Web Analytics Made Easy - Statcounter

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: یکی از وظایف دامپزشکی نظارت بر حمل بهداشتی دام و صدور مجوز بهداشتی _قرنطینه‌ای دامپزشکی برای دام‌ها بوده است .

او افزود:این امر نقش مهمی در جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را دارا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه انجام اظهار کرد: صدور مجوز بهداشتی حمل برای دام‌های سبک و سنگین با أخذ تأییدیه بهداشتی شامل انجام واکسیناسیون، سم پاشی، پلاک هویت، سلامت دام و داشتن موافقت نامه از استان‌های مقصد توسط واحد قرنطینه این شبکه امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید

 توزیع بیش از هزار کیلو گوشت بین نیازمندان در نهبندان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان بیان کرد:با توجه به اینکه بسیاری از مردم نهبندان مشغول به امر دامپروری هستند و شغل اصلی آن‌ها محسوب می‌شود و یکی از منابع درآمد دامداران فروش دام‌های پرواری و مازاد بوده و از آنجایی که یکی از بهترین بازار‌های فروش دام، ایام عید قربان است، دامداران این شهرستان نیز در این ایام دام‌های خود را به میدان دام زاهدان جهت فروش حمل می‌نمایند.

او گفت: در همین راستا در ایام عید قربان با مراجعه دامداران و فروشندگان دام، این شبکه با صدور ۷۴ مورد مجوز بهداشتی حمل برای ۲ هزار و ۶۵۷ راس گوسفند و بز برای حمایت از دامداران طبق قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی کشور اقدام نمود.

راه انجام تصریح کرد: هرگونه جابجایی و حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی با وسایل نقلیه عمومی و بدون مجوز بهداشتی_قرنطینه‌ای دامپزشکی ممنوع است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی بهداشتی حمل و نقل مجوز بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد دامپزشکی شوشتر با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی حسنکی پور اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان خوزستان، اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری وسایل و ابزار متخلفان اقدام می‌کند.

وی افزود: کشتار غیرمجاز دام عاملی برای تهدید سلامت جامعه انسانی است. صحت و سلامت این دام‌ها مورد تایید دامپزشکی نیست و کشتار آنها به صورت کاملا غیر بهداشتی انجام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شوشتر گفت: کشتار غیر مجاز دام و عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و امنیت غذایی محسوب می‌شود و دامپزشکی با تمام توان در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی، به طور جدی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها برخورد می‌کند.

وی هم چنین در خصوص بازدید‌ها و نظارت‌های بهداشتی اداره دامپزشکی، عنوان کرد: از اماکن توزیع گوشت که پروانه صنفی دارند و کشتارگاه‌های زیر نظر دامپزشکی در قالب اکیپ‌های نظارتی، بازدید به عمل آمده و افرادی که تهدید کننده سلامت مردم هستند از طریق دستگاه قضائی با آنها برخورد می‌شود و ابزارآلات و لاشه کشتار ضبط شده و مورد برخورد قضایی و بازدارنده قرار می‌گیرند.

دیگر خبرها

  • بیماری دامی در مازندران کاهش یافت
  • کشف و ضبط۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد
  • ضبط ۸ هزار و ۸۰۰کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • معدوم سازی بیش از ۱۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در نهبندان
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • برخورد دامپزشکی شوشتر با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام
  • لاشه یک شتر بیمار معدوم شد
  • معدوم سازی بیش از ۱۹ تن فرآورده خام دامی در دزفول