Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش تقاضا، تولید کارخانه ای در چین با بیشترین سرعت طی یک دهه گذشته توسعه می یابد. به نظر می‌رسد دومین اقتصاد بزرگ دنیا می تواند از آسیب وارد شده به رشد اقتصاد جهان توسط همه‌گیری ویروس کرونا بکاهد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، با کند شدن روند رکود اقتصادی در بزرگترین کشورهای وابسته به صادرات، فعالیت کارخانه‌ای در آسیا رو به بهبود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیا امیدوار است به تدریج و به طور یکنواخت از رکود ایجاد شده از همه‌گیری ویروس کرونا خارج شود.

 با افزایش تقاضا، تولید کارخانه ای در چین با بیشترین سرعت طی یک دهه گذشته توسعه می یابد. به نظر می‌رسد دومین اقتصاد بزرگ دنیا می تواند از آسیب وارد شده به رشد اقتصاد جهان توسط همه‌گیری ویروس کرونا بکاهد.

ولی برخی تحلیلگران عقیده دارند نگرانی در مورد موج دوم همگی ویروس کرونا احتمالا بر تقاضا و حساسیت تجاری در جهان تاثیر می گذارد و مانع رونق فعالیت کارخانه ای در آسیا می شود.

استفان انگریک، اقتصاددان ارشد در آکسفورد ایکامیکس، عقیده دارد نگرانی در مورد اوج دوباره ویروس کرونا بر هزینه‌کرد داخلی و خارجی ژاپن تأثیر گذاشته و این کشور یک بهبود تدریجی و محدود را خواهد داشت.

وی گفت:« با کند شدن روند رونق اقتصادی در برخی شرکای تجاری ژاپن، صادرات و تجارت در این کشور تحت تأثیر قرار می گیرد.

 شاخص مدیران خرید بخش تولید در چین ماه گذشته تا 52.8 افزایش یافت. این رقم در ماه ژوئن برابر با 51.2 بود. این سومین ماه پیاپی  رشد در این بخش از اقتصاد چین است. اطاعات نشان می‌دهد دومین اقتصاد بزرگ دنیا سریع تر از حد انتظار به شرایط عادی باز می‌گردد.

 فعالیت کارخانه ای در ژاپن و کره جنوبی با سرعت بسیار کمتری کاهش یافته است که نشان می‌دهد فشار بر تولید کنندگان رو به کاهش است و اقتصاد این کشورها بدترین شرایط اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا را پشت سر گذاشته است.

فعالیت تولیدی در تایوان هم رقم 50 را پشت سر گذاشت. این رقم جداکننده رکود از توسعه است. ولی فعالیت کارخانه ای در فیلیپین و ویتنام در ماه جولای کاهش یافت.

تقاضای نفت در منطقه آسیا 25 درصد تا 2040 افزایش می یابدپیش بینی رشد منفی 4.7 درصدی اقتصاد خاورمیانه و آسیای مرکزی در 2020

شاخص مدیران خرید تولید در ژاپن در ماه جولای برابر با 45.2 بود که نسبت به رقم 40.1 در ماه ژوئن افزایش داشت. این کمترین سرعت رکود در 5 ماه گذشته در ژاپن بود.

همه گیری ویروس کرونا و سیاست های فاصله گذاری اجتماعی جهت مهار گسترش این ویروس، بسیاری از اقتصادهای آسیا از جمله ژاپن، کره‌جنوبی، تایلند و سنگاپور را وارد رکود کرده است.

در حالیکه برخی از کشورها محدودیت ها را کاهش داده اند، افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا مانع بهبود دورنمای اقتصادی در ژاپن می شود.

انتهای پیام/212

 

