Web Analytics Made Easy - Statcounter

افسانه بایگان از همه مخاطبان سینما دعوت کرد که با دیدن فیلم «یلدا» اثر متفاوت سینمای ایران در اقدام انسانی آزادی یک زندانی محکوم به قصاص سهیم شوند.  

این بازیگر سینما و تلویزیون پس از تماشای فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه‌کنندگی علی مصفا در مراسم اکران ویژه، درباره این فیلم به ایسنا بیان کرد: «یلدا» به شدت سینماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم از نظر قصه، کارگردانی، بازی بازیگران و دیگر عوامل مجموعه‌ای کامل و منسجم است و تمامی عوامل به شکل درستی در این کار برای ساخت یک فیلمی که حرفی برای گفتن دارد، تلاش کردهاند.

وی افزود: مجموعه درستی به این شکل تاثیرگذار، کاملا می‌تواند دغدغه‌ای را که در جریان فیلم شاهد آن هستیم، به خوبی به نمایش بگذارد.

این بازیگر درباره قصه این فیلم که روایتگر دو مفهوم بخشش و قصاص است، عنوان کرد: روایت‌هایی از این دست که موضوعی حساس را نشان می‌دهند زوایای مختلفی دارند که باید به آن‌ها چه از زاویه بخشش و چه از زاویه حقی که برای قصاص وجود دارد، پرداخته شود. 

بایگان ادامه داد: من امیدوارم که هنرمندان و هر فردی که کاری از دستش برمی‌آید در این زمینه فعالیت کند زیرا ما کسانی را داریم که واقعا بی‌گناه هستند اما در یک لحظه هیجانی شده و در یک حرکت غیرعمد باعث می‌شوند مسیر زندگی اشخاص زیادی درگیر این جریان شود. چه فردی که قصاص می‌شود و خانواده‌ای که فرزندی را به این شکل از دست می‌دهد و چه خانواده‌ای که فردی را از دست داده و الان باید تصمیم بگیرد که می‌بخشد یا نه، همه درگیر این جریان تلخ می‌شوند و زندگی آن‌ها تحت تاثیر این اتفاق قرار می‌گیرد.

بازیگر «خواهران غریب» درباره موضوع بخشش نیز گفت: بخشش باعث می‌شود که موج مثبت آن گسترده وسیعی را در بربگیرد و برای همه افرادی که درگیر این جریان هستند بازدهی مثبتی خواهد داشت.

بازیگر «کافه ستاره» درباره حمایت از فیلمسازان مستقل و سینمای هنری توضیح داد: این موضوع معضلی است که همیشه وجود داشته است. زمانی که چنین آثاری در سینما و یا تئاتر ساخته می‌شود که به معنای واقعی «هنر» و «تجربه» است باید یک متولی دلسوز داشته باشد که نسبت به فرهنگ و موضوعاتی از این دست دغدغه‌مند است اما متاسفانه جای خالی این متولیان حس می‌شود. حتی در این دوران که درگیر بیماری کرونا هستیم، فکر می کنم دولت باید در راستای حفظ هنر نقش پررنگ‌تری را ایفا می‌کرد و متولیان فرهنگی نیز باید دست به اقدامات وسیع‌تری می‌زدند که متاسفانه شاهد آن نبودیم.

بایگان تاکید کرد: ملتی که فرهنگ نداشته و ریشه‌های آن سست باشد نیازی به طوفان ندارد زیرا با یک نسیم ستون‌های آن ویران می‌شود و امیدوارم بیشتر به این موضوع توجه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجاکه تمامی عواید فروش‌ فیلم «یلدا» برای آزادی حمید احمدی که مرتکب یک قتل غیر عمد و محکوم به قصاص شده، اختصاص یافته است از همه مخاطبان سینما دعوت می کنم که با دیدن این اثر فاخر و متفاوت سینمای ایران در این اقدام انسانی سهیم شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افسانه بایگان فیلم یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند

دانش‌آموزان دبستان پسرانه بیان رفیع، با اهدای پس انداز‌های خود، موجبات آزادی دو نفر زندانی بدهکار را فراهم نمودند تا به کانون خانواده بازگردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با پیگیری مددکاران اجتماعی این مرکز و در ادامه پویش سبز بهاری مدارس برای بازگشت نان‌آوران به خانه، دانش آموزان پیش دبستان و دبستان بیان رفیع، ضمن پرداخت ۳۰  میلیون تومان به عنوان بخشی از بدهی دو نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کردند.


لازم به ذکر است در این اقدام انساندوستانه دبیران و دانش آموزان پیش دبستان و دبستان بیان رفیع در منطقه ۲۲ تهران با پیوستن به پویش سبز بهاری، پس انداز و هدایای نقدی خود را به حساب ستاد دیه نمایندگی استان تهران موجبات آزادی دو نفر زندانی بدهکار را فراهم نمودند تا به کانون خانواده بازگردند.


بنا به این خبر، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

دیگر خبرها

  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی