینه بیشتری دارد، اما شدنی و امکان‌پذیر است. برگزاری جلسه در فضای باز زحمت زیادی دارد، اما موجب آسوده‌خاطری خانواده‌ها برای حضور در مراسم می‌شود.
هیأت‌ها جلسات محرم را به فضای باز بیاورند
وی افزود: توصیه من به هیأت‌ها برای محرم برگزاری مجالس در فضای باز است. مقام معظم رهبری نیز فرمودند برای برگزاری جلسات محرم تابع دستورات ستاد کرونا باشیم که این ستاد در دستورالعمل ابتدایی خود، با برگزاری جلسات با رعایت پروتکل‌ها و در فضای باز موافقت کرده است لذا نباید سریع به سراغ تعطیلی جلسات که راحت‌ترین کار است، بروند.

بر اساس اعلام مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم بناست هیأت‌های بزرگ و پرجمعیت جلسات خود را در فضای سربسته با یک چهارم ظرفیت موجود برگزار کنند و جمعیت بیشتر در فضای روباز باشند و یا کلاً جلسات را در پادگان‌ها بوستان‌ها، گلزار‌های شهدا و میادین بزرگ شهر برگزار کنند. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فضای مجازی هیئات مذهبی مراسم عزاداری محرم برگزاری جلسه در فضای باز برگزاری جلسات جلسات محرم دعای عرفه هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکترناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی  با اعلام این خبر گفت: واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم و برخورد فوری با هر نوع اقدام مجرمانه این فضا در استان آذربایجان غربی از اقدامات ضروری استان می‌باشد که باید عملیاتی و راه اندازی شود. 

عتباتی ادامه داد، در فضای مجازی بعضی از افراد دست به جرائمی نظیر تشویق به کلاهبرداری، فساد، مسائل غیر اخلاقی، مباحث تجزیه طلبانه و وحدت شکن، فعالیت اراذل اوباش، موادمخدرو... می‌کنند که دستگاه قضایی استان بدون اغماض و مماشات با اینگونه افراد برخورد جدی خواهد نمود.

دیگر خبرها

  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • تامین اقلام اساسی هیات‌های مذهبی برای شب قدر
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • بدن انسان روزانه به چه میزان پروتئین نیاز دارد؟
  • برگزاری جلسات پرسش و پاسخ قرآنی در هیأت بیت‌الاحزان آبادان