R7586/P/S7,85/CT10 بیشتر بخوانید... کاهش ۹۸ درصدی مسافران خطوط هوایی آسیا با بحران کرونا تحلیلگران برآورد درآمد شرکت های آسیایی را برای پنجمین ماه پیاپی پایین آوردند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کاهش ۹۸ درصدی مسافران خطوط هوایی آسیا با بحران کرونا تحلیلگران برآورد درآمد شرکت های آسیایی را برای پنجمین ماه پیاپی پایین آوردند پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ «علاج تحریم»|خلیلیان: تا ایران هست، تحریم هم هست/ مذاکره جدید یعنی تحریم‌ شدیدتر/باید روی پای خود بایستیم ۲ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۱۳ | ثبت قیمت تاریخی برای فلز زرد ۳ آغاز پذیره‌نویسی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سهام صندوق ثروت بازنشستگی کشوری از امروز ۴ جزئیات اقدامات بانک مرکزی برای مهار تورم/ آثار کرونا بر اقتصاد ایران مشخص شد/ بانک مرکزی: نرخ ارز تعدیل می شود ۵ «علاج تحریم»|مصباحی‌مقدم: ظرفیت‌های ایران برای حل مشکلات اقتصادی بی‌نظیر است/ می‌توان تورم را مهار کرد ۶ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۱۱|پیش بینی رگبار ۵ روزه باران در برخی استان ها/ هوا در نوار شمالی ۸ درجه خنک می شود ۷ بخشنامه جدید بانک مرکزی/ سقف پرداخت وجه نقد در بانک‌ها کم شد ۸ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۱۳| پیش بینی باران ۲ روزه در ۸ استان/ کاهش ۶ درجه ای دما در برخی استان ها مهمترین اخبار اقتصادی گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ ساله رهبری که کشور را نجات داد «علاج تحریم»|خلیلیان: تا ایران هست، تحریم هم هست/ مذاکره جدید یعنی تحریم‌ شدیدتر/باید روی پای خود بایستیم «معجزه آبخیزداری»| ۸ راهکار آبخیزداری برای رفع مشکل بی‌آبی «غیزانیه‌»ها «علاج تحریم»|مصباحی‌مقدم: ظرفیت‌های ایران برای حل مشکلات اقتصادی بی‌نظیر است/ می‌توان تورم را مهار کرد مهمترین اخبار تسنیم گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ ساله رهبری که کشور را نجات داد طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+تصاویر ۸۸۰۰ استاد و مدرس کشور: ۲ حزب اصلی آمریکا بخش بزرگ مشکل ایرانیان‌اند/ ظرفیت میهن معطل پیروزی یا شکست آن‌ها نشود سناتور روس: به‌رغم هشدارهای آمریکا به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همه گیری ویروس کرونا فعالیت کارخانه ای علاج تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند

به گزارش خبرآنلاین لرستان در متن سید فرهاد ناصری نیا آمده است : کار و تلاش لازمه بقا و تداوم حیات بشر و نماد عزت و بالندگی فردی و اجتماعی یک کشور و ملت است .کارگران پرچم داران عرصه اقتصاد مقاومتی و سفیران رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید کشور هستند، و در این راستا هزاران اندیشه خلاق و نو در عرصه تولید و خدمات وجود دارد که رشد و کیفیت تولید و توسعه کشور شاهدی بر این مدعاست.

توجه به قشر زحمتکش و مولد کارگر در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی، میدان دار عرصه تولید و اشتغال بوده و به عنوان عضو موثر و نیروی محرکه چرخه اقتصاد کشور و به مدد تعهد و وجدان کاری و اندیشه های خلاقانه،توانسته است نقش کلیدی خود را در راه توسعه و سازندگی کشور به خوبی ایفا کند.

امروز نیز با همان اراده سترگ و مصمم تر از همیشه، در تلاش است تا با حضور پرشور، نشاط و شورآفرین درجبهه اقتصاد و تولید، مسیر رونق و شکوفایی اقتصادی و جهش تولید را بیش از پیش هموار نماید؛ شکی نیست که حمایت از کالای ایرانی، حمایت مستقیم از کارگران و زحمتکشان عرصه تولید ، گامی بلند در جهت رونق و پویایی چرخه اقتصاد کشور خواهد بود.

اهمیت دادن به کار و تولید و تکریم کارگر ایرانی به عنوان یک ارزش و یک وظیفه عمومی است و کار و کارگر زمانی برای یادآوری این ارزش‌هاست . ما نیز با گرامیداشت این روز تلاش خواهیم کرد تا گوشه‌ای از زحمات آنان را قدردانی کنیم.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کار و تولید هفته کار و کارگر را به همه تلاشگران و کارگران عزیز و دست اندر کاران تولید صمیمانه تبریک عرض می نمایم توفیق روزافزون همراه باسلامتی و سعادتمندی شما را از درگاه پروردگار مسئلت می نمایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898925

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد